بالاترین بیمه هنری به پیشکسوتان درجه یک اعطا می‌شود

نیکنام حسینی‌پور گفت: بزودی بالاترین بیمه هنری به هنرمندان پیشکسوت درجه یک اعطا می‌شود و بودجه آن نیز توسط موسسه تامین خواهد شد.
موسسه هنرمندان پیشکسوت

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، نیکنام حسینی‌پور با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفت‌وگو، هنرمندان کشورمان را معادن طلایی دانست که نظام باید با هنرمندی هنر این عزیزان را استخراج کند. 

وی لزوم تکریم این عزیزان را یادآور شد و افزود: مهم‌ترین نکته که باید رعایت شود، حفظ کرامت این بزرگان است؛ لذا قبل از تجلیل حفظ کرامت این هنرمندان برای ما مهم است. 

حسینی‌پور با اشاره به مبالغ ناچیزی که از سوی خانه هنرمندان و برخی دیگر از نهادها به بازیگران پیشکسوت اعطا می‌شود، افزود: ما ظرف ۲ هفته اخیر تلاش کردیم جلساتی با نهادهای مختلف بگذاریم تا سطوح مختلف هنری را وارد این عرصه کنیم و هنرمندان پیشکسوت را مجدد فعال سازیم. 

وی با بیان اینکه بسیاری از هنرمندان پیشکسوت قادر به انجام کارهای اداری خود نیستند، از طرحی که به نیابت از این هنرمندان اقدامات اداری را پیگیری می‌کند خبر داد و افزود: این عزیزان خاصه در شرایط کرونا نباید از منزل خارج شوند و لذا درپی دستیابی به زیر ساخت‌هایی هستیم تا این مهم تحقق یابد. 

حسینی‌پور گفت: هنرمندانی که به هر طریق عضو موسسه ما نیستند، [باید از خدمات بهره گیرند] هرچند محدودیت‌هایی در موسسه هنرمندان پیشکسوت برای عضو گیری داریم ولی این محدودیت، رافع تکلیف ما در خصوص سایر هنرمندان نیست. 

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو از مسئولیت اجتماعی در کنار الزامات سازمانی سخن گفت و ادامه داد: سعی داریم در دوره‌ای که به اصحاب فرهنگ و هنر خدمت می‌کنیم، فعالیتی گسترده‌تر را پیگیری کنیم. 

حسینی‌پور اضافه کرد: در حال حاضر بسته‌های مادی به هنرمندان پرداخت می‌شود و نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد نیز ناظر بر حفظ کرامت انسانی هنرمندان پیشکسوت است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گفتگویی که با مدیرعامل صندوق هنر داشتیم، قرار شد بالاترین بیمه هنری به هنرمندان پیشکسوت درجه یک اعطا شود و بودجه آن نیز توسط موسسه تامین خواهد شد. 

همچنین حمیدرضا سنگیان، بازیگر تئاتر با اشاره به اینکه هنرمندان پیشکسوت بعد از کنار گذاشته شدن، در جایی دیده نمی‌شوند و حتی همکاران هنری نیز حالی از آنان نمی‌پرسند، گفت: با دو تن از این عزیزان یعنی غلامحسین لطفی و بهروز بقایی هم‌صحبت بودم و می‌دانم شنونده برنامه «تقاطع فرهنگ» هستند. 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این هنرمندان قادر به پرداخت اجاره خانه خود نیستند، افزود: متاسفانه برخورد دفاتر سینمایی با پیشکسوتان مناسب نیست؛ چراکه توقع دارند این هنرمندان بصورت رایگان ایفای نقش کنند. 

سنگیان با انتقاد از برخی همکارانش که تصور دارند به پیشکسوتان لطف می‌کنند اگر نقشی را پیشنهاد می‌دهند، تاکید کرد که عموما این هنرمندان را بصورت افتخاری سر صحنه می‌پذیرند و حتی سرویس ایاب و ذهاب را از این موسپیدان دریغ می‌کنند. 

وی گفت: نسل جوان بازیگر هیچ احترامی برای هنرمندان پیشکسوت قائل نیست و اخلاق و منش را از این بزرگان نیاموخته است.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا