بدرقه کاریکاتوریست پیشکسوت / وداع با ایرج یکه‌زارع

پیکر ایرج یکه‌زارع ـ هنرمند پیشکسوت کاریکاتور، صبح امروز24 مهرماه در قطعه هنرمندان تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، مراسم تشییع پیکر ایرج یکه‌زارع ـ کاریکاتوریست  کشورمان ـ صبح امروز شنبه ـ 24 مهرماه ـ از ساعت ۱۱ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد و پیکر این هنرمند در کنار زنده‌یاد علی نامور – گرافیست و تصویرگر به خاک سپرده شد.

در این مراسم خانواده یکه‌زارع ، نیکنام حسینی‌پور – مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت  ، جواد علیزاده – هنرمند پیشکسوت کاریکاتور، هادی حیدری – کاریکاتوریست و همچنین شاگردان و علاقمه‌مندان این هنرمند حاضر بودند.

نیکنام حسینی پور؛ مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن عرض تسلیت به خانواده یکه‌زارع صحبت خود را با یک بیت از سعدی آغاز کرد و گفت:

غرض نقشی ست کز ما باز ماند

که هستی را نمی بینم بقایی

استاد یکه‌زارع هم در حوزه طنز و هم در حوزه کاریکاتور صاحب سبک و به قول استادان فن، بسیار پرکار بود . آثار استاد یکه‌زارع دارای یک هویت خاص هستند. ایشان علاوه بر اینکه در هنر دست داشتند در حوزه عقل معاش و تجارت هم دست داشتند که هماهنگی بین این دو حوزه بسیار دشوار است ولی ایشان توانایی اداره هردو را باهم داشتند.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ادامه داد : استاد یکه‌زارع در کاریکاتورهای خود مسائل روز را به چالش می‌کشید و کاریکارتورهای ایشان برعکس دیگر کاریکاتوریست‌ها که جنبه نخبگانی داشتند، بیشتر جنبه‌ مردمی داشت و علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با ایشان باید مجلات قدیمی را تورق کنند .

وی ادامه داد: امیدواریم آثار ایشان به ویژه آثاری که در مجلات توفیق، کیهان و روزنامه ایران منتشر شده توسط خانواده جمع آوری شده و با همکاری موسسه هنرمندان پیشکسوت در قالب یک جلد کتاب منتشر شود و در اختیار علاقه‌مندان به حوزه کاریکاتور قرار گیرد.

در ادامه جواد علیزاده، هنرمند پیشکسوت حوزه کاریکاتور و مدیر مسئول و سردبیر مجله طنز و کاریکاتور و از دوستان دیرینه ایرج یکه زارع گفت :من به عنوان یک کاریکاتوریست که از سال 1350 در حال کشیدن کاریکاتور هستم با دیدن آثار ایرج یکه زارع علاقه‌مند به رشته کاریکاتور شدم. آقای یکه‌زارع با طراحی کاراکترهای بانمک تاثیر ویژه‌ای روی من داشتند.

 علیزاده صحبت خود را با این جمله به پایان رساند: تاسف که انسان‌های طنزاندیشِ خوب می‌روند و ما با غم‌هایمان تنها می‌مانیم.

ایرج یکه‌زارع دی ماه سال  ١٣٢٠ در تهران به دنیا آمد. او کار خود با نقاشی آغاز کرد و کم‌کم به سمت کاریکاتور کشیده شد.

ایرج یکه زارع کاریکاتوریست پیشکسوت کشور به دلیل عوارض ناشی از ابتلا به بیماری کرونا  ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در سن ۸۰ سالگی در خانه خود درگذشت.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا