به مناسبت میلاد باشکوه امام رضا (ع) روی داد؛ تجلیل از هنرمند پیشکسوت موسیقی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

ابوالفضل صادقی‌نژاد برای ساخت قطعه موسیقی*همت آهو* با حضور دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز میلاد با سعادت امام رضا (ع) تجلیل شد.

این قطعه با آهنگسازی استاد ابوالفضل صادقی‌نژاد و خوانندگی استاد علیرضا افتخاری منتشر شده است.

ابوالفضل صادقی‌نژاد متولد ۱۳۳۵ شهرستان دامغان است. در دوران کودکی موسیقی را از مادر هنرمندش آموخت و از ۷ سالگی اجرای صحنه‌ای را آغاز کرد.

شناخت بیشتر موسیقی را با اشتیاق زیادی نزد برادر بزرگ‌ترش، علی‌اکبر صادقی‌نژاد، و آقایان ابوطالب کردی، غلام‌رضا حاج‌محمدی و مرحوم رضایی دنبال کرد.
در سال ۱۳۵۵ در هنرستان ملی موسیقی نزد استاد محمد اسماعیلی مدتی به تمرین تمبک پرداخت.

صادقی‌نژاد آهنگ‌های متنوعی را برای اجرا در برنامه‌های صبح جمعه رادیو مرکز ساخت و در نهایت در سال ۱۳۶۹ بود که به گفته‌ خودش با حضور در کلاس استاد مجید کیانی تحول بزرگی در زندگی هنری‌اش به‌وجود آمد.

وی تلاش‌های مجدانه‌ای را در بسترسازی و معرفی موسیقی مناسب و اصولی به اهالی سمنان برعهده داشت. وی مدت ۴ سال نیز رییس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان بود و نیز به عنوان رییس نمونه در سطح استان و کشور در طول چهار سال ریاستش انتخاب شد.

او در داخل و خارج کشور اجراهای صحنه‌ای داشته و با بزرگانی چون استاد احمد ابراهیمی، فاضل جمشیدی، سیدجلال‌الدین محمدیان، استاد رضوی‌سروستانی، استاد علی‌اکبر شکارچی و… اجرا داشته و دارای درجه‌ی یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان کل کشور است.

استادان ابوالفضل صادقی‌نژاد و علیرضا افتخاری هر دو‌ از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت هستند.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا