در دیدار نیکنام حسینی‌پور با حسین محجوبی به مناسبت شب چله مطرح شد؛ از خاطرات مدرسه البرز تا آرزوی افتتاح موزه حسین محجوبی

حسین محجوبی که سال ۱۳۰۹ در لاهیجان به دنیا آمد و اردیبهشت امسال -۱۴۰۰- وارد ۹۲ سالگی شده است به مناسبت شب یلدا میزبان مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت شد .

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت ،نیکنام حسینی‌پور به مناسبت شب یلدا به دیدار حسین محجوبی-طراح،معمار و نقاش- رفت.

حسین محجوبی که سال ۱۳۰۹ در لاهیجان به دنیا آمد و اردیبهشت امسال -۱۴۰۰- وارد ۹۲ سالگی شده است به مناسبت شب یلدا میزبان مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت شد .

از جمله کارهای ماندگار او در زمینه رشته معماری، طراحی و ساخت پارک ساعی تهران در سال ۱۳۴۲ و نظارت بر اجرای ساخت پارک‌های ملت و نیاوران ، لاله و جمشیدیه ، شفق و خزانه و همچنین اولین پارکهای کویری ایران در سال‌های بعد است.

ایشان به نقاش بهشت مشهور هستند و در سال هزار و سیصد و پنجاه و هفت برای تصویر سازی کتاب افسانه باران کاندید جایزه بین المللی هانس کریستین اندرسون گردید.

در این دیدار حسین محجوبی از خاطرات خود در مدرسه البرز و تاثیر آن در فرهنگ‌سازی در جامعه گفت و یادی از هم دوره‌ای‌هایش کرد.

آرزوی افتتاح خانه موزه حسین محجوبی

محجوبی در ادامه دیدار گفت:تنها آرزویی که در سینه دارم راه‌اندازی موزه‌ام است.من از سال ۱۳۵۳ در این‌ خانه هستم و میزبان چهره‌های فرهنگی مهمی مثل احمد شاملو ،بهبهانی ،مشیری و … بوده‌ام. بارها مسئولان شهرداری به خانه ما آمدند و حتی در بار آخر صورتجلسه هم کردند ولی همچنان هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.
همین اتفاق برای چهره‌های هنری کشورهای مختلف افتاده است و دولت‌ها از همین موزه‌ها درآمدهای توریستی کسب می‌کنند .

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت هم در تائید حرف محجوبی گفت: حفظ خانه و راه‌اندازی موزه شما برای اعتلای فرهنگ و هنر ایران و همینطور حفظ هویت شهر تهران بسیار مهم است . نهادهای فرهنگی از جمله شهرداری تهران باید تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی این موزه انجام دهند.
حسینی‌دور در ادامه گفت:شما هم می‌توانستید لین خانه را تبدیل به آسمان خراشی بکنید و پول زیادی را کسب کنید،اما این وظیفه نهادهای فرهنگی است که حافظ میراث شما سردمداران فرهنگی ایران باشند .

در ادامه این دیدار نیکنام حسینی‌پور از آثار حسین محجوبی که بر دیوار خانه نقش بسته است بازدید کرد و لوحی به نشانه سپاس برای سال‌ها فعالیت این چهره مهم فرهنگی در راستای اعتلای فرهنگ این مرز و بوم به ایشان تقدیم کرد.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا