دیدار با استاد غزل معاصر

در دیدار با محمدعلی بهمنی مطرح شد; مجوز به همه ترانه ها ظلم به وزارت ارشاد است
موسسه هنرمندان پیشکسوت

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه به دیدار استاد محمدعلی بهمنی رفت.

استاد بهمنی چندی پیش به دلیل عارضه تحت جراحی قلبی عمل قلب قرار گرفته بود. نیکنام حسینی‌پور ضمن آرزوی سلامتی همیشگی برای استاد بهمنی گفت: انجام عمل جراحی قلب به ویژه در این دوران شیوع کرونا کار بسیار سختی است به همین دلیل بسیاری از پزشکان سختگیرانه عمل می‌کنند.
استاد بهمنی گفت: درباره جراحی من چند پزشک با هم مشورت کردند و پس از انجام بررسی های لازم تصمیم گرفتند که جراحی صورت بگیرد و درنهایت عمل خیلی راضی کننده و خوب پیش‌رفت.
در ادامه گفت‌وگوهایی پیرامون رابطه دوستانه و آثار استاد بهمنی و شاعران هم عصر ایشان چون حسین منزوی و سیمین بهبهانی صورت‌گرفت.

شعر یک ثروت ملی است

در ادامه دیدار حسینی‌پور با اشاره به این که شعر یک ثروت ملی است گفت: حس می کنم اوضاع شعر روبه راه نیست و بسیاری از اشعار کنونی و نه همه، ذائقه مخاطب را تحلیل می برد. زمانی شعر شاعران بزرگی چون شما، سیمین بهبهانی، حسین منزوی، شهریار، اخوان و نیما اشعاری بود که مردم را تغذیه می کرد، اما اکنون بسیاری از اشعار مفهومی که باید را ندارند.
استاد بهمنی افزود: شاعران خوبی داریم منتها ترانه های کنونی مقداری فضای ادبی حال حاضر را تخریب کرده اند و الان شرکت های بسیاری وجود دارد که هرکدام خطی مشی خود را دارند. متاسفانه حتی بسیاری از ترانه ها معلوم نیست چه می خواهند بگویند و چه مفهومی را برسانند.
متاسفانه این ماجرا که به بسیاری از این ترانه ها مجوز داده می شود، ظلمی به خود وزارت ارشاد است.

بیکاری چاپخانه ها

همسر استاد نیز در حوزه نشر فعالیت می کند و گفت:دنبال این هستیم که انتشارات را از بندرعباس به تهران منتقل کنیم.
استاد در ادامه صحبت های خود گفت: بعد از انقلاب حرکت بسیار خوبی صورت گرفت که همه ادارات بتوانند چاپخانه داشته باشند. به نظر من این اتفاق خوبی بود. اکنون در بندرعباس چاپخانه ها کاری ندارند.
حسینی پور افزود: شرایط شیوع ویروس کرونا و هم چنین فراگیر شدن انتشار کتاب در قالب نسخه های دیجیتال در این اتفاق و کم کار شدن چاپخانه ها بی تاثیر نبوده است.

محیا کردن شرایط برای انجام واکسیناسیون

حسینی پور در رابطه با دریافت دوز دوم واکسن استاد گفت: برای این که استاد راحت تر و به دور از ازدحام دوز دوم واکسن خود را دریافت کنند، شرایط را محیا می کنیم تا بتوانند مانند سایر هنرمندان عضو موسسه، واکسیناسیون ایشان نیز در محل موسسه، بدون ازدحام و با رعایت تمام موارد بهداشتی انجام شود.
در پایان لوح تقدیری به رسم یادبود به استاد محمدعلی بهمنی تقدیم شد. این دیدار روز چهارشنبه، بیست و نه اردیبهشت ماه در منزل استاد بهمنی صورت گرفت.

ستاد محمدعلی بهمنی بیست و هفتم فروردین ماه سال ۱۳۲۱ در دزفول متولد شد. وی در سال ۱۳۴۵ به همکاری با رادیو مشغول شد؛ اما پس از چندی به کار چاپخانه و انتشارات روی آورد. ایشان در سال ۱۳۷۸ به عنوان غزلسرای نمونه کشور و در سال ۱۳۸۵ نیز به عنوان یکی از چهره های ماندگار شعر معرفی شده اند.

استاد بهمنی نخستین مجموعه شعر خود را پیش از ۳۰ سالگی و با عنوان «باغ لال» منتشر کرد و پس از آن هم آثار دیگری را مانند «در بی وزنی»، «در فصل عطسه های پیاپی»، «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود»، «این خانه واژه‌های نسوزی دارد»، «شاعر شنیدنی است»، «خیال که خیس نمی شود»، «نیستان» و «من زنده ام هنوز و غزل فکر‌ می‌کنم» را چاپ و منتشر کرد.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا