سطح سلیقه مردم باید بالا برود / اولین جلسه کار گروه موسیقی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت اولین جلسه کار گروه موسیقی برگزارشد.
موسسه هنرمندان پیشکسوت

جلسه کارگروه موسیقی روز یکشنبه چهاردهم دی ماه تشکیل شد. در ابتدای جلسه محبوبه اسپیدکار ضمن خوش آمد گویی به هنرمندان گفت: کارگروه های تخصصی جز بخش های اصلی اساسنامه موسسه است ولی به دلیل شیوع کرونا فاصله‌ای در جلسات کارگروه‌ها ایجاد شد و تصمیم گرفتیم تا مجددا آن را شروع کرده و ادامه دهیم.

در ادامه نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: یکی از غنی‌ترین بخش‌های این موسسه حوزه موسیقی است چرا که تعداد بسیاری از اساتید بزرگ این حوزه عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت هستند. موسقی غذای روح است و هم در رزم‌ها و هم در بزم‌ها می‌بینید که از موسیقی نهایت استفاده را می‌کنند . موسیقی می‌تواند ملت‌ها را به هم نزدیک کند چرا که یک زبان بین‌المللی دارد، بنابراین موسیقی یک ظرفیت بسیار بزرگ است که می‌تواند در حفظ و گسترش و شناساندن زبان و ادب پارسی کمک کند.

او ادامه داد: بهترین تصمیم‌ها بر اساس خردجمعی گرفته می‌شود و قرار است ما خدمتگزار شما باشیم و با هم مدیریت موسسه را انجام بدهیم. مدیریت در حوزه فرهنگ هم بسیار سخت است و هم بسیار سهل که امیدواریم با کمک شما در کنار هم این امر را پیش ببریم.

وی افزود: در ایران آموزشگاه‌های موسیقی بسیاری هست و بیشترین مطالبه‌گری موسیقی را نسل جوان دارد. این‌ها نکاتی است که می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد.
او در ادامه به این نکته اشاره‌کرد که: شما برای نسل جوان مسیر درست را مشخص می‌کنید و انتظار داریم تجربه خود را به نسل جوان منتقل کنید.
همچنین می‌توانیم در حوزه آموزش فعالیت‌هایی نیز داشته‌باشیم. تجربه‌های گرانسنگ شما اساتید در حوزه موسیقی باید به علاقه‌مندان و جوانان منتقل‌شود.

سپس داود فیاضی، خواننده پیشکسوت گفت: جمع حاضر، جمع بسیار مناسبی است چرا که طیف‌های بسیاری از حوزه موسیقی را در برگرفته‌است و اگر جلسات به طور منظم تشکیل شود می‌تواند به خوبی به نتیجه برسد.
او افزود: هنرمندان پیشکسوت باید احیا شوند و به فعالیت بپردازند.

در ادامه سوسن اصلانی ضمن تشکر گفت: در این مدت تنها جایی که از هنرمندان حمایت کرده است این موسسه بوده و ما توانستیم اینجا نفس بکشیم.

دراین جلسه مهدی آذرسینا با اشاره به اهمیت کارگروه صحبت کرد و گفت: حال که ما در جلسه کارگروه هستیم باید هوشمندانه عمل کنیم و انرژی خود را برای کارهایی که دغدغه جامعه موسیقی و هنرمندان پیشکسوت موسیقی است بگذاریم.

در ادامه جلسه نیکنام حسینی پور اضافه کرد: ما باید بتوانیم ارتباطی بین این کارگروه‌ها و نهادهای موسیقی برقرار کنیم تا بتوانیم خیلی از مسائل را حل کنیم و نقطه‌های ارتباط را افزایش داده و با معاونت‌ها و سازمان‌های مربوطه تعامل موثر داشته‌باشیم.

سعید شریفیان با ذکر این نکته که تاثیر اجتماعی اهمیت بساری دارد گفت: همه ما تلاش کردیم کارهایی را انجام دهیم که به نفع موسیقی بوده‌است. موسیقی فعالیت‌های بسیاری چون تولید، تحقیق، نوشتار اجرا و ارتباط با مخاطب را در بر می گیرد و به نظر من آن چیزی که اهمیت دارد خروجی این کارگروه‌ها است و باید از این طریق بتوان تاثیرات اجتماعی گذاشت.

پس از شریفیان محمدعلی کیانی‌نژاد صحبت کرد و گفت: به نظر من باید تصمیم گیرنده‌هایی که در رأس کار هستند در جلسات حضور داشته باشند چرا که لازم است بدانیم تا کجا و تا چه حد می‌توانیم تصمیم بگیریم. ما باید به تعهدات وفادار باشیم و اختلاف ها را کنار بگذاریم.
او همچنین ادامه داد: همه ما برای موسیقی در حال تلاش هستیم ولی به دلیل اختلافاتی که وجود دارد به نتیجه نمی‌رسیم. همه ما برای فرهنگ مملکت تلاش می‌کنیم.

در ادامه استاد پری ملکی با اشاره به این‌که باید آهسته و قدم‌به‌قدم پیش‌رفت گفت: متاسفانه مسائل قانونی ما در ارتباط با موسیقی محدود به بعضی نهادها و سازمان‌های خاص است و این دردناک است. ما یک اشکال بزرگ در موسیقی داریم و آن بت‌پروری است.
او با اشاره به این‌که عرصه موسیقی مملو از هنرمندان بزرگی بوده و هست گفت: ما احتیاج به فکر های تازه داریم و موسیقی نیاز به هوای تازه دارد.
پری ملکی افزود: من معتقدم خود موسسه و ما اعضای آن باید منبعی را تشکیل دهیم تا پرتو آن به جوانان برسد.


او در ادامه با این پیشنهاد که خوب است در مراکزی چون بهزیستی اجراهایی برگزار کرد گفت: این موسسه پتانسیل های بسیاری دارد و باید در این مسیر پیش برویم.

درپایان نیکنام حسینی پور با اشاره به اینکه مردم خاطره جمعی خوبی از هنر هنرمندان پیشکسوت دارند و این افراد هنرمند در سراسر ایران حضور دارند گفت: تاکید ما بر آن است که زمینه ای فراهم بشود تا شما هنرمندان بتوانید نوعی از موسیقی را خلق کنید که سطح سلیقه مردم را بالا ببرد و در کنار آن برای هنرمندان نفع اقتصادی نیز داشته باشد. امیدواریم این کارگروه این وظیفه را به خوبی انجام دهد.

جلسه کارگروه موسیقی عصر روز چهاردهم دی ماه در محل موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا