شمع تولد هنرمندان پیشکسوت روشن شد

موسسه هنرمندان پیشکسوت بر اساس سنتی ماهیانه برای اعضای خود جشن تولد می‌گرفت، اما این سنت از زمان شیوع کرونا متوقف و امروز (۲۳ آبان) پس از دو سال وقفه شمع‌های متولدین آبان دوباره روشن شد.

نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در آغاز با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: حدود دو سال است که جشن های تولد موسسه هنرمندان پیشکسوت به دلیل کرونا در کشور برگزار نشد و اکنون با توجه به این که واکسیناسیون در کشور به خوبی پیش می رود و تعداد زیادی از افراد جامعه واکسینه شدند با مشورت مسئولان، این رویداد را برگزار کردیم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری هنرمندان در جامعه گفت: از هنرمندان انتظار می‌رود به عنوان یک گروه مرجع مردم را به تزریق واکسن تشویق کنند چون دولت شرایط واکسیناسیون را فراهم کرده است.

حسینی‌پور از برنامه های این موسسه برای برگزاری جشن تولد در ماه های آینده خبر داد و گفت: اگر مشکلات کرونایی در کشور همچون شرایط فعلی رو به کاهش باشد، این رویداد تداوم خواهد داشت و در پایان سال نیز یک برنامه دورهمی صورت مفصل برگزار خواهیم کرد.

۴۰ هنرمند پیشکسوت را از دست دادیم

وی به تکریم هنرمندان پیشکسوت به عنوان یک هدف در موسسه هنرمندان پیشکسوت اشاره کرد و گفت: مسئولیت‌ها در کشور  همچون دوی امدادی است و از این دست به آن دست داده می‌شود. وظیفه ما قدرداتی از هنرمندان پیشکسوت است. ما در این ایام همه تلاش خود را  کردیم که این مسیر را پیش ببریم.
وی در پایان از هنرمندان درگذشته در  دو سال گذشته یاد کرد و گفت:  حدود ۴۰ نفر از هنرمندان پیشکسوت را در این ایام از دست دادیم. انشالله همه هنرمندان پیشکسوت در سلامت کامل باشند و سایه آنها بر سر فرهنگ و هنر کشور باشد تا جوانان بتوانند از این آبشخور، نهایت استفاده را کنند.
 

ایران کشور دوست و برادر ماست

سرور بختی رییس موسسه فرهنگی اکو در این مراسم گفت: ایران کشور دوست و برادر ماست. شما هنرمندان پیشکسوت متعلق به همه کشورهای این منطقه به ویژه فارسی زبان هستید من افتخار می‌کنم که در این جمع حضور دارم و دوستان جدیدی را به دست آوردم.

موسسه فرهنگی اکو یکی از سازمان‌های بین‌المللی است که در حوزه فرهنگ میان ۱۰ کشور فعالیت می‌کند و ما  این آمادگی که با هنرمندان پیشکسوت همکاری کنیم.

وی گفت: باعث افتخار ما خواهد بود که تجربه موسسه هنرمندان پیشکسوت را به کشورهای دیگر منتقل کنیم تا موسسه‌هایی شکل بگیرد و بتوانند از هنرمندان پیشکسوت خود قدردانی کنند. دلایل شکل‌گیری این موسسه چنین بود که از طریق فرهنگ و هنر در منطقه اکو، فضای دوستی و همدلی و برادری به وجود آورد زیرا تنها فرهنگ است که می تواند مرزهای سیاسی بین کشورها را از بین ببرد.

محمود شالویی سرپرست معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم جشن تولد هنرمندان پیشکسوت گفت: افتخار ما این است که بتوانیم برای هنرمندان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر  خدمت کنیم و بتوانیم از تجارب شما استفاده کنیم. از تمام مسئولان حوزه فرهنگ تشکر می کنم که در این عرصه خدمتگزار هستند.
 

نیکنام حسینی پور و سید عباس عظیمی را که در این مجموعه برای هنرمندان پیشکسوت فعالیت می‌کنند، بیش از ۲۰ سال است می شناسم و جزو بهترین مدیران و همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

در این مراسم از علی اصغر کاراندیش معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مهمترین حامی موسسه هنرمندان پیشکسوت در زمان حضورش با اهدای لوحی تقدیر شد. استاد مهدی آذرسینا استاد کمانچه اولین هنرمندی بود که پشت کیک تولد و روبروی لنز دوربین عکاسان قرار گرفت و تقدیر شد.
مهدی ابراهیمیان، علیرضا افتخاری، مرتضی قدوسی، منوچهر غیوری، غلامعلی لطیفی، عباس جهانگیریان، محمد سادات ابهری،  نوروز رسولی قلعه جوق، تاج بخش فنائیان،طاهر شیخ الحکما، پری ملکی، سوسن مقصودلو، سعیدامیرسلیمانی، حسین خلخ، امیرحسینی و شهرام کریمی متولدین آبان ماهی بودند که در این مراسم حضور داستند.
لوریس چکنواریان، محمد علی کیانی نژاد، سید محمود صنعتی، فضل الله و علی بیگلری پور هنرمندان غایب در این مراسم بودند.

جشن تولد هنرمندان پیشکسوت پس از ۲ سال وقفه ظهر یکشنبه ۲۳ آبان به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت و با حضور محمود شالویی سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی پور مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، سید عباس عظیمی رییس مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی برگزار شد.

کیوان ساکت از نوازندکان صاحب‌نام نیز میهمان این رویداد بود و برای هنرمندان پیشکسوت دقایقی به صورت زنده اجرا کرد.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا