مدیر رادیو فرهنگ پس از بازدید از نمایشگاه گنجینه مانا عنوان کرد : یک برنامه را به طور ویژه به هنرمندان پیشکسوت اختصاص خواهیم داد

علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ از نمایشگاه گنج مانا بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ در حاشیه بازدید از نمایشگاه گنجینه مانا ضمن عالی توصیف کردن این نمایشگاه، گفت: هرجا که بتوانیم هنر را هم ببینیم و هم معرفی کنیم، هم به هنر خدمت کرده و هم به هنرمند کمک کرده ایم. من پس از تماشای نمایشگاه گنجینه مانا به ایرانی بودن خودم افتخار کردم؛ چون رد پای تاریخ، تمدن و فرهنگ در هنر ارائه شده گره خورده است.

وی با اشاره به مسئله اقتصاد فرهنگ و هنر در ایران گفت: هم معیشت هنرمندان و هم گسترش و معرفی هنر سنتی ایرانی به حوزه های خارج از کشور خیلی اهمیت دارد و به نظر من رسانه به عنوان یک بال مهم ترویج هنر است ولی بازار هنر هم مقوله خاص خودش است که باید کمک کرد هم در داخل به صورت بهینه معرفی شود و هم در خارج از کشور بازار مصرف گسترش پیدا کند. در این ایامی که به دلیل شیوع بیماری کرونا، هنرمندان امکان کمتری برای معرفی آثار خودشان دارند، باید به کمک رسانه به نحوی کمک کنیم که از طریق رسانه این آثار به سمت کشورهایی که دوست دار هنر ایرانی هستند سوق دهیم.
حبیبی افزود: در هر صورت در همه جای دنیا می بینیم که حراج هنر چه فرصت عظیمی است که ما هم باید با کمک انجمن های تخصصی هنری و به شکل علمی آن را در قالبی آکادمیک و دانشگاهی اجرا کنیم تا هم دانشگاه و هم بازار مصرف را با هنر پیوند بزنیم. در واقع موسسه هنرمندان پیشکسوت که این کار بزرگ را کرده مشخص است که چتر حمایتی خودش را بر هنرمندان دارد که خیلی ارزشمند است.
مدیر رادیو فرهنگ ادامه داد: در همه گرایش های هنری و البته به شکلی تخصصی تر می توان این کار را انجام داد. حوزه آبگینه و شیشه یکی از هنرهای پرانگیزه برای مردم ایران است که باید آن را در سطح های مختلف مصرفی برای علاقمندانش تعریف کنیم. گاهی اوقات می بینیم که با یک معماری و هنر سنگین کار شدهاند که شاید یک مصرف کننده داخلی توان خرید آن را نداشته باشد و بیشتر مناسب مخاطب خارج از کشور است. یا در حوزه تذهیب که مناسب ذائقه علاقمند به هنر ایرانی در هر جای دنیا است.
این مدیر فرهنگی و هنری در ادامه گفت: نکته دیگری که وجود دارد این است که بازار خود را به گستردگی ایران فرهنگی ببینیم؛ چون هنر ما متعلق به امروز نیست بلکه بیش از هزار سال است که در حوزه کشورهای اسلامی و یا چهارده پانزده کشور حوزه فرهنگی، در هم تندیده شده است. این باراز را به صورت یک اشتراک در این حوزه معرفی کنیم.
وی سپس بار دیگر به برگزاری نمایشگاه گنجینه مانا پرداخت و گفت: باید از دکتر حسینی پور که اتتفاقا فرد دغدغه مندی در این حوزه است به طور ویژه تشکر کنیم واقعا هنرمندان در این شرایط کرونایی واقعا رنجورند و ما باید به هر شکلی به آنها توجه کنیم. رادیو فرهنگ هم قول ویژه می دهد که در قالب یک برنامه هفتگی با هنرمندان پیشکسوت و هم با هنرمندان خلاق یک برنامه مستمری را در جهت معرفی و بازاریابی آثارشان در حوزه اقتصاد فرهنگ تولید کنیم.
مدیر رادیو فرهنگ ادامه داد: رادیو فرهنگ واسط و آینه انتقال تجربیات این هنرمندان به نسل جدید هستیم. برنامه ای را به نام نگارخانه داریم که ان شاءالله می تواند یک برنامه انگیزشی در خدمت این عزیزان باشد. به دلیل گستردگی حوزه فرهنگ و تقاضاهای متنوعی که در این زمینه وجود دارد، اولویت بندی معرفی هنر و هنرمندان مربوطه برای حضور در این برنامه باید به عهده موسسه هنرمندان پیشکسوت باشد.
علیرضا حبیبی در پایان با بیان اینکه در هر صورت رادیو فرهنگ حامی هنر و هنرمندان است اظهار داشت: ما قطعا در حوزه اقتصاد هنر برنامه هایی داریم ولی یک برنامه را به طور ویژه به هنرمندان پیشکسوت اختصاص خواهیم داد.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا