مراسم نکوداشت استاد محمود فرهمند در زرندیه برگزار شد

مراسم‌ نکوداشت استاد محمود فرهمند سازنده و نوازنده تار و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت در سالن امام علی (ع) شهر مامونیه برگزار شد.

این مراسم روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه، با حضور سیدعباس عظیمی -مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و جمعی از بزرگان موسیقی کشور از جمله اساتید حسین علیزاده، مهدی آذرسینا، بیاض امیرعطایی، بیژن بیژنی، داودفیاضی، بهاره فیاضی، و بسیاری دیگر از هنرمندان و علاقمندان به فرهنگ وهنر برگزار شد.

استاد محمود فرهمند سازنده ساز تار سال ۱۳۲۷ در منطقه آسیابک شهرستان زرندیه به دنیا آمد.

فرهمند بعد از طی دوره ابتدایی به هنرستان موسیقی در تهران رفت. ورود وی به هنرستان موسیقی با نخستین سال ریاست استاد حسین دهلوی بر هنرستان همزمان شد. فرهمند در هنرستان به آموختن تار روی آورد و در ادامه این مسیر از محضر بزرگان تار نوازی چون هوشنگ ظریف، استاد صالحی، علی اکبرخان شهنازی بهره‌ها برد.

 استاد پس از طی این دوره وارد دانشکده موسیقی شد و در آنجا ضمن بهره بردن از محضر دکتر داریوش صفوت، از آموزش های نورعلی خان برومند هم بهره برد. وی از سال ۱۳۵۷ ساخت ساز تار را آغاز کرد و سپس به شکل حرفه‌ای از سال ۱۳۵۹ این کار را پیشه خود ساخت.
در سال ۱۳۶۳ به پیشنهاد محمد رضا لطفی کارگاه سازسازی چاووش را راه‌اندازی کرد و در مدت دوسال و نیم فعالیتش پایه گذار آموزش و پروراندن استعدادهای سازسازی در ایران شد.

محمود فرهمند در سه دوره متوالی عضو هیئت مدیره کانون سازسازان خانه موسیقی بوده است.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا