هنرمندان باید اندوخته خود را اجرایی کرده و اشاعه دهند

نیکنام حسینی‌پور با اشاره به این که کرونا فرصتی برای خودسازی درونی افراد است، گفت: هنرمندان می‌توانند از این فرصت استفاده‌کرده و تجربیات اندوخته خود را اجرایی کنند و اشاعه دهند. چنانچه بسیاری از هنرمندان در این ایام کتا‌ب‌هایی را برای آموزش و انتقال تجربه خود تالیف کرده‌اند.
موسسه هنرمندان پیشکسوت

به گزارش روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت؛ «جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ماه» به صورت مجازی در بستر فضای اسکای‌روم با حضور نیکنام حسینی پور، مدیرعامل موسسه‌ هنرمندان پیشکسوت، علی‌محمد جعفری دارنجانی، جواد علیزاده کارتونیست، رضا ناجی بازیگر و احمد ساعتچی، روز سه‌شنبه بیست‌و‌سوم دی ماه برگزار شد.

چراغ موسسه هنرمندان پیشکسوت با وجد هنرمندان روشن است

در ابتدای این مراسم نیکنام حسینی‌پور ضمن تبریک تولد هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ماه، یاد و خاطره هنرمندانی که از بین ما رفته‌اند را گرامی‌داشت و گفت:

نهال عمر تو ای دوست همیشه رعنا باد               بهار حسن تو بی آفت از خزان ها باد

هماره شمع وجود تو روشنايي بخش               همیشه روشنیت گرم و محفل آرا باد

او با آرزوی سلامت و بهروزی برای هنرمندان بیان کرد: امیدوارم همه شما عزیزان از بلایای ارضی و سماوی، به خصوص کرونا، این بیماری ناخوانده و منحوس در امان باشید. علاقه‌مند بودیم به صورت حضوری و در محیطی گرم و صمیمی با یکدیگر به گفت‌وگو بنشینیم؛ اما چه کنیم که کووید 19 این فرصت را از ما گرفت و نمی‌توانیم گرمای حضور شما را از نزدیک حس کنیم و مطالبی یاد بگیریم.

وی در ادامه اظهار کرد: با این وجود سعی می‌کنیم فرصت‌ها را مغتنم شمرده و از فضای مجازی که خود به فضایی حقیقی بدل شده ‌است بهره کافی را ببریم و در خدمت ستارگان فرهنگ و هنر این سرزمین هنرخیز باشیم. همچنین باید گفت چراغ این موسسه با وجد شما عزیزان روشن است و همیشه در خدمت شما خواهد بود.

مدیرعامل موسسه‌ هنرمندان پیشکسوت همچنین عنوان کرد: ستارگانی که به آسمان پر ستاره ایران روشنی بخشیده‌اند و کهکشانی را تشکیل داده‌اند، قرن‌ها این سرزمین را با هنر خودشان حفظ کرده‌اند. به قول شاعر: غیر از هنر که تاج سر آفرینش است، دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست.

حسینی‌پور با اشاره به این که هنر و هنرمندان مانا و ماندگار هستند تاکید کرد: به واقع هنرمندان برای مردم این دیار خاطراتی زیبا رقم می‌زنند؛ این حس خوب را شما به مردم منتقل می‌کنید. چه فرخنده است که شما عزیزان، پاییز رنگارنگ و عروس فصل‌ها را پشت‌سر گذاشته‌اید، به زمین سفید پوش زمستان وارد شده‌ و متولد اولین ماه زمستان هستید.

وی افزود: خداوند شما را خلق کرده‌است؛ شما نیز با خلاقیت خود آثاری زیبا آفریدید و این خلاقیت در میان شما عزیزان موج می‌زند؛ این امواج مثبت، مردم را به ساحل آرامش می‌رساند. به قول شاعر

به خلق و لطف توان کرد صید اهل نظر        به بند و دام نگیرند مرغ دانا را

در ادامه مراسم «جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ماه» ضمن مطرح کردن نام اساتیدی که در این ماه متولد شدند از استاد حسن ارژنگ‌نژاد نقاش و مجسمه‌ساز، به عنوان بزرگ‌ترین هنرمند عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت که در دی ماه متولد شده است یاد شد.

هنرمند دوست دارد تاثیرگذار باشد

در بخش بعدی این مراسم، علی‌محمد جعفری دارنجانی به صورت ویدئویی در پلتفرم اسکای‌روم با اشاره به این که ما هنرمندان دوست داریم ارتباط‌مان با یکدیگر افزایش یابد و بتوانیم بیشتر فعالیت ‌کنیم اظهار کرد: اکنون ما هنرمندان عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت در سن و سالی هستیم که باید از تجربیات ما استفاده‌ شود. درواقع موسسه باید با بهره از تجربیات اعضای خود به سمت تولید حرکت کند؛ در این صورت اتفاقی خوب رقم خواهد خورد.

او ضمن بیان این که ما هنرمندان دوست داریم اثر تولید کنیم و تاثیرگذار باشیم درباره فعالیت‌های خود بیان کرد: درحال‌حاضر مشغول نوشتن کاری جدید هستم و برای فعالیت آینده‌ام تدارک می‌بینم. تئاتر، کاری زنده است و باید شرایط محیا شود تا بتوانیم آن را به ثمر برسانیم.

زندگی با تضاد معنا پیدا می کند

در بخش دیگر مراسم «جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ماه» جواد علیزاده با اظهار خوشحالی از وجود موسسه هنرمندان پیشکسوت برای حمایت‌های معنوی از هنرمندان گفت: هر سال که روز تولدم فرا می‌رسد، نمی‌دانم که یک سال به عمر بنده افزوده شده یا از آن کم می‌شود.باید گفتزندگی ما با در کنار هم قرار گرفتن چنین تضادهایی است معنا پیدا می‌کند.  

خوشنویسی بخشی از هویت ملی است

احمد ساعتچی از دیگر هنرمندان پیشکسوت متولد دی ماه، با حضور در بستر اسکای روم، ضمن اشاره به این‌ که کرونا با ما هست و باید به آن عادت کرده و نباید از آن فرار کرد گفت: خوشنویسی بخشی از هویت ملی است. درواقع این هنر برای انتقال پیام به زیباترین و رساترین شکل ممکن است.

 کرونا؛ فرصتی برای خودسازی درونی

مدیرعامل موسسه‌ هنرمندان پیشکسوت با اشاره به این که کرونا فرصتی برای خودسازی درونی افراد است، گفت: هنرمندان می‌توانند از این فرصت استفاده‌کرده و تجربیات اندوخته خود را اجرایی کنند و اشاعه دهند. چنانچه بسیاری از هنرمندان در این ایام کتا‌ب‌هایی را برای آموزش و انتقال تجربه خود تالیف کرده‌اند.

نیکنام حسینی‌پور در پایان سخنان خود در این مراسم گفت: بناست تا برای هنرمندان عضو موسسه که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند، برنامه‌هایی از جمله نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، تجلیل‌ها و همچنین آموزش توسط هنرمندان پیشکسوت در فضای مجازی تدارک دیده‌شود. اکنون کارگروه‌هایی به طور تخصصی برای هر رشته هنری برگزار می‌شود که کمک می‌کند تا بتوانیم فعالیت‌های لازم برای هر رشته هنری را شناسایی کرده و به اجرایی کردن آن‌ها بپردازیم.

در پایان مراسم «جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ماه» بازیگر پیشکسوت کشورمان، رضا ناجی نیز خاطراتی از خود تعریف کرد. همچنین در این مراسم از کادر درمان و زحمات بی‌دریغ و فداکارانه آن‌ها قدردانی شد.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا