جلسه نیکنام حسینی پور، مدیرعامل با کارمندان موسسه هنرمندان پیشکسوت

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت جلسه مدیرعامل با کارمندان موسسه روز یکشنبه یازدهم آبان برگزار شد.
موسسه هنرمندان پیشکسوت

در این جلسه نیکنام حسینی پور مدیر عامل جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن  تسلیت درگذشت دکتر محمدپور،  یکی از همکاران خدوم حوزه فرهنگ  و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و تسلیت مجدد درگذشت استاد کریم اکبری مبارکه و استاد پورشیروی به گفتگو با همکاران پرداخت و گفت: « یکی از مسائلی که در موسسه باید سرلوحه کار همه همکاران باشد درس اخلاق و مهربانی است، چرا که با مهربانی بسیاری از کارها انجام می شود که با تندخویی نمی شود.»

او ضمن تبریک اعیاد در پیش گفت: « در ماه ربیع الاول هستیم، ماه جشن و سرور و شادی. انشاالله که بتوانیم این جشن و سرور را در کنار هم داشته باشیم.»

وی افزود:« من با موسسه هنرمندان پیشکسوت بیگانه نبودم  و می دیدم که جناب آقای عظیمی چقدر پرتلاش برای این موسسه کار می کنند و زمانی هم که در معاونت فرهنگی بودم شاهد پیگیری‌های ایشان بودم که نهایت استفاده را از همه ظرفیت ها برای ارتقای موسسه می‌کردند.  هم چنین در این مدت  محدود آقای طباطبایی عزیز هم بسیار فعالانه قدم هایی را برداشتند که به ایشان نیز خداقوت می گویم.  امیدوارم ایشان و همه دوستانی که برای این موسسه زحمت کشیدند  سالم و سلامت باشند. اینجا خانه همه هنرمندان است  و من به عنوان خدمتگزاری کوچک خدمت عزیزان هستم و واقعاً دوست دارم که این فضای خانوادگی حاکم، حفظ شود، چرا که در خانواده هر مشکلی در محیط خانواده حل می شود.»

نیکنام حسینی پور در ادامه به این نکته اشاره کرد که:«همه ما قطعا نیاز به راهنمایی داریم و باید با همفکری یکدیگر مسائل و مشکلات را حل کنیم.»

ایشان با اشاره به ارزشمند بودن هنرمندان و تجارب آن ها افزود:«هنگامی که از ایران سخن می گوییم همه آن را با فرهنگش و هنرمندان آن می شناسند و ما از این منظر باید به موسسه هنرمندان پیشکسوت نگاه کنیم.»

او نگاه ویژه ای به بحث تکریم هنرمندان دارد و در این باره گفت:« در گذشته تکریم همیشه در اولویت کاری بوده است است و اکنون این تکریم باید بیشتر نیز بشود و باید سرلوحه کار همه ما باشد.حفظ کرامت انسان ها هم در اسلام توصیه شده و هم یک وظیفه اخلاقی است.»

او در این مورد ادامه داد:« ما هر کمکی به هنرمندان بکنیم وظیفه اداری، اخلاقی و انسانی ماست و نباید هیچگونه منتی بر ایشان باشد. اصلا فلسفه تشکیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه خدمت در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری است. بنابراین حفظ کرامت هنرمندان از مهم‌ترین امور است. می دانم که در گذشته این امر بوده اما اما دوست دارم بیشتر و محسوس‌تر باشد.»

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب پذیری هنرمندان پیشکسوت گفت:«الان در کشور شرایط سختی را پیش رو داریم و شاهد این هستیم که هر روز یکی از هنرمندان به دلیل کرونا از دست می‌ رود و متاسفانه به راحتی این سرمایه‌های فرهنگی و هنری را از دست می‌دهیم. همانطور که در جلسه معارفه گفتم طبیعت کار هنری کار جمعی و گروهی است ولی در حال حاضر شرایط خاص کشور و جهان ایجاب می کند که همگی در قرنطینه باشیم. در این شرایط سخت کرونایی قطعاً باید تصمیمات جدیدی برای هنرمندان اتخاذ شود و نوع تعاملات را متناسب با شرایط تغییر دهیم و شیوه جدیدی از احوال پرسی و گفتگو با هنرمندان را ایجاد کنیم.»

اودرخصوص سبک کاری و شیوه مدیریتی خود افزود:«شیوه کاری من مشورت پذیری و استفاده از خرد جمعی است و اینگونه نخواهد بود که صرفاً در اتاق بنشینم و به تنهایی تصمیم بگیرم، چراکه نه حوزه فرهنگ چنین مدیریتی را بر می تابد و نه منش من اینگونه است. حتی باید از خود هنرمندان که صاحبان اصلی این موسسه هستند مشورت بگیریم و کارها را پیش ببریم.»

او با اشاره به شفافیت امور در موسسه گفت:« خوشبختانه تمام کارهای موسسه در گذشته شفاف بوده و اکنون نیز همین روند را ادامه خواهیم داد ما باید با استفاده از تجربه های گذشته و نگاه به آینده حرکت کنیم.»

نیکنام حسینی پور با اشاره به زحمات مدیران قبلی گفت:« انسان ممکن‌الخطاست و هم من و هم مدیران قبلی شاید اشکالاتی در مدیریت داشته باشیم. هر انسانی در موقعیتی تصمیمی را می گیرد، از نظر خودش بهترین تصمیم بوده است.  باید آن احترامی را که برای پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر قائلیم، برای پیشکسوتان حوزه مدیریت فرهنگی نیز قائل باشیم.»

او در ادامه به ارتقا ساختاری موسسه اشاره کرد و افزود:« خوشبختانه موسسه هنرمندان پیشکسوت کرد از نظر ساختار اداری ارتقا یافته و تثبیت خواهد شد.»

او درباره روند کاری موسسه چنین گفت:«یکی از نکات مهم برنامه ریزی برای فعالیت هاست. ما قطعاً باید برنامه ای برای فعالیت های مان داشته باشیم که بعضی از آن برنامه ریزی کوتاه مدت، با توجه به شرایط کنونی است و بخش دیگر برنامه ریزی بلند مدت برای فعالیت‌های موسسه است.»

او در ادامه به فعالیت هایی که در اولویت انجام برای هنرمندان هستند پرداخت و افزود:«به جز بحث تکریم و کمک به معیشت هنرمندان مسائل دیگری همچون بیمه هنرمندان نیز هست که در گذشته قدم هایی برای آن برداشته شده و ما باید آن را تکمیل کنیم.»

هم چنین با اشاره به این که هنرمندان تجارب مفید بسیاری دارند گفت:«  هنرمندان ما قرن‌ها تجربه هنری و فرهنگی اندوخته اند. این تجارب باید ثبت شود، آن هم به گونه‌ای که نسل جدید با آن ارتباط برقرار کند تا در نهایت این تجارب منتقل شود.»

نیکنام حسینی پور سخنان خود را با این گفته پایان داد:« من سعی می‌کنم با تعامل با همه سازمان ها و معاونت های تخصصی وزارتخانه و ارتباطات شخصی که دارم برای موسسه هر کاری که در توانم باشد را انجام دهم و این سرمایه بزرگ هم درخدمت اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.»

این جلسه با حضور کارکنان موسسه در محل موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا