دیدار با اهالی هنر در پایتخت خوشنویسی ایران

نیکنام حسینی پور به همراه رضا بنفشه‌خواه با هدف اطلاع از وضعیت هنرمندان و رسیدگی به این سرمایه‌های گران مایه کشور با جمعی از اهالی هنر استان قزوین دیدار کرد.
موسسه هنرمندان پیشکسوت

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت؛ نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به همراه رضا بنفشه‌خواه بازیگر پیشکسوت، چهارشنبه بیست و چهارم دی ماه، با اهالی هنر در پایتخت خوشنویسی ایران دیدار کردند. در این ملاقات صمیمانه با هنرمندان پیشکسوت ساکن قزوین، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و مهدیه سادات قافله باشی دبیر شورای اسلامی شهر قزوین نیز حضور داشتند.

قزوین، که به سبب پرورش بزرگان حوزه خوشنویسی چون میرعماد حسنی، میرزا محمد حسین عمادالکتاب قزوینی، محمدعلی خیارجی قزوینی، عبدالمجید طالقانی و ملک محمد قزوینی، پایتخت خوشنویسی ایران نام گرفته، هنرمندان فعال در عرصه‌های هنری دیگری را نیز در دل خود پرورانده است.

هنرمندانی چون محمد بخشی قاقازانی هنرمند پیشکسوت عرصه تعزیه، غلامحسین لطفی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت و احمد پیله چی هنرمند خوشنویس که همه، از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز هستند.

محمد بخشی‌نیا قاقازانی سال 1316 در پایتخت خوشنویسی ایران متولد و از 11 سالگی وارد عرصه هنر تعزیه شد و به یادگیری این هنر همت گمارد. همچنین او تا کنون اجراهای بسیاری در داخل و خارج از کشور ارائه کرده است.

غلامحسین لطفی از دیگر هنرمندان قزوین، بیستم آبان ماه سال 1328 در این استان متولد شد. او  فارغ التحصیل فوق لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تهران است و فعالیت خود را با کار در تئاتر دانشگاه شروع کرد؛ پس از آن نیز وارد حیطه کاری تلویزیون شد و اولین بار سال 1350 با سریال «دلیران تنگستان» مقابل دوربین رفت. این هنرمند علاوه بر بازیگری، سابقه کارگردانی نیز دارد و فصل اول و دوم سریال پرطرفدار «آینه» را کارگردانی کرده است.

احمد پیله چی  نیز متولد سال ۱۳۳۹ در این شهر است؛ او پیش از آن که به مدرسه برود فعالیت در حوزه خوشنویسی را آغاز کرد، چرا که خواندن و نوشتن را تا حدی از پدر و مادر خود آموخت و مقدمات خوشنویسی را نیز از برادرش فرا گرفته بود. این هنرمند از سال ۱۳۵۳ نزد استاد سید احمد رفیعی قزوینی کار خوشنویسی را به صورت حرفه‌ای شروع کرد. همچنین پیله چی، در زندگی هنری خود از محضر اساتیدی چون کیخسرو خروش و غلامحسین امیرخانی نیز کسب فیض کرده است.

هدف از این دیدارهای صمیمانه اطلاع از وضعیت هنرمندان و رسیدگی به این سرمایه‌های گران مایه کشور است. در این سفر یک روزه به پایتخت خوشنویسی ایران، از هنرمندان نامبرده شده تقدیر و تجلیل به عمل آمد. همچنین علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با هنرمندان پیشکسوت عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت، از اماکن تاریخی شهر قزوین نیز بازدید صورت گرفت.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا