مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، بعد از ظهر ۷ آبان در محل موسسه برگزار شد
نیکنام حسینی پور

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، بعد از ظهر ۷ آبان در محل موسسه برگزار شد. در این مراسم با حضور اعضای هیات مدیره موسسه و تعدادی از هنرمندان از فعالیت‌های مدیر پیشین موسسه قدردانی و معرفی مدیر جدید انجام شد.

مهدی افضلی نخستین سخنران مراسم بود و ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) گفت: « هدف این نشست تقدیر و تشکر از مدیر عامل سابق موسسه آقای سید محمد طباطبایی و معرفی و خیر مقدم مدیر عامل جدید آقای نیکنام حسینی پور است.»

 وی ادامه داد: « او که از خوبان عرصه فرهنگ است در جلسه ای که هفته گذشته با حضور وزیر تشکیل شد به عنوان مدیرعامل جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت انتخاب شد.»

افضلی با اشاره به زحمات مدیر پیشین موسسه، افزود:‌‌ زحمات آقای طباطبایی در زمان مدیریت موسسه غیر قابل انکار است. اگرچه کرونا مانع شد تا تمام برنامه هایشان اجرایی شود.»

وی همچنین بیان کرد:« کسانی که بنیانگذار این موسسه بوده‌اند و کسانی که تمام این مدت برای ارتقا و توسعه خدمت به هنرمندان پیشکسوت تلاش کرده‌اند، تشکر می کنم. آقای حسین پور با ذهن خلاق، توانمندی ها و محبوبیت خود سکاندار مناسبی برای موسسه است.»

هنر از کمبود ثبات مدیریتی رنج می‌برد

در ادامه پری ملکی از هنرمندان پیشکسوت سخنان خود را با انتقاد از مدیریت در حوزه فرهنگ و هنر آغاز کرد و افزود:« هنر ما از کمبود ثبات مدیریتی رنج می برد که موجب می شود گرهی به گره های قبلی اضافه شود.»

وی در ادامه گفت: « آقای حسین پور به شما خوش آمد می گویم و امیدوارم احترامی شایسته هنرمندان به آنها بگذارید.»

سپس هوشنگ توکلی به وضعیت کنونی موسسه اشاره کرد و گفت: « وضعیت موسسه هم سخت است و هم آسان… آقای طباطبایی در این مدت کوتاه کارهای بسیاری برای موسسه انجام دادند. آقای حسین پور هم سوابق درخشانی دارند و اهالی هنر با احترام از ایشان یاد می کنند و می‌توانند با تجربیاتی که دارند راه را هموار کرده تا آینده روشنی برای موسسه بسازیم.»

موسسه هنرمندان پیشکسوت همچون بنیاد مهربانی است

در ادامه حسین پرستار بیان کرد:«این موسسه همچون درختی است که هزاران نفر در سایه آن هستند و از نظر عاطفی بنیاد مهربانی است. یکی از کارهای مهم این موسسه ایجاد دوستی و پیوند میان اعضای آن است که برای افرادی در سن ما بسیار مهم و حیاتی است.»

وی افزود:« در این موسسه کارهایی انجام گرفت که بسیاری را حیرت زده کرد. عشق، محبت و انسانیت مهمترین چیزهایی است که باید به آنها پرداخته شود.»

راضیه تجار نیز در ادامه گفت: «من نیز در این مراسم از زحمات آقای طباطبایی تشکر می کنم. آشنایی من با آقای حسین پور به خانه کتاب باز می گردد و مطمئنم کسی است که می‌تواند با درایت و بینش در این مسیر پیش برود.»

وی همچنین بیان کرد: هنرمند حساس است و در طول این سال‌ها در موسسه هنرمندان پیشکسوت به خوبی به هنرمندان رسیدگی شد.»

مدیر موفق بر قلب ها حکومت می کند

در ادامه این مراسم رضا بنفشه خواه ضمن تشکر از سیدمحمد طباطبایی و خیر مقدم به نیکنام حسینی پور گفت: «مدیر موفق و پیروز بر قلب افراد حکومت می کند. متاسفانه مدت زمان مدیریت آقای طباطبایی بسیار کم بود و قطعا آقای حسینی پور مسیر ایشان و آقای عظیمی را ادامه خواهند داد.»

مسئولیت برای پیمودن ادامه مسیر سنگین است

داود رواسانی با اشاره به این که مسئولیت سنگینی در ادامه برای پیمودن  مسیر وجود دارد، بیان کرد: «اگر بخواهیم موسسه خوبی داشته باشیم نباید با واژه ها بازی کنیم. ما مسئولیت سنگینی بر دوش داریم. همه اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت نگینی هستند که باید وزارتخانه قدر آنها را بداند. من به آقای حسین پور خوش آمد می گویم و از آقای طباطبایی تشکر می کنم.»

هنرمندان پیشکسوت سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند

سید محمد طباطبایی دیگر سخنران این مراسم بود که سخنان خود را اینچنین آغاز کرد:« ما به این در نه پی حشمت و جاه آمده ایم… و از خوب حادثه بود که من به این موسسه آمدم. دلیل قبول این مسئولیت به جای آقای عظیمی این است که در آن زمان تنها کسی که صراحتاً با ادغام موسسه مخالفت کرد من بودم و آمدم تا آنچه را که آقای عظیمی پایه گذار آن بودند از هم گسسته نشود.»

وی افزود: « من همیشه به بنیانگذاران این موسسه احترام می گذارم. هنرمندان پیشکسوت سرمایه‌هایی ارزشمند محسوب می شوند.»

طباطبایی به این نکته اشاره کرد که در این مدت موسسه هنرمندان پیشکسوت از نظر ساختار اداری مستحکم‌تر شده است و با مصوبه شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی به طور مستقیم به عنوان زیر مجموعه وزیر محسوب خواهد شد.

وی همچنین در ادامه بیان کرد:« شهادت می دهم که همه تلاش ها صورت گرفت تا هر آنچه که بوده حفظ شود. کفر چو منی گزاف و آسان نبود / محکمتر از ایمان من ایمان نبود … من درد هنرمندان را خوب می فهمم چرا که از کودکی در تئاتر بزرگ شدم و همه این دردها را حس می کنم.»

طباطبایی در پایان  گفت:« امیدوارم همه ما اساسنامه موسسه را ملاک بدانیم و بپذیریم که این موسسه یک موسسه دولتی است. من در این چند ماه به همه هنرمندان احترام گذاشتم و با همه سختی هایی که کشیدم این شش ماه بهترین دوران زندگی‌ام بوده است، چرا که خدمت کردن به هنرمندان پیشکسوت شیرینی برای من داشت که هرگز نچشیده بودم. اکنون نیز خوشحالم که کسی چون آقای حسین پور به جای من آمده است و هر کاری که باشد در خدمت شما هنرمندان پیشکسوت خواهم بود.»

هنرمندان پیشکسوت تاریخ مجسم ما هستند

سخنران بعدی این مراسم نیکنام حسینی پور مدیر عامل جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت بود.

وی ضمن ادب واحترام به حاضران، با بیان اینکه در جمع فرهیختگانی چون شما سخن گفتن سخت است، گفت:« از فردوسی بزرگ وام می گیرم و پیشکسوتان را خردمندان جامعه می نامم. زیرا خردمند آدم سرد و گرم چشیده ای است که فراز و نشیب روزگار را زیاد دیده وکوله باری از تجربه گران سنگ را به همراه دارد ،اما در عین حال در دام این تجربه نمی افتد و همیشه و در همه حال مشتاق شنیدن و یاد گرفتن است. از طرفی آرامش دارند ،زیرا بسیار دنیا دیده اند و در بحران ها این آرامش خودش را بهتر نشان می دهد.»

او در ادامه گفت:« این خردمندان مسایل را به صورت کلان می بینند و بسیار متفکر و دور اندیش هستند ،روانشناسان هم معتقدند با افزایش سن ،توانایی استدلال خردمندانه هم بیشتر می شودوخردمندان هستندکه می توانند تعادل را بین احساس وغریزه وعقل برقرار کنندومنافع کوتاه مدت وبلند مدت را از هم تفکیک کنند.

فردوسی بزرگ هم توانایی را محصول خردمندی ودانایی می داند ومی گوید :

کنون ای خردمند وصف خرد

بدین جایگه گفتن اندر خورد

خردرهنمای وخرد دلگشا

خرددست گیرد به هردو سرا

به گفتاردانندگان راه جوی

به گیتی بپوی وبه هرکس بگوی.»

نیکنام حسینی پور در ادامه سخنانش به اهمیت دانش اشاره کرد و گفت:« آنچه خردرا می سازد دانش است وآنچه از خرد می جوشد ومی تراود، خود را در رفتارهایی همچون مدارا وشکیبایی نشان می دهد وبه قول فردوسی :

مدارا خرد را برابر(برادر)بود                                  خرد برسردانش افسر بود»

وی افزود:« از اینکه این فرصت برای اینجانب فراهم شد که در خدمت این خردمندان وگوهرهای ناب هنر ومعرفت وخوبی وصیقل خورده های زمانه باشم به خودم می بالم زیرا دیدار با آنها هردقیقه اش کلاس درسی است که باید از آنها بیاموزیم وبیاموزانیم وتجربه ایشان را برای حفظ تمدن ایرانی واسلامی به نسل جدید منتقل کنیم.آنها در حقیقت مشعل داران حوزه فرهنگ وهنر هستند وبه قول وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی باید نسل جدید وجوان بتوانند با پیشکسوتان پیوند معرفتی و وجودی داشته باشند.

به نظرم این بزرگواران قبل از هر چیزی تکریم وکرامت می خواهندومهمترین شئون زندگی برایشان همین حفظ کرامت آنهاست .وهمه مدیران باید به این نکته ظریف توجه کنند و سرلوحه کاری خودشان قرار دهند. کرامت وتکریم معنوی مقدم بر هر چیزی برای انهاست ،هرچند سایر شئون زندگی هم برای ما مهم است که در مضیقه زندگی روزمره هم نیفتند.امیدوارم این جانب هم از عهده این مسولیت سنگین برآیم »

او در ادامه از مدیران پیشین موسسه تشکر کرد و افزود:« درست نیست من اینجا صحبت کنم اما یادی از مدیران زحمتکش وساعی وپرتلاش قبلی نکنم وتکریم آنها هم در فرهنگ ایرانی واسلامی توصیه شده است .اقای عظیمی عزیزکه هم تبار خوب من است با آن روحیه لری که صفا وسادگی وصمیمیت بوده  زحمات فراوانی برای این موسسه کشیده وما هم از تجربه گرانسنگ ایشان استفاده خواهیم کرد واینجا خانه ایشان است وکسی را برای خانه خودش دعوت نمی کنند وهر زمان اراده کند ما در خدمت ایشان هستیم .آقای طباطبایی هم در شرایط سختی که کرونا بر کشور حاکم بود این موسسه را تحویل گرفت اما در همین مدت کوتاه با تجربه خوبی که درحوزه های مختلف داشت و مدتی هم در معاونت فرهنگی در خدمتش بودیم زحمات زیادی کشیدند و آرزوی بهروزی و سلامتی برای هر دو عزیز دارم.»

حسینی پور در پایان گفت:«جا دارد از اعتماد وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی وهمچنین هیات امنای محترم ورییس آن جناب آقای حسینی رییس محترم هیات امنا ومعاون هنری وزیر واعضای هیات مدیره وهمه هنرمندان وخردمندان این حوزه که به اینجانب اعتماد کردندتقدیر وتشکر نمایم و وامیدوارم با توکل به خداوند وحمایت های شما عزیزان ودر چارچوب اساسنامه موسسه در این مسیر بتوانم با استفاده از تجربه گذشته ونگاه به اینده  قدمهایی بردارم .

شما هنرمندان پیشکسوت تاریخ مجسم ما هستید و ما باید از همه شما عزیزان درس بگیریم.»

گفتنی است این مراسم با حضور مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی و رئیس هیات مدیره، سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و عضو هیات مدیره و دیگر اعضای هیات مدیره چون حسن ریاحی، مریم معترف، محسن علی اکبری و هنرمندانی چون محمد علی بهمنی پری ملکی، رضا بنفشه خواه، هوشنگ تو کلی، محمد نگینی، داوود رواسانی ، سعید شریفیان، حسین پرستار و راضیه تجار در محل موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا