هنرمندان اسفندماهی شمع تولد خود را فوت کردند

همزمان با اسفند ، هنرمندان پیشکسوت متولد این ماه در دورهمی در مجموعه باغ زیبا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شمع تولد آخرین متولدین سال را خاموش کرده و جشن گرفتند.

هنرمندان پیشکسوت -شنبه ۷ اسفند ماه-  در آستانه عید مبعث و در فضایی که بوی بهار در آن پیچیده بود، در کنار محمود سالاری -معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،اصغر امیرنیا مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت ارشاد ، سید مجید پوراحمدی-رئیس صندوق اعتباری هنر و جمعی از اعضای هیات مدیره موسسه گرد هم آمده و تولدشان را جشن گرفتند. 

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در ابتدای این مراسم، ضمن تبریک عید مبعث ، سالروز تولد تمامی میهمانان و گرامیداشت یاد و خاطره پیشکسوتان آسمانی ، با بیان اینکه رویکرد موسسه هنرمندان پیشکسوت دمیدن روح امید و انرژی به کالبد جامعه پیشکسوتان است، گفت: نمی‌خواهیم ناامیدی که بخش اعظم آن برگرفته از تبلیغات و برنامه های دشمن برای سیاه نمایی و بی‌حساب و کتاب نشان دادن کشورمان است، در بین اعضا رواج پیدا کند ، از این رو تا می‌توانید پیام‌های با امید و انرژی در گروه مجازی اعضای این موسسه منتشر کنید و فراموش نکنید که این موسسه هم یکی از دستاوردها و ظرفیت های خوب ایران اسلامی برای خدمت به فرهیختگان فرهنگ و هنر است.

سید عباس عظیمی افزود: این ده سالی که از تاسیس موسسه گذشته را نقادانه نگاه کنید. از این به بعد تعریف و تمجید را کنار بگذارید و تلاش کنیم با همفکری موسسه ای ایده آل بسازیم و نواقص های دوره های گذشته را برطرف کنیم.

عظیمی در پایان از اعتماد آقای سالاری معاون هنری وزیر و تلاش جدی وی در توجه و احترام به خواسته ی پیشکسوتان برای سپردن مجدد مسئولیت موسسه به وی قدردانی کرد .

تاکید بر گسترش خدمات صندوق اعتباری هنر در دولت سیزدهم

در ادامه مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز با اشاره به شعاری در این صندوق مبنی بر این که «باید که خاک درگه اهل هنر شویم»، تاکید کرد: این شعار به معنای واقعی در صندوق اعتباری هنر اجرا می شود.

سیدمجید پوراحمدی  در عین حال تاکید کرد: بر این باوریم، هنرمند زینت یک مجلس است و از آن مهمتر هنرمندان که خاک مسیر هنر و هنرمندی خورده اند، چراغ راه هستند. 

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود با اشاره تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و این دوره وزارت فرهنگ مبنی بر حمایت همه جانبه از اهالی فرهنگ و هنر، تصریح کرد: عزم و اراده خود را به کار گرفته ایم تا حدممکن در دولت مردمی خدمات این وزارتخانه و صندوق اعتباری هنر را افزایش دهیم.

به گفته وی، به غیر از موضوع خدمات پایه و موضوع  بسته حمایتی که در روزهای آینده و قبل از آغاز سال نو یک یا دو روز مانده به میلاد امام زمان(عج) تقدیم هنرمندان خواهد شد، مبلغ ۵ میلیون تومان نیز تقدیم هنرمندان دارای نشان یک هنری می شود. 

در انتهای این مراسم با حضور محمود سالاری -معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت- لوح و هدیه هنرمندان پیشکسوت اهدا شد .
این جشن که با استقبال پیشکسوتان مواجه شده بود با برش کیک تولد و ثبت این خاطره با گرفتن یک عکس دسته‌جمعی به پایان رسید.

*سوسن اصلانی، محمدحسن داورزنی، مهدی منعم ، سیاوش طهمورث، احمد عربانی، رشید وطن دوست، رحیمعلی زریان، رضا برجی، ذبیح الله احمدی، طاها بهبهانی، مهدی شمس نیکنام،  نادر رجب‌پور،  عزت الله رمضانی‌فر، حسین رحیم‌خانی، ناصر جواهرپور، مهربانو توفیق، جلیل فرجاد، علی فریدونی، محمود نادعلی، سعید شریفیان، احمد عزیز هنرمندان پیشکسوت اسفند ماهی حاضر در این مراسم بودند.

در این جشن از استاد سوسن اصلانی متولد بهمن ماه نیز دعوت و تجلیل شد

در حاشیه این مراسم ، هنرمندان پیشکسوت ضمن تشکر از پیگیری های دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اقدام حمایتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون تلفیق در توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی هنرمندان و تصویب لایحه معافیت مالیاتی فعالیت های هنری طبق بند ل ماده ۱۳۹ قانون مالیات های مستقیم که قطعا باعث رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در جامعه خواهد شد را ستودند و این اقدام را در شرایط سخت کرونایی و بیکاری هنرمندان ، کمترین انتظار برای توجه به معیشت هنرمندان دانستند.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا