پیشکسوتان مانند چشم پرنده همه مسائل را از بالا می بینید /جلسه کارگروه فرهنگ و ادب برگزار شد

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت اولین جلسه کارگروه فرهنگ و ادب برگزار شد.
موسسه هنرمندان پیشکسوت

در ابتدای این جلسه محبوبه اسپید کار ضمن خوش آمد گویی به هنرمندان پیشکسوت حاضر در این جلسه به توضیح درباره اهداف و جزئیات کارگروه پرداخت.
سپس نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت،ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: ضمن عرض خسته نباشید خدمت خانم اسپیدکار که برای تشکیل این کارگروه ها بسیار زحمت کشیدند، خدمت شما عزیزان خوش‌آمد می گویم و برای شما اساتید آرزوی سلامتی و تندرستی دارم.
وی ادامه داد: یکی از نحیف ترین بخش های ما بخش فرهنگی است و باید آن را تقویت کنیم تا بتوانیم در سایر بخش ها فعالیتهای موثری داشته باشیم چرا که بخش فرهنگ مانند چشمه جوشانی است که دیگر حوزه های هنری از آن تغذیه می کنند.
وی افزود: پیشکسوتان گنجینه های گران سنگی هستند که دولت نظام و حکومت باید از آنها استفاده کند. به نظر من باید پیشکسوتان در مدیریت موسسه همراه ما باشند چراکه تجربه های بسیاری دارند و مدیریت با پیشکسوتان است، نه بر پیشکسوتان و قرار است در کنار هم این مجموعه را مدیریت کنیم.
حسینی‌پور در ادامه صحبت هایش گفت: پیشکسوتان فرزانه و خردمند هستند و تجربه‌های تلخ و شیرین بسیاری را از سر گذرانده اند.شما دوران پختگی خود را می گذرانید و مانند چشم پرنده هستید و همه مسائل را از بالا می بینید و به همین دلیل می‌توانید کمک های بسیاری به ما بکنید چرا که از مرحله مهارت گذشته آید و به حکمت و بصیرت رسیده اید. ما می خواهیم از بصیرت، آگاهی، علم و مهارت شما عزیزان استفاده کنیم.
در ادامه منیژه آرمین نویسنده و از اعضای کارگروه فرهنگ و ادب گفت: هنرهای مختلف باید با هم در ارتباط باشند چرا که باعث می شود از تک ساحتی بودن در بیاید و این تعامل باعث می شود به تعادل خوبی برسند.
سپس راضیه تجار،نویسنده و از اعضای کارگروه فرهنگ و ادب گفت: امیدوارم بتوانیم در این مسیر مفید واقع شویم. در مجموع این کارگروه‌ها فرصتی است تا ما تجارب خود را منتقل کنیم و انشالله در پرورش نسل جدید موثر خواهد بود و در این زمانه باید هنرمندان رشته های مختلف هنری بیشتر با هم ارتباط داشته باشند تا از پرورش انسان های تک ساحتی جلوگیری شده و افراد با مهارت های بین رشته ای رشد کنند.

در ادامه استاد آزاد گفت: مسئله تولید و درآمدزایی بسیار مهم است و نباید صرفا از منابع موسسه استفاده شود. ما صداهای جوان بسیاری داریم که در حوزه خوانندگی موسیقی سنتی فعالیت می کنند و می‌توان ایشان را معرفی کرد و آثار خوبی تولید کرد. همچنین امیدوارم تعداد هنرمندانی که در این کارگروه ها مشارکت می‌کنند بیشتر شود. من به شما بابت این تصمیم تبریک می گویم.

نیکنام حسینی‌پور در پاسخ به دغدغه هنرمندان گفت: از اولویت های ذهنی ما این است که از پتانسیل هنرمندان پیشکسوت که سرشار از پختگی هستند استفاده کنیم. آن هم به گونه ای که برای خود هنرمندان از نظر اقتصادی نفع داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر ساختار به گونه‌ای باشد که منوط به حضور شخص نباشد می توان تا حدی از این که با آمدن و رفتن مدیران مصوبات تحت تاثیر قرار بگیرند جلوگیری کرد.

در ادامه این جلسه عباسعلی براتی پور هنرمند پیشکسوت حوزه فرهنگ و ادب گفت: کار ما آموزش و پرورش جوانان بوده و هست و این تصمیم را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم همبستگی و هماهنگی بین خود هنرمندان به گونه‌ای باشد که بتوان به نتایج خوبی رسید. اگر این پروژه درست انجام شود نتایج بسیار خوبی خواهد داشت و همچنین همکاری و آشنایی با دیگر هنرمندان بسیار سازنده خواهد بود.

سپس حسین اسرافیلی گفت: این جلسات به اعتلای فرهنگ کمک های بسیاری خواهد کرد. همچنین با تشکیل کلاس های آزاد نیز می‌توانیم به اعتلای فرهنگ و انتقال تجربه کمک کنیم و هم درآمدزایی مستقل از موسسه داشته باشیم.

در پایان نیکنام حسینی پور افزود: اگر بتوانیم با کمک شما اساتید ذوق و قریحه مردم را ارتقا دهیم ما به هدف خود رسیده ایم و این امر با دانش و تجربه شما میسر خواهد بود.

جلسه کارگروه ها به صورت ماهانه برگزار می شود. این جلسه یک شنبه،چهاردهم دی در محل موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا