حسن شریفی رئوف

حسن شریفی رئوف متولد سال 1310 در تهران است. رشته برق را در هنرستان صنعتی خواند. علاقه‌اش به سینما او را به این حوزه سوق داد و در سال 1328 نخستین فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد.
حسن شریفی رئوف

حسن شریفی رئوف متولد سال 1310 در تهران است. رشته برق را در هنرستان صنعتی خواند. علاقه‌اش به سینما او را به این حوزه سوق داد و در سال 1328 نخستین فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد. این فعالیت در فیلم «واریته بهاری» به کارگردانی پرویز خطیبی شکل گرفت که او در آن دستیار کارگردان، متصدی امور برق و دستیار فیلمبردار بود.  

او آثار ماندنی و مکتوبی از سینمای ایران به یادگار گذاشته است.

«نیم قرن خاطرات من در سینما»، «خاطرات من از امروز تا همین پنجاه سال پیش» و«پیشکسوتان سینمای ایران» از جمله آثار این هنرمند است. اوایل دهه ۹۰ نیز کتابی با عنوان «خاطرات جذاب سینما» نوشت و منتشر کرد.

او همچنین مقالات پراکنده‌ای برای نشریات سینمایی مانند «صنعت سینما»، «فیلم و هنر»، «جهان سینما» و مجله «پشت صحنه» نوشته است.

حسن شریفی رئوف با ساخت «بیا با هم زندگی کنیم» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه رنگی شد. همچنین نام او در بیش از ۲۰ فیلم به عنوان مدیر تهیه به چشم می‌خورد. «معشوقه»، «خاطرخواه»، «جهان پهلوان»، «خداحافظ تهران»، «داماد فراری»، «مادر» و «کلید» برخی از این آثار هستند.

او در این حوزه از هنر به عنوان بازیگر، مدیر تولید و مدیر تدارکات نیز فعالیت‌هایی داشته است. حسن شریفی رئوف از هشتم مردادماه 1397 به عضویت «مؤسسه هنرمندان پیشکسوت» درآمد.

حسن شریفی رئوف در سال 1394 گواهینامه هنری شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد و از مرداد ماه سال 1395 به عضویت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت درآمد.

سایر هنرمندان

اسکرول به بالا