حسن نیک نژاد

حسن نیک نژاد هشتم تیر سال 1324 در دامغان متولدشد. او مدرک لیسانس خود را از دانشگاه هنرهای دراماتیک، در رشته سینما و تلویزیون و رشته کارگردانی سینما دریافت کرده‌است.
حسن نیک نژاد

زندگی نامه

سال 1324 در دامغان به دنیا آمد. مدرک دیپلم خود را همان‌جا دریافت‌کرد. سپس در سال 1342 در مرکز سینمایی سازمان هنرهای زیبای کشور استخدام شد و در بخش لابراتوار شروع به کار کرد. سال 1350 وارد دانشگاه شد و مدرک لیسانس خود را از دانشگاه هنرهای دراماتیک، در رشته سینما و تلویزیون و رشته کارگردانی سینما دریافت‌کرد. سپس در وزارت فرهنگ و هنر آن زمان استخدام شد. او معاون اداره تولید فیلم و عکس بود و با حفظ سمت در بخش لابراتوار نیز همکاری می‌کرد؛ همچنین پس از پایان ساعت اداری در لابراتوارهای خصوصی چون فیلم‌ساز، صدا و سیما و میثاقیه به کار مشغول می‌شد.

 حسن نیک‌نژاد سال 1356 برای تکمیل تحصیلات خود به آمریکا رفت و 6 ماه در لابراتوار CFI آموزش دید.

پس از انقلاب در سال 1358، به ریاست اداره تولید فیلم و عکس وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد. در مرکز سینمایی، کارشناس امور سینمایی بود و سپس به مرکز هنری منتقل شد و به عنوان کارشناس امور هنری به کار ادامه‌داد.

او سال 1382 مؤسسه فرهنگی-هنری- سینمایی «عصر هنر» را تأسیس‌کرد که خود مدیر بخش سینمایی آن بود و آن‌جا به تدریس نیز می‌پرداخت. علاوه بر آن در دانشکده سینما و تئاتر هم تدریس می‌کرد. حسن نیک‌نژاد تا سال 1385 با لابراتوار فیلم‌ساز همکاری کرد.

در سال 1374 که انجمن لابراتوارهای فیلم ایران را تشکیل دادند، او به عنوان یکی از اعضای هیأت امنا منصوب شد. در دو دوره نیز رئیس انجمن بود و هم‌اکنون از اعضای هیأت مدیره این انجمن و عضو خانه سینما است.

حسن نیک‌نژاد چندین دوره متوالی در جشنواره‌های خانه سینما حضور داشته و تندیس خانه سینما را نیز دریافت‌کرده‌است. همچین از سازمان صدا و سیما برای سریال حضرت مریم، از دانشگاه صنعتی شریف در نخستین جشنواره صنعتی و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیر گرفته‌است.

حسن نیک‌نژاد مدرک درجه یک هنری دارد و از ابتدای فعالیت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، عضو آن بوده‌است.

سایر هنرمندان

اسکرول به بالا