سعید صدق‌گوی ثابت

سعید ثابت، زاده ۱۵ اردیبهشت ۱۳۳۸ در تهران، مدرس و نوازنده سنتور است. او هنر نواختن سنتور را نزد فرامرز پایور مشق کرد.
سعید صدق‌گوی ثابت

زندگی‌نامه

دستان هنرمندش جان تازه‌ای به سنتور می‌بخشد.  سعید ثابت، زاده ۱۵ اردیبهشت ۱۳۳۸ در تهران، مدرس و نوازنده سنتور است. هنر نواختن سنتور را نزد فرامرز پایور مشق کرد و هم‌اکنون سرپرست گروه «پایور» است.

۱۱ساله بود که این علاقه، او را واداشت تا  موسیقی را در هنرستان موسیقی ملی فرا بگیرد. پس از آموختن مقدمات موسیقی بود که با فرامرز پایور آشنا شد. ارفع اطرایی، اسماعیل واثقی و اسماعیل تهرانی از دیگر استادان سعید صدق‌گوی ثابت به شمار می‌روند که از اندوخته‌های هرکدام برای اعتلای هنرش توشه‌هایی گران‌بها برداشت.

سعید صدق‌گوی ثابت توانست تحصیلات عالی خود را با دریافت مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر در رشته موسیقی  به اتمام برساند.

از جمله فعالیت‌های هنری سعید ثابت به این موارد می‌توان اشاره کرد: عضویت در «ارکستر ژونس موزیکال» از ۱۳۵۰، همکاری با مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران از ۱۳۵۹، عضویت در گروه موسیقی «پایور» و سرپرستی گروه موسیقی «ثابت»

او در طول دوران فعالیت هنری خود، دستاوردهای ارزشمندی را در تعامل و همکاری با گروه‌های موسیقی ایرانی و خارجی به ارمغان آورده است. همكاري با ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی، انتشار دوره‌های سنتور، ردیف ابوالحسن صبا، دوره ابتدایی سنتور فرامرز پایور، همکاری با اركستر ژونس موزيكال حد فاصل سال‌های 1350 تا 1356، ضبط دوره‌هاي سنتور استاد صبا و مجموعه پیش‌درآمد و رنگ استاد پایور از کارهایی است که با نقش‌آفرینی سعید صدق‌گوی ثابت ماندگار شده‌اند.

این هنرمند پیشکسوت موسیقی، زمینه‌ساز معرفی هنرمندانی به جامعه شده و تجربیات و اندوخته‌های خود را  به علاقه‌مندان این هنر آموخته است. سعید صدق‌گوی ثابت، بسیاری از فراگیران كلاس‌های خصوصي استاد پايور آموخت. او که خود دانش‌آموخته دانشگاه هنر تهران است، به دانشجویان موسیقی این دانشگاه نیز درس داده و هم‌اكنون در دانشگاه هنر و دانشگاه علمی کاربردی واحد 11 و هنرستان پسران تدریس می‌کند.

گروه «پایور» نام گروه موسیقی ایرانی است که در ابتدا توسط زنده‌یاد فرامرز پایور و با سرپرستی خود او بنیان‌گذاری شده بود. این گروه با خوانندگان سرشناسی چون عبدالوهاب شهیدی و محمدرضا شجریان همکاری کرده است. گروه «پایور» اکنون به سرپرستی سعید صدق‌گوی ثابت، فعالیت‌های خود را با خوانندگان جوان دیگری ادامه می‌دهد.

 این هنرمند پیشکسوت موسیقی، از بیست‌وپنجم اسفندماه 1397 به عضویت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت درآمده است.

سایر هنرمندان

اسکرول به بالا