محمدابراهیم گلریز خاتمی

محمدابراهیم گلریز خاتمی بیست و نهم اردیبهشت‌ماه سال 1322 در اصفهان متولد شد.
محمدابراهیم گلریز خاتمی

زندگی‌نامه

بیست و نهم اردیبهشت‌ماه سال 1322 در اصفهان متولد شد. در خانواده‌ای به دنیا آمد و بزرگ شد که هنر خاتم‌سازی در آن قدمت 280 ساله داشت. او نیز خاتم‌سازی را از دوران کودکی آغاز کرد و سپس در هنرستان هنرهای زیبا به فراگیری این هنر و کسب تجربه در این رشته پرداخت.

محمدابراهیم گلریز خاتمی نزد استادانی چون محمدخلیل گلریز خاتمی، جلیل گلریز خاتمی، محمد گلریز خاتمی و رضا جفاری هنر خاتم‌سازی را آموخت و تجربیات خود را کامل کرد. سپس در کارگاه خود به خاتم‌سازی پرداخت و تاکنون نزدیک به شصت سال است که در این شاخه هنری فعالیت می‌کند.

او به این هنر عشق می‌ورزد و به گفته خودش هنوز تشنه تجربه بیشتر و انجام هرچه بهتر آن است.

از فعالیت‌های استاد گلریز خاتمی در این حوزه، می‌توان به ساخت پنج جفت در خاتم برای اماکن مقدسه و همچنین تعمیر و بازسازی در خاتم دوران صفویه در مدرسه چهارباغ (امام صادق) اصفهان اشاره کرد. او در بیش از یکصد نمایشگاه در داخل و خارج از کشور شرکت کرده است و دارنده اولین نشان مهر اصالت سازمان جهانی یونسکو است. همچنین از دانشکده هنر ژرژی  تف در شهر آلماتی قزاقستان نیز دکترای افتخاری دریافت کرده است.

استاد محمدابراهیم گلریز خاتمی عضو اتحادیه صنایع دستی و کارشناس این اتحادیه، کارشناس اداره گمرک اصفهان و عضو شورای سیاست‌گذاری روابط هنری شهرهای چهارده‌گانه خواهرخوانده اصفهان است.

او مدرک درجه یک هنری دریافت کرده و از سال 1395 عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت است.

سایر هنرمندان

اسکرول به بالا