علیرضا کریمی تبریز

سال 1318 به دنیا آمد. در دوره نوجوانی وقت زیادی را در سینما و برای تماشای فیلم می‌گذراند و علاقمندی اش به سینما و ساخت فیلم او را به سمت فیلم مستند سوق داد.
علیرضا کریمی تبریز

مشهد زادگاه اوست. سال 1318 به دنیا آمد. در دوره نوجوانی وقت زیادی را در سینما و برای تماشای فیلم می‌گذراند. این علاقمندی باعث شد تا تحصیلاتش را در رشته کارگردانی سینما ادامه دهد و از دانشکده هنرهای دراماتیک فارغ التحصیل شود. علیرضا کریمی تبریز هنرمند پیشکسوت سینماست.

فعالیتش را با ظهور و چاپ فیلم‌های سینمایی آغاز کرد و اموذ لابراتوار بیش از 10 اثر را انجام داده است.امور لابراتوار فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی که در سال 1348 تولید شد را او انجام داد.

علاقمندی اش به سینما و ساخت فیلم او را به سمت فیلم مستند سوق داد. در این حوزه نیز چندین اثر را ساخت که می‌توان به «مداد و پاک کن» و «قفس» اشاره کرد. همچنین مستندی درباره شهر زنجان با همکاری کارگردانان متعددی ساخته شد که بخش چاقوسازی را او کارگردانی کرد.

پس از آن به ساخت آنونس برای فیلم های سینمایی روی آورد. آنونس فیلم‌های بسیاری را ساخت و از این میان 30 فیلم در جشنواره‌های خارجی از جمله «کن» به نمایش در آمد. همچنین برای آنونس فیلم «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. همچنین چندین دوره دیگر نیز در این جشنواره برای ساخت آنونس فیلم کاندید دریافت جایزه شد.

علیرضا کریمی تبریز گواهینامه درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است. این هنرمند از تیرماه سال 94 به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت درآمد.

سایر هنرمندان

اسکرول به بالا