سید کاظم هژیرآزاد

در اول فروردین سال 1329 در تهران به دنیا آمد. او هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی است.
سید کاظم هژیرآزاد

اول فروردین سال 1329 در تهران به دنیا آمد. او دوران متوسطه را در هنرستان صنعتی تهران گذراند و سال 1349 برای آموختن بازیگری به هنرکده آزاد آناهیتا رفت. در آن جا شیوه استانیسلافسکی را زیر نظر استاد مصطفی اسکویی آموزش دید. او با گروه آناهیتا در چند نمایش صحنه‌ای و تلویزیونی بازی‌کرد و سال 1361 از آن گروه جدا شد و به صورت آزاد با گروه‌های مختلف تئاتر تهران همکاری کرد.

سید کاظم هژیرآزاد وقتی 21 ساله بود با حضور در سه قسمت از سریال رستم و سهراب اولین تجربه بازیگری‌اش را در تلویزیون به‌دست‌آورد.

او نمی‌توانست از بازیگری دست بکشد و با این که بعد از خدمت سربازی به مدت 23 سال کارمند وزارت راه بود، اما تصمیم گرفت تا بازیگری را به طور جدی در برنامه زندگی‌اش قراردهد و در سال 1364 با سریال هوای تازه به بازیگری بازگشت و سال 1367 در 38 سالگی در فیلم تحفه‌ها به کارگردانی ابراهیم وحیدزاده بازی‌کرد.

او علاوه بر بازیگری به نویسندگی نیز پرداخت و یک تک‌پرده‌ای به نام سوسنگرد مربوط به جنگ تحمیلی ، یک تک‌پرده‌ای در مورد پشت صحنه تئاتر و همچنین یک مجموعه داستان به نام کیف نوشته که منتشر شده‌است.

کاظم هژیرآزاد سال‌ها پیش با زویا امامی که او نیز بازیگر است ازدواج کرد. او در فیلم‌هایی مثل یوسف هور، پدرخوانده ناپلی،  خصوصی، زندگی خصوصی، به نام پدر، شاه خاموش، تکیه بر باد، مسافر ری، در سرزمینی دیگر، شب روباه، عقرب، گروگان، شاهین طلایی، نیش، هدف، آبادانی‌ها، قافله و مجسمه بازی کرده‌است.

هم‌چنین از سریال‌هایی که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته‌است می‌توان به حکایت‌های کمال، رهایم نکن، نزدیکی‌های بهشت، کشیک قلب، روزهای بهتر، معمای شاه، دندون طلا، هوش سیاه 2، جلال‌الدین، یلدا، بال‌های خیس، مختارنامه، پایان بازی، یک مشت پر عقاب، تنهاترین سردار، وکلای جوان، معمای یک قتل، استپان، آلبوم خانوادگی، سایه همسایه و هوای تازه اشاره‌کرد.

کاظم هژیر آزاد از سال 1392  عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت است.

سایر هنرمندان

اسکرول به بالا