محمدرضا رحمانی لشگر

محمدرضا رحمانی لشگر سوم خرداد سال 1328 در تهران به دنیاآمد. او هنرمند معمار و طراح صحنه است که به عکاسی و نقاشی نیز می‌پردازد.
محمدرضا رحمانی لشگر

زندگی نامه

سوم خرداد سال 1328 در تهران به دنیاآمد. بعد از گذراندن تحصیلات اولیه و تمام شدن دبیرستان برای تحصیل به ایتالیا رفت و در دانشگاه هنرهای زیبای رم در رشته هنر و معماری تحصیل‌کرد.

اوایل انقلاب بود که محمدرضا رحمانی لشگر به ایران بازگشت و سپس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به‌ کار‌شد. او مسئول امور طراحی تالار رودکی بود.

علاوه بر کارهای معماری و طراحی صحنه ای که انجام می داد، مشغول به تدریس در دانشگاه های تهران، الزهرا، سینما و … نیز بود. هم چنین در مجتمع فنی تهران، مشغول به تدریس معماری به دانشجویان سیدنی، زیر نظر کادر دانشگاه نیوکاسل استرالیا بود.

او بیشت از پنجاه طراحی صحنه در تالار وحدت و جشنواره های بین‌المللی و فعالیت‌های معماری سالن‌های کنفرانس را انجام‌داده‌است. از جمله آثاری که طراحی و اجرای آن ها بر عهده او بوده‌است می‌توان سالن اجلاس سران کشورها، تالار خورشید صدا و سیما، سالن‌های کنفرانس صدا و سیما و… را نام‌برد.

او پس از فعالیت‌هایی که در ایران داشت به کانادا رفت و در حوزه معماری مشغول به کار‌شد.

استاد محمدرضا رحمانی‌لشگر علاوه بر معماری در هنر نقاشی و عکاسی نیز دستی‌برآتش دارد. او مدرک درجه‌یک‌هنری دارد و از سال 1394 عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت است.

سایر هنرمندان

اسکرول به بالا