مهدی فروزنده شهرکی

مهدی فروزنده شهرکی سال 1331 در اصفهان، شهر خط و خوشنویسی، متولد شد. از همان کودکی به خط و نقاشی علاقه داشت.
مهدی فروزنده شهرکی

زندگی‌نامه

سال 1331 در اصفهان، شهر خط و خوشنویسی، متولد شد. از همان کودکی به خط و نقاشی علاقه داشت. البته در هر دو رشته هم مهارت داشت. در دوران تحصیل این استعداد و توانایی او برای معلمان و دوستانش آشکار شد.

مهدی فروزنده شهرکی بعد از گذراندن خدمت سربازی در آموزش و پرورش مشغول شد. پس از مدتی نیز به صورت مأمور برای ادامه تحصیل به تهران رفت. این سفر باب آشنایی او با حسین میرخانی از خوشنویسان بنام شد. سال 1356 به اصفهان بازگشت؛ با کوله‌باری از تجربه و دانش در هنر خوشنویسی. در یکی از هنرستان‌های شهر نجف‌آباد تدریس را آغاز کرد. سال 1358 مراکز تربیت معلم و آموزش عالی اصفهان فعال شد. این هنرمند برجسته خوشنویسی با کمک دو استاد دیگر این حوزه، انجمن خوشنویسان اصفهان را بنیان نهادند. او از سال 1356 بی‌وقفه در این انجمن مشغول تدریس شد.

اوهیچ‌گاه از تلاش برای ارتقای هنر خوشنویسی  دست نکشیده و در این مسیر اندوخته‌های گران‌بهایی نیز به دست آورده است.

در سال 1370 نخستین نمایشگاه انفرادی خود را برپا کرد. اتفاقی که پس از آنها بارها و بارها تکرار شد و آثار ارزشمند او را در معرض دید همگان قرار داد. نمایشگاهی از آثار او با عنوان «اندرزهای فردوسی» با استقبال چشمگیری مواجه شد و مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

مهدی فروزنده شهرکی درجه استادی این رشته را از حبیب‌الله فضائلی دریافت کرد. همچنین در سال 1385 از کیخسرو خروش نیز درجه استادی دریافت کرد.

او در پنجمین نمایشگاه آثار قرآنی، به عنوان خادم قرآن مجید شناخته شد. خوشنویسسی دیوان حافظ در 4 مرتبه، یکی از موفقیت‌های مهدی فروزنده شهرکی محسوب می‌شود. خوشنویسی دیوان الفت اصفهانی و رباعیات خیام نیز از دیگر فعالیت‌های این هنرمند توانا است. او همچنین برای نخستین بار دیوان حافظ با تصحیح ناتل خانلری را خطاطی کرد.

مهدی فروزنده شهرکی از آذر ماه سال 1395 همراهی خود با مؤسسه هنرمندان پیشکسوت را آغاز کرد و به عضویت این مؤسسه درآمد.

سایر هنرمندان

اسکرول به بالا