آثار دیده نشده کامبیز درمبخش بر دیوار گالری کاما

همزمان با چهلمین روز درگذشت کامبیز درمبخش آثارش در گالری کاما به نمایش گذاشته می شود.

همزمان با چهلمین روز درگذشت کامبیز درمبخش آثارش در گالری کاما به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، نمایشگاه کاریکاتورهای دیده نشده کامبیز درمبخش که متعلق به دهه چهل و پنجاه شمسی است هم زمان با چهلمین روز درگذشت این هنرمند به همت گالری کاما و مشارکت موسسه هنرمندان پیشکسوت برپا می شود.

این نمایشگاه که شامل آثار اجتماعی کامبیز درم بخش در دهه های چهل و پنجاه شمسی است در روز جمعه مورخ ۲۶ آذرماه و از ساعت ۱۷ در گالری کاما و باحضور خانواده آن مرحوم، هنرمندان و دوستداران هنرهای تجسمی برپا می شود.
گالری کاما واقع در خیابان پاسداران، گلستان دهم، ساختمان فرین طبقه دوم می باشد.

درم بخش متولد ۱۳۲۱، فارغ التحصیل هنرستان هنرهای زیبای تهران، برنده چندین جایزه بزرگ معتبر جهانی است و تاکنون چندین نمایشگاه مستقل از آثارش در کشورهای مختلف جهان برگزارشده است. بسیاری از کاریکاتورهای او در روزنامه ها و مجلات معروف داخلی و بین المللی منتشر شده و این هنرمند با نشریات معتبری همچون نیویورک تایمز، اشپیگل و نبل اشپالتر همکاری کرده است.

کامبیز درم‌بخش از جمله هنرمندانی است که معمولا به اتفاقات محیط اطراف خود توجه داشت و به آنها واکنش نشان می‌داد.

کامبیز درم بخش تاکنون کتاب های زیادی در زمینه تصویرسازی و کاریکاتور در ایران و خارج از کشور منتشر کرده است که از آن جمله می توان به «مینیاتورهای سیاه»، «خاطرات فرشته‌ها»، «بدون شرح»، «کتاب کامبیز»، و «اگر داوینچی مرا دیده بود» اشاره کرد.

این هنرمند بزرگ در سال ۱۳۹۳ نشان شوالیه هنر و ادبیات فرانسه را دریافت کرد. دولت فرانسه این نشان را برای تقدیر از هنرمندان، فعالان سیاسی و مدنی و افرادی که به موفقیت‌های قابل ستایشی دست می‌یابند، اعطا می‌کند. مرحوم شجریان و کیارستمی و همچنین شهرام ناظری از دیگر هنرمندان ایرانی هستند که موفق به کسب این جایزه شده‌اند.

کامبیز درم بخش روز شنبه (۱۵ آبان1400) در پی ابتلا به ویروس کرونا در سن 79 سالگی درگذشت.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا