خواننده قطعه معروف “سحرگهان” در بیمارستان بستری شد

قاسم رفعتی هنرمند پیشکسوت موسیقی و خواننده آواز مشهور «سحرگهان» روز دوشنبه شانزدهم دی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت خبر از جراحی استاد قاسم رفعتی خواننده پیشکسوت کشور در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) تهران داد.

عظیمی با اشاره به وضعیت جسمانی این خواننده پیشکسوت گفت: طی تماس تلفنی که با عباس رفعتی فرزند این هنرمند پیشکسوت داشتم جراحی دیسک کمر با موفقیت انجام شده و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان خاتم‌الانبیا بستری است و به زودی به بخش عمومی منتقل می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی قبلی امروز پس از انتقال استاد رفعتی به بخش عمومی به نمایندگی از دوستان و هنرمندان پیشکسوت به دیدار او می‌روم و از هنردوستان و مردم‌ خوب ایران می‌خواهم برای سلامتی این هنرمند پیشکسوت که سال‌ها با صدای ملکوتی‌ و دلنشین خود به ویژه هنگام سحر در ماه مبارک رمضان دل‌ها را جلا داده دعا کنند.

قاسم رفعتی در سال ۱۳۲۴، در تهران به دنیا آمد. وی نشان درجه ۱ هنری از وزارت فرهنگ دارد و از سال ۱۳۹۲ عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت است.

این هنرمند فراگیری موسیقی را از ۱۲ سالگی آغاز کرد و نزد مسعود حسنخانی رفت و مدت چهار سال به فراگیری گوشه‌ها و مقام‌های آواز ایرانی پرداخت.

وی برای گسترش آموخته‌هایش، نزد محمود کریمی معلم و مربی آواز رفت و در این کلاس که وابسته به اداره هنرهای زیبای کشور بود، حدود ۷ سال تحصیل کرد. رفعتی نخستین برنامهٔ هنری خود را در برنامه «شما و رادیو» که در صبح جمعه‌ها پخش می‌شد اجرا کرد و سپس در برنامه‌های متعدد و گوناگون رادیو و تلویزیون شرکت کرد.

رفعتی از سال ۱۳۵۹ نزد محمدرضا شجریان رفت و زیر نظر او به تحقیقات در زمینهٔ دوره عالی آواز پرداخت. این در حالی است که همکاری هنرمندان چون حسین یوسف زمانی، حسن یوسف زمانی، مهیار فیروزبخت، حسین فرهادپور، همایون خرم و محمد عبدالصمدی در زمره دیگر فعالیت های این هنرمند محسوب می شود.

آواز «سحرگهان» که آن را در نغمه اصفهان خواند، از درخشان‌ترین نواهای این سال‌ها به‌شمار می‌رود و شاید بتوان آن را شاخص‌ترین کار آوازی رفعتی نیز به‌شمار آورد.

مناجات خاطره انگیز سحرگهان :

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا