سیدعباس عظیمی از 8 هنرمند پیشکسوت فعال در حوزه آموزش هنری تجلیل کرد.
مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در آیین اختتامیه دومین جایزه ملی «سرو ایرانی» عصر بیست و دوم اردیبهشتماه با حضور نادره رضایی (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنا موسسه هنرمندان پیشکسوت )، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ، محمد الهیاری فومنی (مدیرعامل بنیاد رودکی و عضو هیات امنا موسسه هنرمندان پیشکسوت)، محمدحسین اسماعیلی (مدیر دفتر برنامه ریزی و آموزشهای معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، اتابک نادری (سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی)، امیرعباس ستایشگر، ابراهیم شریفی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز)، جمعی از مدیران و مسئولان و هنرمندان هنرستانهای هنرهای زیبای کشور و آموزشگاههای آزاد، با اجرای سیدعباس سجادی در تالار رودکی برگزار شد از 8 هنرمند پیشکسوت تجلیل کرد.
در بخش ویژه این رویداد به ۸ نفر از مفاخر آموزش هنر که با استمرار در فعالیتهای آموزشی و تربیت هنرجویان متعدد در طول سالیان فعالیت خود تأثیرگذاری کیفی و کمی و جریان سازی در حوزه آموزش هنر داشتهاند، جایزه «سرو ایرانی» و لوح موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور مدیرعامل این موسسه اعطاء شد.استادان مجید کیانی و رشید وطن دوست در حوزه آموزش موسیقی، مهدی حسینی و محمدرضا دادگر در حوزه آموزش هنرهای تجسمی، مهیندخت میهن و خسرو خورشیدی و احمد کامیابی مسک در حوزه آموزش هنرهای نمایشی و منصور تام سن در حوزه آموزش طراحی هنرهای سنتی مورد تجلیل قرار گرفتند.
نادره رضایی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن خیرمقدم به حاضران و تبریک دهه کرامت، بر اهمیت آموزش در حوزه هنر تأکید کرد و گفت: در معاونت هنری، چهار اداره کل فعال هستند، اما بیشتر از دفترهای تجسمی، نمایشی و موسیقی شنیدهاید. در کنار اهمیت این سه حوزه، سنگبنای بنیادین ما ادارهکل چهارم، یعنی دفتر برنامهریزی و آموزشهای هنری است.
رضایی افزود: امید دارم با یاری همراهانم، در این دوره تلاش کنیم این دفتر به مأموریت اصلی خود بازگردد؛ مأموریتی که شامل برنامهریزی جامع برای این سه حوزه و تربیت نیروهایی است که خروجی آن ترسیم مسیر آینده هنر کشور باشد.
وی با اشاره به چالشهای پیشروی آموزش هنری در کشور، تصریح کرد: در فضای مدیریت کوتاهمدت و حوصلههای سرآمده امروز، آموزش حوزهای زمانبر و نیازمند سرمایهگذاری است. و در فضای اجتماعی آموزش میتواند محل اجماع دوباره باشد. در شکاف نسلی که امروز در هنر با آن مواجهیم، آموزش همان جاییست که میتواند پلی برای انتقال تجربه باشد. هیچکس در عرصه هنر، اگر رنجیده یا دلخور شده، دانش خود را از نسل نو دریغ نکرده است و این خود نشانهایست از قدرت پیوند آموزش در میان نسلها است.
وی با تأکید بر نقش مهم هنرستانها گفت: در دورههایی، بهویژه در سالهای اخیر، همه میدانیم چرا و چگونه فاصلههایی میان نسلها شکل گرفته است. اما هنرستانها همان نقاط اتکایی بودهاند که هنرمندان با دانش و تجربهشان توانستهاند در آنها اثرگذار بمانند. از همه شما برای حفظ این خط آموزش و انتقال تجربه سپاسگزارم. دیشب در همین تالار، شاهد اجرای سطح بالایی از هنرجویان پسر هنرستانی بودیم؛ اجرایی که امید به آینده ایران را زنده نگه میدارد. اگر اتفاقی قرار است در این سرزمین بیفتد، از همین عرصه آموزش خواهد بود.
او در پایان گفت: از همه کسانی که با صبوری در مسیر آموزش ایستادهاند و باعث تداوم جایزه «سرو ایرانی» شدهاند، سپاسگزارم. امیدوارم این جایزه در سالهای آینده بتواند بیش از گذشته قدردان تلاشها باشد و بستری برای شکوفایی نسل نو فراهم کند.