در دیدار نیکنام حسینی‌پور با اکبر زنجانپور مطرح شد : هنرمند نباید به دنبال گیشه برود

نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به دیدار استاد اکبر زنجانپور رفت.

نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به دیدار استاد اکبر زنجانپور رفت.‌ در این دیدار صمیمانه که در راستای استمرار ارتباط با هنرمندان پیشکسوت و جویا شدن احوال ایشان صورت گرفت استاد اکبر زنجانپور از خاطرات و تجربیات خود گفت. هم‌چنین از هنرمندان پیشکسوت فقید چون استاد چنگیز جلیلوند ، استاد پرویز پورحسینی و استاد کریم اکبری مبارکه که در این مدت به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از میان ما رفتند یاد شد.نیکنام حسینی‌پور با اشاره به این‌که در دوران کرونا فرصتی دست‌داده تا زمان آزاد بیشتری داشته‌باشیم گفت: این زمان می‌تواند فرصت خوبی برای اساتیدی چون شما باشد تا تجربه انباشته‌شده خود را به نسل جدید انتقال دهید.

شکاف بین پیشکسوتان و جوانان

استاد اکبر زنجانپور با مطرح شدن این موضوع که نسل جوان را چگونه می‌بینند گفت: نسل جوان ما خوب است. در تاریخ همیشه قدیمی‌ترها جوانان را نفی کرده‌اند، اما به نظر من اگر هر دوی این اقشار بتوانند خود را با یکدیگر هماهنگ کنند تعامل خوبی صورت خواهد‌گرفت.وی افزود: به نظر من باعث شکاف ایجاد شده پیشکسوتان هستند، چرا که اگر به جوانان بها دهند، آنها نیز راحت‌تر و بهتر پیشکسوتان را درک کرده و با ایشان تعامل برقرار می‌کنند. نیکنام حسینی‌پور نیز در این راستا گفت: بخشی از این شکاف به دلیل عدم گفت‌وگوی میان پیشکسوتان و جوانان است. اگر این گفت‌وگو صورت بگیرد می‌تواند راهگشای این تعامل باشد.استاد زنجانپور در ادامه با اشاره به این‌که جوانان امروز مشکلات خاص خود را دارند اضافه کرد: جوان ها خودشان باید مسیر را پیدا کنند و پیدا هم می‌کنند چرا که هرکس فرزند زمانه خودش است.

رکود در تئاتر

استاد در راستای راکد شدن تئاتر و عدم نبوغ و خلاقیت در آن گفت: متاسفانه یک اتفاق ناخوشایند که سردمداران تئاتر باعث آن هستند این است که مخاطب و سالن‌های نمایش را عادت داده‌اند اینگونه وانمود کنند که همه چیز خوب است و در نهایت مخاطب همیشه راضی از سالن تئاتر بیرون می‌رود، اما این موضوع باعث رکود تئاتر شده و هیچ حرکت رو به جلویی رخ نمی‌دهد.او افزود: در گذشته درباره تئاترهایی که اجرا می شد نقدهای جدی توسط مخاطب و حین اجرای نمایش صورت می گرفت ولی اکنون هیچ نقدی از سوی مخاطب نیست و تئاتر پویایی خود را از دست داده‌است.

مخالفت با خصوصی‌سازی تئاتر

استاد زنجانپور از مخالفان خصوصی سازی تئاتر است. او در این باره گفت: علیرغم این‌که بسیاری دوست داشتند این اتفاق بیفتد من مخالف آن بودم، چرا که از نظر من دولت باید انقدر امکانات به تئاتر بدهد که هنرمندان آن دنبال گیشه نروند و به دنبال ابداع و خلاقیت باشند.

تجربه کوتاه ولی ماندگار صداپیشگی

استاد زنجانپور در حوزه دوبله نیز آثاری از خود به جای گذاشته که بسیاری از آن‌ها صداگذاری نقش‌هایی است که خودش به ایفای آن‌ها پرداخته، اما در این میان متمایز ترین و البته اولین نقشی که دوبله کرد، “جبار سینگ” بود که بسیار ماندگار شد. خود استاد درباره آن می‌گوید: مدیر دوبلاژ آن کار چنگیز جلیلوند بود و از آنجایی که می‌دانست من دوست دارم چیزهای جدیدی یاد بگیرم و تجربه کنم، دوبله این نقش را به من پیشنهاد کرد. من نیز با علاقه آن را پذیرفتم.

ضعف کارهای پیشنهادی

اکبر زنجانپور در ادامه صحبت ها از تجربیات خود گفت و به این سوال که چرا مدتی است بازی نمی‌کند این گونه پاسخ داد: کارهای بسیاری به من پیشنهاد می‌شود ولی به قدری ضعیف هستند که حتی اگر کرونا هم نبود آنها را قبول نمی‌کردم.در ادامه این دیدار نیکنام حسینی پور لوحی را به رسم یادبود به استاد اکبر زنجانپور تقدیم کرد. این دیدار روز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه در منزل استاد صورت گرفت.

استاد اکبر زنجانپور متولد دوم بهمن سال ۱۳۲۳ در تهران و فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبا است.او فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد و سپس جلوی دوربین آمد. ایشان سال‌ها استاد دانشگاه بود.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا