سیدمحمود دعایی درگذشت

حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، مدیرموسسه اطلاعات ایران ظهر امروز ـ یکشنبه ـ ۱۵ خرداد ماه ـ در سن ۸۱ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

این روحانی فعال عرصه فرهنگ و هنر و ‌مرد مهربان رسانه در سن ۸۱ سالگی در بیمارستان آتیه تهران درگذشت.

سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به نمایندگی از هنرمندان پیشکسوت و اعضای موسسه درگذشت این روحانی گرانقدر را به خانواده معظم ایشان و دوستدارانش تسلیت عرض نمود.

دعایی متولد ۳۰ فروردین ماه ۱۳۲۰ در شهر یزد بود که از سال ۱۳۵۹ تاکنون سرپرستی موسسه اطلاعات را بر عهده داشت. او عضو مجمع روحانیون مبارز از سال ۱۳۶۶ تاکنون و نماینده شش دوره ابتدایی مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا سال ۱۳۸۳ بوده‌ است.

حجت‌الاسلام دعایی یکی از همراهان امام (ره) در دوران اقامت در شهر نجف بود. او سفیر ایران در عراق بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ بود.

این روحانی فعال در عرصه رسانه، در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرده بود.

دعایی همچنین از سوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات موفق به دریافت قلم طلایی به عنوان چهره شاخص فرهنگی شد که او این جایزه را به موزه حضرت علی بن ابیطالب در قم اهدا کرد.

حجت الاسلام دعایی همواره با تواضع فراوان نسبت به هنرمندان پیشکسوت ، ضمن ارتباط مستمر و دیدار با آنان ، در بسیاری از مراسم تشییع و تدفین پیکر هنرمندان پیشکسوت و فعالان عرصه فرهنگ و هنر حضور داشت.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا