شاعر و مداح برجسته زنجانی عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت شد؛ نقاش پیشکسوت قهوه‌خانه‌ای در عسرت

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در سفر به استان زنجان، عضویت شاعر و مداح برجسته این استان را اعلام کرد.

نیکنام حسینی پور، در این سفر با حاج ولی الله کلامی زنجانی از اساتید و پیشکسوتان شعر و مداحی استان زنجان دیدار کرد و ضمن تبادل نظر و پیشنهادات، عضویت وی در موسسه هنرمندان پیشکسوت را اعطا کرد.


در این دیدار، حسینی پور از جایگاه والای پیشکسوتان عرصه شعر و هنر، سخن گفت و اعلام کرد که موسسه هنرمندان پیشکسوت به نمایندگی از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، با جدیت بسیار، در راستای حل دغدغه ها و مسائل هنرمندان و شاعران گرانقدر کشور فعالیت خواهد کرد.با توجه به سیاست دولت مبنی بر توجه به مناطق محروم واستانهای مختلف کشور امیدواریم مشکلات هنرمندان این مناطق حل وفصل گردند .


در ادامه این سفر، حسین محمودی پیشکسوت نقاشی قهوه خانه ای نیز، میزبان مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت بود.
این هنرمند که پیش تر، به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت در آمده است در این دیدار، از مشکلات و دغدغه های مرتبط با هنر نقاشی قهوه خانه ای گفت.
حسینی پور نیز با بیان اینکه ماندگاری و تاثیرگذاری هنرهایی همچون نقاشی، تئاتر و موسیقی، در کشورمان به دلیل ارتباط هنرمندان و هنرشان با واقعه سترگ عاشورا است، تاکید کرد که برای حمایت از هنرمندانی که در این عرصه فعالیت می کنند، باید امکانات بخش های مختلف و سازمان های مرتبط در اختیار رشد و سرایت در جامعه باشد.


وی همچنین از نهادها و سازمان های اقتصادی و اجتماعی در استان زنجان خواست تا بال های حمایتی خود را بر روی جامعه هنری استان باز کنند تا علاوه بر ایجاد نشاط و انگیزه درجامعه، شاهد توسعه و شکوفایی هر چه بیشتر منطقه باشیم. شهرداری زنجان می تواند از ظرفیت این استاد در فضای بصری شهر وهویت سازی استفاده کند وکارگاه این استاد را تجهیز وبازسازی نماید .بالاخره این استاد شهروند زنجان محسوب می شود هر چند هنرش ملی است .


مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، همچنین از وضعیت نامناسب معیشتی استاد محمودی و مشکلات اقتصادی که وی به آن دچار است، ابراز ناخرسندی کرد و در این باره گفت: نهادهای صنفی باید در این زمینه فعال تر باشند و وضعیت معیشت هنرمندان به ویژه طبقه پیشکسوت را دائما رصد کنند تا راهکارهای لازم برای رفع مشکلات توسط دولت و سازمان های مربوطه فراهم شود. زیبنده نیست که هنرمندان کشور ما در عسرت و تنگدستی، روزگار سپری کنند در حالی که در گذشته، خدمات و فعالیت های اجتماعی اثرگذاری داشته اند.


حسینی پور با تاکید بر اینکه رسانه های استانی، نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین نهادهای متولی و هنرمندان می توانند ایفا کنند، به این نکته اشاره کرد که این هنرمندان، سرمایه های استانی و حتی ملی هستند و حمایت از آنان، یک وظیفه سازمانی و صنفی است.


وی در ادامه به وضعیت نامناسب معیشتی اسدالله یقطینی هنرمند پیشکسوت موسیقی اشاره کرد و افزود: این هنرمند، زمانی فعالیت های ارزنده ای در استان داشته و جزو افراد موفق در حوزه خود بود اما براساس حادثه تصادف، دچار مشکلات زیادی شده که در نهایت به مشکلات معیشتی او انجامیده است. بنابراین وظیفه همه ماست که از چنین هنرمندانی حمایت کامل کنیم و با استفاده از امکاناتی همچون خانه سالمندان یا بهره مندی از پشتیبانی های مالی شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان، این سرمایه های ارزشمند را به جامعه برگردانیم و از تجربیات گرانبهای شان استفاده بیشتری کنیم.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا