هنرمندان پیشکسوت متولد فروردین تجلیل شدند

مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد فروردین ماه در باغ زیبا برگزار شد.

آیین تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد فروردین ماه روز یکشنبه – ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲- در محل باغ زیبا و با حضور هنرمندان و خانواده‌های آنان برگزار شد.

در این جشن بیش از ۵۰ استاد هنری در رشته های مختلف از جمله سینما، تاتر، موسیقی، تجسمی، شعر، ادبیات داستانی، هنرهای سنتی و معماری شرکت کردند.

همچنین همسر و فرزندان سه استاد آسمانی زنده یادان ولی شیراندامی، عباس راحمی‌پور و علی رضا نیز از جمله میهمانان این مراسم بودند.

سیدعباس عظیمی مدیرعامل و عضو هیات مدیره، داریوش ارجمند رئیس هیات مدیره و انسیه شاه‌حسینی عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در این مراسم حضور داشتند.

از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم می‌توان به محمد اخوان، جواد افشین نژاد، یونس آب سالان، افشین بختیار، عنایت بخشی، ژرژ پطرسی، یوسف پوریا، ناهید تاج نیا، محمدرضا تبریزیان، آتش تقی پور، سعید ثابت، سعید جعفری بروجردی، جمشید جهانزاده، عباس چگینی، عبد الصمد حاج صمدی، غلامعلی حاجیان پور، خسرو حکیم رابط، محمد حنیف، همسر زنده یاد عباس راحمی پور، محمد علی رحیم زاده نمینی، علی رستمیان، همسر زنده یاد علی رضا، اصغر رفیعی جم، حسن زادخیل، حسین زندباف، انسیه شاه حسینی، همسر زنده یاد ولی شیر اندامی، مرتضی صادقی افجه، مرتضی صفاریان، سید علی طاهری، محمود فرهمند، مرتضی کاشی تراش اصفهانی، بهروز کریمی، علیرضا کریمی، محسن کوهستانی نژاد ، محمد هادی گل ریز خاتمی، غلامرضا گمرکی، غلامرضا مجاوری، هاشم محققی فرد، هادی مرزبان، قدرت اله معماریان اصفهانی، سید غلامرضا موسوی، حسن میرزاعلی، سید محمد میرزمانی، سیدکمال میرطیبی، سید احمد نجفی، ابراهیم نظری سنگرودی، دلاور هاشم لو، سید کاظم هژیر آزاد، امیر همتی اشاره کرد.

در این مراسم سید عباس عظیمی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره موسسه ضمن خیرمقدم به میهمانان و گرامیداشت روز خلیج فارس و روز معلم توضیحاتی درخصوص مسایل و مشکلات موسسه داد و از آقای دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر اسلامی و آقای سالاری معاونین وزیر برای جلسات و قول و قرارهای حمایتی از موسسه هنرمندان پیشکسوت قدردانی کرد.


عظیمی در بخشی از سخنانش اشاره به جلسات سال گذشته با مقامات وزارت ارشاد و … اظهار امیدواری کرد که در سال جدید وضعیت بودجه‌ای موسسه متمایز با سال‌های گذشته باشد.


وی با قدردانی از آقای دکتر زاکانی شهردار تهران و معاونین و مدیران مربوطه به اتفاقات و حمایت‌های مادی شهرداری تهران و توجه به هنرمندان پیشکسوت ساکن تهران اشاره کرد.


نامبرده همچنین از تلاش‌ها و حمایت‌های هنرمندان پیشکسوت به ویژه چهره‌های مطرح طی ده سال گذشته تاکنون قدردانی و با عذرخواهی از تأخیر در پرداخت ماهیانه مستمر هنرمندان پیشکسوت در اردیبهشت ماه از کمک‌های آقای دکتر اسلامی معاون محترم توسعه مدیریت و منابع و رفع مشکلات تا هفته آینده و حل مشکل پیش‌ آمده خبر داد.


مدیرعامل موسسه با اشاره به مکاتبات یک سال گذشته با وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از بی‌توجهی و عدم حمایت آن وزارتخانه نسبت به هنرمندان پیشکسوت سنتی و صنایع دستی عضو موسسه گلایه کرد.


عظیمی درگذشت استادان عباسعلی براتی‌پور، محمدرحیم گلریز خاتمی، پرویز اذکایی و محمدهژیر ابراهیمی از اعضای فقید موسسه و همچنین درگذشت دختر استاد عزت‌اله رمضانی‌فر را تسلیت گفت و از حضور خانواده‌های هنرمندان پیشکسوت آسمانی، زنده‌یادان: ولی‌اله شیراندامی (سینما، تأتر و تلویزیون)، عباس راحمی‌پور (هنرهای سنتی) و علی‌ رضا (نقاش) در این برنامه قدردانی و اظهار داشت: خانواده هنرمندن آسمانی همواره عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت هستند و از افتخارات این موسسه حفظ این ارتباط و حمایت از خانواده‌های استادان درگذشته است و همانند گذشته از خدمات مادی و معنوی این موسسه برخوردار خواهند بود.
عظیمی با قدردانی از همکاران پرتلاش موسسه، سخنان خود را با گرامیداشت نام و یاد شهیدان، ایثارگران و آزادگان که با جانفشانی امنیت و آرامش را برای مردم ایران به ارمغان آورده‌اند به پایان رساند.

 

 
داریوش ارجمند رئیس هیأت مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در این مراسم از زحمات همکاران موسسه قدردانی و با اشاره به برنامه و دورهمی‌های هنرمندان، اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی هرچه زودتر بحران‌های بودجه‌ای موسسه حل و فصل شود.


وی در بخشی از سخنان خود از اجرایی نشدن قول و قرارهای دکتر رئیسی رئیس‌جمهور محترم از افطاری سال گذشته تاکنون گلایه و با اشاره به مکاتبات و تماس مستقیم با رئیس‌جمهور از آقای دکتر اسماعیلی وزیر ارشاد درخواست کرد که پیگیر کمک مالی مربوط به سال 1401 باشد.


انسیه شاه‌حسینی کارگردان پیشکسوت سینما، عضو هیأت مدیره موسسه و از اعضای متولد فروردین ماه نیز پس از دریافت لوح با سخنانی ضمن اشاره به جلسه افطاری سال گذشته با دکتر رئیسی به عنوان یکی از امضاکنندگان نامه ضمن تعجب از زمان سپری شده، خواهان به سرانجام رسیدن کمک رئیس جمهور به موسسه برای پیگیری مسایل و مشکلات هنرمندان پیشکسوت شد.


عنایت بخشی پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون نیز به عنوان عضو متولد فروردین ماه پس از دریافت لوح خود اشاره‌ای به دیدار مستقیم خود با رئیس‌جمهور در مراسم افطاری سال گذشته کرد و با توجه به بازتاب گسترده فیلم دیدار از صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی خواستار تحقق وعده سال گذشته دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی موسسه هنرمندان پیشکسوت شد.


احمد نجفی پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون نیز پس از دریافت لوح با زبان طنز درخصوص تحقق نیافتن کمک مالی رئیس جمهور محترم کشور به موسسه گلایه کرد و خواهان توجه بیشتر مقامات و متولیان امور به موسسه هنرمندان پیشکسوت شد.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا