آثار هنرمندان پیشکسوت 17.2 میلیارد تومان در حراج تهران چکش خورد

هفدهمین حراج تهران در حالی با مجموع فروش ۲۱۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومانی به کار خود پایان داد که 17میلیارد و 200 میلیون تومان آن معلق به اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت است.

هفدهمین حراج تهران؛ هنر مدرن و معاصر ایران عصر جمعه ۳۰ تیرماه پس از یک دوره تعطیلی در زمستان ۱۴۰۱، با ارائه ۱۱۰ اثر از ۱۰۰ هنرمند آغاز شد.

هفدهمین حراج تهران با اجرای حسین پاکدل و با چکش خوردن اولین اثر از سعید صادقی آغاز شد.

عکس «هیچکس ما را نشناخت (اعزام نیرو به جبهه- تهران)» از استاد سعید صادقی که چاپ فاین‌آرت روی بوم است، ۱۴۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود که ۳۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی بدون عنوان استاد زنده یاد صادق تبریزی از مکتب سقاخانه، اولین اثر میلیاردی این حراج بود که قیمت‌گذاری‌ها از ۲ میلیارد شروع شد، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

همچنین اثری دیگر از استاد زنده یاد صادق تبریزی با مبلغ 1 میلیارد و هفتصد میلیون تومان به فروش رفت.

حراج تابلوی بدون عنوان استاد منوچهر معتبر که پیش از این در سال ۱۳۹۶ در هفتمین حراج تهران ارائه شده است، از ۷۵۰ میلیون تومان شروع شد که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

اثر بدون عنوان استاد زنده یاددد جمشید سماواتیان که ۳۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود، ۴۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی نقاشی رنگ روغن روی بوم و بدون عنوان استاد زنده یاد احمدرضا احمدی که در سال ۱۴۰۱ خلق شده بود، ۳۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی دو لته‌ای بدون عنوان استاد هادی جمالی که از متریال آلومینیوم، رنگ‌روغن و ورق‌طلا روی مخمل کشیده شده روی تخته است، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر کلاژ و ترکیب‌مواد روی پارچه کشیده شده روی بوم و بدون عنوان از استاد آنه محمد تاتاری که در سال ۱۴۰۱ خلق شده است، ۴۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

عکسی از استاد امیرعلی جوادیان که عملیات بیت‌المقدس (روز فتح خرمشهر) و اپ فاین آرت روی بوم است، ۱۸۰ میلیون تومان چکش خورد.

نقاشی «بهار در کوهین» از استاد حسین محجوبی که تاریخ خلق اثر ۱۳۹۷ است، یک میلیارد تومان فروش رفت.

نقاشی «سفر از مجموعه منطق‌الطیر عطار» از استاد گیزلا وارگا سینایی همسر زنده‌یاد خسرو سینایی نیز ۵۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی نقاشی اکرلیک روی بوم بدون عنوان از استاد رضا بانگیز که در سال ۱۳۹۸ خلق شده است، ۷۰۰ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی نقاشی بدون عنوان از مجموعه «باغ سوخته» اثر استاد کاظم چلیپا که در سال ۱۴۰۰ خلق شده است، ۵۵۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی نقاشی ترکیب مواد روی بوم از استاد صداقت جباری که در سال ۱۴۰۱ خلق شده سات، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی اکرلیک روی بوم «کویر» متعلق به استاد زنده یاد پرویز کلانتری که در سال ۱۳۸۴ خلق شده، ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

هفدهمین حراج تهران با رقم کلی ۲۱۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان به پایان رسید.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا