آیین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد بهمن ماه برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت،همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و در آستانه مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) ، ظهر یکشنبه ۱۵ بهمن به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت و با حضور‌دکتر سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع و‌زارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سیدعباس عظیمی مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت، داریوش ارجمند رئیس هیئت مدیره موسسه ، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و‌ هنر و عضو هیئت مدیره موسسه ، محسن علی‌اکبری تهیه کننده سینما و عضو هیات امنا موسسه و جمع کثیری از هنرمندان پیشکسوت متولد بهمن ماه در مجموعه باغ زیبا برگزار شد.


دکتر سید محمود اسلامی معاون وزیر با تأکید بر اینکه تکریم هنرمندان و بزرگداشت مقام پیشکسوتان عرصه هنر از اولویت‌های دولت مردمی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ افزود: شما سرمایه‌های ملی کشور هستید و بروز و ظهور هنر فاخر در این سرزمین، مرهون تلاش‌های شما عزیزانی است که عمر خود را در مسیر تعالی هنر سپری کرده‌اید.

وی با تأکید بر عزم راسخ دولت مردمی برای حل مشکلات هنرمندان پیشکسوت، خاطرنشان کرد: ریاست محترم جمهوری در دیدار با هنرمندان، وعده کمک ۲۰ میلیارد تومانی به موسسه هنرمندان پیشکسوت را دادند و با پیگیری‌های انجام شده، امروز این وعده محقق شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جوانان باید از تجارب ارزنده پیشکسوتان بهره‌مند شوند، گفت: نسل جدید به پاس خدمات گذشته شما بزرگان هنر این مرز و بوم به خود می‌بالد.

اسلامی در پایان سخنان خود، با تأکید بر اینکه هنرمندان بزرگ صاحبان اندیشه‌هایی ناب هستند، برگزاری مراسم‌ نکوداشت، تکریم و بزرگداشت فعالان این عرصه را یک امر ضروری دانست و از مدیران و پرسنل موسسه هنرمندان پیشکسوت برای برگزاری مستمر آئین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت در ماه های مختلف قدردانی کرد.

سیدعباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد مبعث پیامبر مهربانی و اعیاد شعبانیه گفت: باتفاق همکاران پرتلاش موسسه خوشحالم که مجددا و به بهانه تبریک زاد روز تولد شما عزیزان توفیق دیدارتان نصیب گردید.برنامه های این موسسه از دورهمی ها ، سفرهای گروهی ، جشن های تولد ، تجلیل ها و … همگی برای تقویت بیشتر روحیه و امیدآفرینی طراحی و اجرا می شود و لازم است در ادامه این فعالیت ها شما هم کمتر به اخبار و مطالب ناامید کننده بپردازید .

وی با اشاره به پیروزی تیم ملی ایران بر ژاپن ، ارسال چندین ماه ماهواره به فضا ، پیوستن به جمع ده کشور برتر دارای دانش فضایی و … گفت :در شرایط سنی هنرمندان پیشکسوت مرور اخبار و اتفاقات خوب و مثبت بسیار ضروری است و می تواند بر روحیه شما تاثیر مثبت بگذارد مخصوصا که دشمنان در این روزهای سخت و مشکلات اقتصادی، با شایعات و پیام های سیاه و ناامید کننده بر دردهای مردم می افزایند.


عظیمی با اشاره به ایام دهه فجر و در آستانه روز نیروی هوایی یاد و خاطره زنده‌یاد حسین پرتوی پیشکسوت عکاسی و عضو فقید موسسه هنرمندان پیشکسوت را گرامی داشت و گفت : مرحوم پرتوی با هنر عکاسی خود و عکس به یاد ماندنی و مشهور همافر‌ها موجی خاص در ادامه جریانات انقلاب اسلامی به راه انداخت و هنر او موجب تقویت جبهه انقلابی شد.

وی در ادامه با اشاره به کمک مالی رئیس جمهور محترم به موسسه هنرمندان پيشكسوت از دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد، دکتر اسلامی معاون توسعه مدیریت ومنابع، اقای سالاری معاون امور هنری و رئیس هیات امنای موسسه که در تحقق این کمک نهایت تلاش و پیگیری را داشتند تشکر کرد.


مدير عامل موسسه همچنین از تمامی هنرمندان پیشکسوت به ویژه استاد داریوش ارجمند برای همراهی و حمایت از مؤسسه هنرمندان پیشکسوت قدردانی کرد و گفت: بیش از ۱۵۰۰ سال تخصص و تجربه گرانسگ در رشته های مختلف هنری در این موسسه نهفته است و به همین دلیل و به جرات می توانم بگویم این موسسه گنجینه و سرمایه ای بزرگ برای فرهنگ و هنر ایران اسلامی است.وی در بخش پایانی سخنان خود از رسانه ها ، خبرگزاری ها و خبرنگاران برای حمایت و انعکاس اخبار و مطالب و فعالیت های موسسه قدردانی کرد و با اشاره به نام استاد هوشنگ بیرانوند پیشکسوت مطبوعات و مدیر مسئول و صاحب امتیاز روزنامه وزین صدای ملت، از زحمات چندین ساله وی در انتشار اخبار و گزارشات موسسه قدردانی کرد.


عظیمی با اشاره به برگزاری و اتمام دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای سنتی و تجسمی در فرهنگسرای نیاوران گفت: در این رویداد مهم فرهنگی و هنری و در مرحله اول ۳۱ اثر هنری از ۱۹ هنرمند پیشکسوت فروخته شد و ۵۲ اثر از ۴۳ هنرمند پیشکسوت نیز در لیست خرید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت که بدون توجه به ارقام و اعداد اتفاق قابل توجه در این حوزه بود و امیدوارم در نمایشگاه بعدی اتفاقات بهتری برای فروش آثار رقم بخورد.


در ادامه داریوش ارجمند رئیس هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت با تبریک دهه فجر گفت: بسیار خوشحالم که هنوز هستم چرا که روزی ما هم خاموش می‌شویم و آنچه از ما می‌ماند همین روزها و جشن ها و خاطره ها است.


بسیاری از ما فراموش می‌شویم اما چیزهایی از ما هست که باقی می‌ماند و آن هنر است. چه کسی می‌گوید که حافظ، سعدی یا شجریان مرده‌اند؟ حکومت ها و دولت ها باید بخاطر نشان دادن زیبایی ها و هنرهایی که هنرمندان از دل جامعه با همه مشکلاتش بیرون می‌کشند قدردان آنان باشند.

داریوش ارجمند رئیس هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت از رئیس جمهور بابت اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد تومان کمک مالی به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت برای رسیدگی به وضعیت پیشکسوتان هنر تشکر کرد و گفت : جناب آقای دکتر رئیسی از شما به جهت تحقق وعده و قولتان در ماه رمضان سال ۱۴۰۱ سپاسگزارم و امیدوارم اینگونه حمایت ها پایدار و مستمر باشد ، چرا که این مؤسسه گنجینه تمام عیار فرهنگ و هنر ایران اسلامی است و با حمایت های خود باعث امید و دلگرمی هنرمندان پیشکسوت می شوید.وی در ادامه همچنین از زحمات دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر سید محمود اسلامی معاون ایشان برای پیگیری و به سرانجام رساندن وعده رئیس جمهور قدردانی کرد.در ادامه با اهدای تندیس و هدیه موسسه و عکس یادگاری از پیشکسوتان متولد بهمن ماه مراسم پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت به پایان رسید.

منوچهر‌موغاری ، حسین پرستار ، سیدجواد زیتونی ،محبوب عارفی ،اکبر زنجانپور ،نبی‌اله حاجیان‌پور، بهمن کریمیان ،محسن علی‌اکبری قباد شیوا ، محمدحسین عطارچیان،سیدناصر آقایی ،سوسن اصلانی ،عبداله اسفندیاری ،محمد سلحشور ،رضا بنفشه‌خواه ،سیداحمد قائم‌مقامی‌دبیرالملکی ،حجت‌اله اسدی ،محمدعلی ساربان ،ملیح ناصری ، قربانعلی اجلی ،ابراهیم نباتی ،عباس مستوفی‌الممالکی ،نسرین ناصحی ،ناصر ممدوح ،رضا بانگیز و بهمن عبدی هنرمندان پیشکسوت متولد بهمن حاضر در این‌مراسم بودند.

در این مراسم بیژن بنفشه خواه بازیگر سینما تاتر و تلویزیون پدر خود استاد رضا بنفشه خواه را در این جشن همراهی کرد.همچنین با اهدای تندیس موسسه از استاد هوشنگ بیرانوند پیشکسوت مطبوعات تجلیل شد و استاد جلیل فرجاد از متولدین اسفند به علت سفری که پیش‌رو‌ داشت در این مراسم در جمع متولد بهمن تکریم شد.

icon

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا