اثر قلم زنی هنرمند پیشکسوت در حمایت از استاد داریوش ارجمند

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، استاد رجبعلی راعی هنرمند پیشکسوت هنرهای سنتی و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت در حمایت از استاد داریوش ارجمند با هنر قلمزنی ، چهره این بازیگر پیشکسوت را به صورت قلمزنی نقش برجسته روی صفحه مسی خلق کرد.

این اثر هنری در کوتاه ترین زمان ممکن ساخته شده و استاد راعی طی نامه ای آنرا برای اهدا به استاد داریوش ارجمند به آدرس موسسه هنرمندان پيشكسوت ارسال نموده است.

در این نامه آمده است:
به نام خدا

احتراما اینجانب به عنوان یک هنرمند و دوستدار هنر بر خود لازم میدانم، صمیمانه قدرشناسی و تشکر خود را نثار پیشگاه هنرمند عالی مقام و شخصیت برجسته و عصاره اخلاق و معنویت ایران عزیز، استاد داریوش ارجمند[ نمایم ]که انصافا انسانی وارسته و بی آلایش که با جدیت و عشقی وصف ناپذیر با این‌ مردم زندگی و هنر گرانقدر خود را وقف غم و شادی هموطنان خویش [نموده] و خود را از آنان جدا ندانسته است. از خداوند منان برای وی سربلندی و طول عمر با عزت آرزومندم .


مردان هنر طمع به درهم نکنند مجد و شرف و مقام خود کم نکنند
صد بوسه بر پای بینوایان بزنند سر پیش خدایگان زر خم نکنند


استاد رجبعلی راعی سال ۱۳۲۶ در دهق واقع در شمال غرب نجف آباد متولد شد.

وی نزد اسماعیل ارژنگ، هنر قلمزنی را فراگرفت. وی از پایه گذاران شیوه قلمزنی نقش برجسته است که از ویژگی های بارز و منحصر به فرد ‌آثار ‌ایشان به کارگیری هنر قلمزنی در حیطه تصویر سازی و بیان موضوعات داستانی و حکایات قرآنی ‌است. ‌راعی فعالیت هنری خود را در سنین ‌جوانی نزد ‌مهندس اسماعیل ارژنگ آغاز نمود و در مجسمه سازی و قلمزنی مهارت یافت و بعد از نزدیک به ۲۰ سال فعالیت در تهران به ‌موطن خود بازگشت و هم اکنون نیز با جدیت و پشتکار در ‌کارگاه خود مشغول فعالیت است.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا