اثر هنرمند پیشکسوت اصفهانی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی رونمایی شد

به گزارش روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور سیدعباس عظیمی مدیرعامل این مؤسسه، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، داریوش ارجمند بازیگر و رئیس هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت، محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و عضو هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت و انسیه شاه حسینی کارگردان سینما و عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت اثر هنری درخصوص سردار شهید قاسم سلیمانی با عنوان شهید قدس با تلفیق نقاشی، گرافیک و خط اثر محمد موحدیان عطار هنرمند پیشکسوت اصفهانی و عضو موسسه با حضور ايشان رونمایی شد.

این اثر در خلال آئین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت در باغ زیبا رونمایی شد.

استاد محمد موحدیان عطار پیشکسوت حوزه تجسمی (طراحی و گرافیک ) در خصوص این اثر هنری بیان کرد: عنوان این اثر «شهید قدس» است و در قالب نقاشی، خط و گرافیک طراحی و اجرا شده و کاری میان رشته ای است و از تکنیک گواش به سبک کاشی معرق بهره گرفته ام و همانطور که از اسمش برمی آید برای شهید حاج قاسیم سلیمانی خلق شده است. در این اثر از دو خط بهره گرفته شده است؛ خوشنویسی سیاه مشق با خط ثلث در اطراف و خط کوفی بنایی که در مرکز اثر کار شده است.
وی در توضیح بخش های مختلف این تابلوی هنری گفت : در وسط کلمه فلسطین قرار دارد و دور کلمه فلسطین شهید قدس دوبار نوشته شده و در دور حاشیه آن نام حاج قاسم سلیمانی دوبار تکرار شده و اینها مرکز اثر هستند.


اطراف این مرکز خط خوشنویسی سیاه مشق با خط ثلث است که یکی از آیات قرآن یعنی آیه 169 سوره آل عمران قرار گرفته که در معنی فارسی آن می فرماید: «کسانی که در راه خدا کشته شده اند را مرده مپندارید که آنها در نزد خدا رزق می برند؛ این شهدا از نعمتی که خداوند به آنان عطا کرده اند خوشحال هستند» و این جمله البته مصداق سیره کل شهداست که من برای شهید سلیمانی از آن استفاده کرده ام.

وی در مورد زمان تولید این اثر اظهار داشت: طراحی این اثر بخش عمده زمان بر آن بود و طراحی بیش از اجرا طول کشید و آن را در زمان اولین سالگرد شهید سلیمانی کار کردم و تولیدش حدود 2 ماه زمان برد.

این هنرمند پیشکسوت در توضیح چرایی خلق این اثر بیان کرد: به لحاظ علاقه ای که به شهید سلیمانی داشتم و این که ایشان چهره برجسته مدافعان حرم و قهرمان ملی کشور و امنیت ما بودند و مظلومانه شهید شدند به عنوان یک هنرمند به ایشان ادای دین کردم؛ البته جز این، دو اثر دیگر هم دارم که یکی در موزه هنرهای معاصر اصفهان نگهداری می شود و دیگری در موزه دفاع مقدس اصفهان و این اثر سوم است که امیدوارم جایگاه اش را به دست بیاورد.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا