اکبر زنجانپور کیک تولدش را برید

اکبر زنجانپور شمع تولد 78 سالگی اش را فوت کرد.


به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت ، ظهر سه شنبه 3بهمن ماه اکبر زنجانپور پیشکسوت سینما ،تئاتر و تلویزیون در محفلی صمیمی در محل موسسه هنرمندان پیشکسوت شمع تولد 78 سالگی خود را فوت کرد.در این جشن که بصورت خودمانی و ساده، در جمع همکاران پرتلاش موسسه هنرمندان پیشکسوت و بعد از ماه ها خانه نشینی استاد زنجانپور به علت بیماری و مشکلات جسمی اتفاق افتاد، رضا بنفشه خواه (بازیگر)، داود فیاضی (خواننده و ردیف دان)،حسین پرستار (بازیگر و کارگردان)، صفا آقاجانی(بازیگر و صداپیشه) و سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه حضور داشتند.


اکبر زنجانپور عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت در تهران زاده شد. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ در دانشگاه شروع کرد، سال ۱۳۴۹ از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد. از سال ۱۳۶۵ نیز تدریس در دانشگاه را شروع کرد. وی در سال ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ عضو کمیته ملی تئاتر در سازمان یونسکو بود.


بعد از چندین سال فعالیت حرفه ای در تئاتر با معرفی مهین شهابی در سال 1349 با فیلم بیتا جلوی دوربین رفت سپس سال 54 با سریال آتش بدون دود در تلویزیون بازی کرد.


یکی ازآثار یه یاد ماندنی اکبر زنجانپور دوبله شخصیت جبار سینگ در فیلم سینمایی شعله است.


استاد زنجانپور درجه ۱ هنری دارد و از سال ۱۳۹۳ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت در آمده است.


همچنین در این مراسم حسین پرستار نیز که متولد اول بهمن ماه است شمع تولدش را فوت کرد.


حسینعلی پرستار (مشهور به حسین پرستار) در سال ۱۳۳۱ در تهران متولد شد. پس از اخذ مدرک دیپلم ادبی، در سال ۱۳۴۸ وارد اداره تئاتر شد و دوره کارآموزی تئاتر را در آن مرکز گذراند. پرستار از سال ۱۳۵۰ وارد گروه نمایش کاخ جوانان شد و تئاتر حرفه ای را از سال ۱۳۵۷ آغاز کرد.

پس از آن در سال ۱۳۵۹ به تدریس در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر پرداخت و در مراکز مختلفی همچون دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه هنر و معماری و دانشگاه حدیث تدریس کرد. پرستار در طول سابقه هنری خود بعنوان بازیگر، کارگردان و نویسنده در نمایش‌های مختلف حضور پیدا کرد و موفق به نگارش کتاب تئوری بر مبنای بازیگری عملی و کارگردانی نیز شد.یکی از آخرین آثار پرستاربازی درسریال زخم کاری بود .

استاد پرستار ۷۱ ساله ساکن تهران و از سال ۱۳۹۱ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت درآمده است.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا