برگزاری اولین دوره عالی نمایشنامه‌نویسی در موسسه هنرمندان پیشکسوت

خسرو حکیم‌رابط اولین دوره عالی نمایشنامه نویسی صحنه ای را در موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار می‌کند .

به گزارش روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت ، خسروحکیم رابط استاد پیشکسوت نایشنامه نویسی اولین دوره عالی نمایشنامه‌نویسی صحنه‌ای را از شهریور ماه در محل موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار می کند .

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در این رابطه گفت :در زمان بازسازی ساختمان جدید موسسه در سال 1395 تلاشمان بر این بود تا فضاهایی مثل گالری ، آتلیه عکس و فیلم ،استودیو موسیقی ، استودیو صداگزاری سینما ، سالن همایش ، فضای آموزشی و فضایی برای تمرین و اجرای نمایش آماده کنیم که با حمایت متولیان وقت این اتفاق افتاد ، هر چند که به دلیل نواقص جزئی هنوز نتوانسته ایم از دو استودیو موسیقی و سینمایی استفاده کنیم.

عظیمی اضافه کرد : همانطور که در بند 3 ماده 6 اساسنامه موسسه که توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده یکی از مهمترین کارها در موسسه انتقال تجارب هنرمندان پیشکسوت به نسل آینده و میراث‌بانی میراث این عزیزان می‌باشد. در همین راستا امروز برای مباحث آموزشی در مرحله اول در حوزه نمایشی استاد حکیم‌رابط پیشقدم شده‌اند و به زودی فراخوان‌های مرتبط با دیگر استادان در تمامی رشته های هنری را منتشر خواهیم کرد .

خسرو حکیم رابط، استاد چند نسل از دانشجویان و هنرجویان نمایش و نمایشنامه نویسی بوده و هست.به طوری که هنوز هم بسیاری از نویسندگان به نام نوشته‌های خود را نزد حکیم رابط می‌برند و از نظرها و ایده‌های وی بهره‌ها می‌گیرند. وی پیرامون معلمی می‌گوید: «درس دادن هنر نیست، اما ریاضت هنرمندانه‌ای است».

حکیم رابط بیش از 70 سال پیش معلمی را از دبستان «امیر عضد» شیراز آغاز کرد و بیش از نیم قرن است که در دانشگاه‌های گوناگون همچون دانشگاه تبریز، دانشکده هنرهای دراماتیک، دانشکده سینما تئاتر، دانشگاه هنر، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اراک و … تدریس می کند.

از جمله آثار حکیم‌رابط می‌توان به فیلمنامه‌های «ارض موعود»، «فصل خون»، «دست هزار بلوچ»، «تشنگی، آب، چرخ»، «گذر از ظلمات» و نمایشنامه‌های «آن جا که ماهی ها سنگ می‌شوند» و «سهراب شنبه» اشاره کرد.

لازم به توضیح است علاقمندان برای شرکت در این دوره باید مشخصات خود را به شماره 30007322 پیامک نمایند .

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا