بزرگترین میهمانی خانوادگی هنرمندان پیشکسوت برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت ، بزرگترین میهمانی خانوادگی هنرمندان پیشکسوت عضو موسسه هنرمندان پيشكسوت  به مناسبت شب یلدا  عصر چهارشنبه ۲۹ آذرماه در سالن اجتماعات پارک ملی علوم ، فن اوری های نرم و صنایع فرهنگی با حضور دکتر هاشمی جانشین وزیر و معاون حقوقی،  امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر ایمانی خوشخو رئیس پارک ملی علوم،  فن‌آوری‌های نرم و صنایع فرهنگی،  سید عباس عظیمی مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت،  استاد داریوش ارجمند رئیس هیات مدیره موسسه ، محسن علی اکبری پیشکسوت سینما و عضو هیات امنای موسسه و جمع کثیری از هنرمندان پیشکسوت در رشته های سینما، تاتر، موسیقی،  تجسمی،  شعر، ادبیات داستانی،  هنرهای سنتی و معماری برگزار شد.

دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو به عنوان میزبان ضمن خوش آمد گویی و  تبریک یلدا گفت:

معاشران گره از زلفِ یار باز کنید/

شبی خوش است بدین قصه‌اش دراز کنید/

حضورِ خلوتِ اُنس است و دوستان جمعند/

وَ اِنْ یَکاد بخوانید و در فَراز کنید

وی ادامه داد: لحظاتی در طول عمر هست که ناب و تکرارناشدنی است؛ برای من هم این لحظات در برهه هایی از زندگی ام رقم خورد از جمله در وزارت ارشاد و زمانی که در خدمت جهاددانشگاهی بودم، آن هم در دوره‌هایی که جهاد دانشگاهی بانی امور فرهنگ و هنر بوده است.

ایمانی خوشخو با اشاره به پتانسیل‌های پارک ملی فن آوری  در حمایت از ایده‌های تازه اظهار داشت: شما سرمایه‌های معنوی جامعه ما هستید و ما در این سازمان از همه

ایده‌های نو استقبال کرده و سنت حسنه استادشاگردی در پارک فناوری  قابل اجراست.

وی افزود: امیدواریم شاهد حضورتان  در پارک فناوری برای همکاری باشیم؛ این روزها کارهای بنیادینی درحال انجام است.

سیدعباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان و هنرمندان پیشکسوت ، یلدا را بهانه ای برای تازه کردن دیدارها دانست و بیان کرد:

امشب به بهانه یلدا شاهد بزرگترین دورهمی صمیمی خانواده هنرمندان پیشکسوت طی این سالها هستیم .

وی ضمن قدردانی از میزبانی جهاد دانشگاهی و پارک ملی علوم و فناوری، اظهار امیدواری کرد که با همکاری و مشارکت بین موسسه هنرمندان پیشکسوت و پارک ملی شرایط استفاده از تجارب هنرمندان پیشکسوت فراهم گردد.

وی موسسه هنرمندان پیشکسوت را گنجینه بزرگ  هنر ایران اسلامی دانست و افزود: اگر هرکدام از اعضای این موسسه نزدیک به نیم قرن تجربه و تخصص داشته باشند ، در این موسسه حداقل ۵۰ هزار سال تجربه و تخصص نهفته است که در هیچ جای این دنیا مشابه نخواهد داشت.

 مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت تصریح کرد: در تمامی چهار دهه گذشته جهاددانشگاهی به مدد بهره‌گیری از دانش نخبگان و دانشمندان ایرانی اتفاقات خوبی را برای کشور  رقم زده که جای توجه و قدردانی دارد.

وی یادی از رضا صفایی‌پور عضو فقید موسسه به عنوان اخرین عضو اسمانی موسسه  کرد و در پایان با یادآوری امنیت و آرامش جامعه گفت : سالها سفرهای گروهی ، جشن ها و برنامه هایی که داشته ایم ، همه در فضای امن و با آرامش برگزار شده است و این آرامش و امنیتی را مدیون خون شهدا هستیم و هیچگاه یاد و خاطره آنان را فراموش نخواهیم کرد.

دکتر مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی نیز با خیرمقدم و تبریک یلدا سخنان خود را اینگونه آغاز کرد :

شب یلدا شب فر و کیان است/ نشان از سنت ایرانیان است.

 جهاد دانشگاهی از زمان تاسیس در سال ۱۳۵۹ تا به امروز بزرگترین کارهای فرهنگی را انجام داده و پيشگام کارهای هنری در جامعه‌ بوده است‌. البته مدتی در این کارها وقفه افتاد و امروز دنبال زنده کردن همان جهاد دانشگاهی گذشته هستیم.

مسلمی نائینی تصریح کرد: به عنوان یک مهندس می‌گویم که بدون هنر کار فنی ما هم روح ندارد؛ ما در جهاددانشگاهی حوزه برجسته علمی کم نداریم همچنان که

پژوهشکده رویان به عنوان یک سازمان جهاد دانشگاهی مانند برلیان در تمام دنیا می‌درخشد و مسئله امروز ما اين است که پیوست فرهنگی را به تمام کارهای فنی و علمی مان گره  بزنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری گفت: هنری که در خدمت حق انسانیت و درستی باشد ارزشمند است و هنر امروز ایران هنر مقاومت‌ است و نه هنر سازش.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات اسرائیل در ماه‌های اخير گفت: شما هنرمندان صدایی رساتر از سایر اقشار دارید و درخواست می‌کنیم به مدد این جایگاه تان صدای مظلومین را به گوش دنیا برسانید.

داریوش ارجمند پیشکسوت بازیگری و رئیس هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت  نیز با اظهار خوشحالی از فراهم شدن شرایط برای برگزاری این مراسم و تبریک شب یلدا گفت: ما مردم تمدن‌ساز وتمدن داری در طول تاریخ بوده‌ایم و به لحاظ دینی تنها ملتی بودیم که بت نپرسیتیدیم.

وی افزود: امروز ممکن است جهان غرب از منظر تکنولوژی جلوتر از ما باشد اما مهم نیست، چرا که ماشین و موشک های آنها تاریخ مصرف دارد و پس از مدتی به قبرستان تاریخ می‌پیوندد در حالی‌که مسجد شیخ لطف الله ما و آثار هنری بزرگ ما تا ابد یگانه هستند و در جهان نمونه ندارند و این یعنی تاریخ و تمدن .

وی افزود: شب یلدا یادگار هزاران ساله تمدن و فرهنگ ماست، ذات این جشن مال ماست  و به همه دنیا رفته و حتی با تولد مسیح یکی گرفته می‌شود و آن را در جهان نیز جشن می‌گیرند‌، اما ما را در تاریخ تمدن حذف می‌کنند، در حالی‌که  هستیم و باقی خواهیم ماند‌.

وی افزود: ما یلدا را به عنوان شب تولد خورشید جشن می‌گیریم ، چرا که جهان از تاریکی و ظلمت ساخته شده‌ است. 

این هنرمند تأکید کرد: یلدا تقدس دارد چرا که عقيده داریم ظلمت را باید راند. ما زاییده همان فرهنگ مقاومت هستیم و خورشید مقاومت از ایران به جهان هدیه شد که در غزه و منطقه دیده می‌شود، مانند بسیاری چیزهای دیگر که از تمدن ایران به دنیا هدیه شده است.

امضای تفاهم نامه همکاری بین پارک ملی علوم ، فن آوری های نرم و صنایع فرهنگی و موسسه هنرمندان پيشكسوت از جمله اتفاقات مهم در این همایش بود.

 اجرای قطعات موسیقی لری با کمانچه  استاد فرج علیپور ، تک خوانی قطعه سحرگهان  توسط استاد قاسم رفعتی ، شعر خوانی استاد مصطفی محدث خراسانی ، اجرای استاد عباس شیرخدا ، حافظ خوانی توسط استاد محمود اکرامی فر ، اجرای قطعات موسیقی و  طنز توسط استاد منوچهر آذری بر طراوت این برنامه افزود و مورد استقبال هنرمندان پیشکسوت و خانواده های انان قرار گرفت.

جمشید مجدوفایی ، پروین محبی ، مصطفی محدثی‌خراسانی،هادی مرزبان ، عباس مستوفی‌الممالکی، مریم معترف ، هراچ مگردومیان، مهدی منعم ، منوچهر موغاری،ساسان مویدی ، سیدمحمد میرزمانی،شهلا میلانی،نسرین ناصحی،ابراهیم نباتی ، جعفر نجیبی،مریم نشیبی ،خانواده زنده‌یاد اسماعیل نظری ، خسرو روشن ، محمد نگینی،ناصر نوروزی‌منش،اکبر نیکان‌پور ،رشید وطن‌دوست ، مرتضی وفایی ، دلاور هاشم‌لو ،عیسی هاشم‌لو،کاظم هژیرآزاد،اصغر همت،مرتضی یوسف‌دوست،رحیم عزت‌بقایی،خانواده زنده‌یاد مهرزمان فخارمنفرد،هوشنگ بیرانوند ، خسرو حکیم‌رابط،محسن شاندیز،محمد صیادصبور،حسین اسرافیلی،مظفر طاهری‌، منوچهر آذری، شهرام کریمی ، ملیح ناصری ، بیاض امیرعطایی، حسن میرزاعلی ، کریم بهمنی ، شریفه سنایی ، علی حاجیان‌پورُ،قاسم رفعتی ، عزت‌اله رمضانی‌فر،سیدعباس روحانی،محمدمهدی روحانی‌مشهدی،علی‌اصغر ریسه ، علی ژکان ،محمدعلی ساربان،سیدحمید ساسانی ، فریده سپاه‌منصور، زهرا سعیدی، امین سلطانخواه،هرمز سیرتی،عشرت سیروس،غلامحسین شادی،اصغر شاه‌وردی، تقی شاهرخ، سعید شریفیان،ابراهیم شهیدی،طاهر شیخ‌الحکما،خانواده زنده‌یاد ولی‌شیراندامی،عباس شیرخدا،امیر صادق تهرانی، داود صادق‌سا،سعید صادقی،مرتضی صادقی،ابوالفضل صادقی‌نژاد،علی صفری،یوسف صمدی بهرامی، خانواده زنده‌یاد صادق صندوقی،محمد طریقتی،مهدی طوسی،علیرضا عابدی،محبوب عارفی،احمد عبدالهی نیا، بهمن عبدی،احمد عربانی،احمد عزیز،محمدحسین عطارچیان،فرج علیپور،خسرو عمارلویی،جلیل عندلیبی،بهمن فردوسی،اسماعیل فضل‌فرهادی،تاجبخش فناییان،داوود فیاضی،رضا فیاضی،مرتضی قدوسی،خانواده زنده‌یاد پرویز قلیزاده‌سلوط، کیومرث قورچیان،فرزانه کابلی، علی کاوه،بهمن کریمیان،زهرا کوشایی‌فر،محسن کوهستانی،خانواده زنده‌یاد سیروس گرجستانی،محمدعلی گرجستانی،غلامرضا گمرکی،آزیتا لاچینی،غلامعلی لطیفی،مسعود لقا،علی لقمانی،خانواده زنده‌یاد احمدخان ابراهیمی،قربانعلی اجلی،محمدجعفر احمدیه اخوان،هنگامه اخوان،حجت‌اله اسدی،افسر اسدی،عبداله اسفندیاری،علی‌اصغر اسکندری،سوسن اصلانی،محمود اکرامی،حهانگیر الماسی،زویا امامی،سعید امیرسلیمانی،ناهید امیریان،ناصر انصاری،حمید انگجی،رسول اولیازاده،اکبر آزاد،صفا آقاجانی،سیدمحسن آقانباتی،ناصر آقایی،عباس بابویهی ،رضا بانگیز،سوسن بخشایش‌طلب،سیامک بنایی،بیژن بیژنی،پرویز بیگی‌حبیب‌آبادی،صدیقه پاک‌بین،شهین پزشکی،علی پویان،اسداله تابع‌منش،هوشنگ توکلی،محمدجواد جدی،محمدعلی حدیدالاسلام،سعید جعفری بروجردی،هادی جمالی ، منیژه صحی،بامداد جویباری،عباس جهانگیریان،اکرم‌السادات حسینی ، محمد حمزه‌زاده،مهدی خاویان قدیانی،حسین خسروی،ضیاالدین خطیر،اسماعیل خلج،خانواده زنده‌یاد خمسه،جعفر خواجه‌شیرانی،محمد دائم‌کار،بهناز ذاکری،عطااله ذی‌نوری،ایرج راد،غلامرضا راهپیما،حهانگیر رجبی‌خواه،اکبر رحمتی،حسین رحیم‌خانی،محمدعلی رحیم‌زاده نمینی و … هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

1 دیدگاه دربارهٔ «بزرگترین میهمانی خانوادگی هنرمندان پیشکسوت برگزار شد»

  1. مرتضی صادقی افجه

    بادرود و یلداتان مبارک وخجسته باشد جناب آقای عظیمی مدیر و مدبر بزرگوار دوست و برادر بزرگوار و دلسوز موسسه ودیگر همکاران عزیز موسسه باسپاس و تشکر بخاطر یک‌شب بیاد ماندنی برای همه اساتید بوجود آمده تشکر و قدردانی می‌نمایم برایتان طول عمر از خداوند متعال خواهانم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا