به مناسبت اولین تولد پس از مرگ عزت اله مهرآوران روی داد;دیدار مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با خانواده زنده یاد عزت اله مهرآوران

سید عباس عظیمی -مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت صبح امروز -دوشنبه 19 اردیبهشت- به مناسبت سالروز تولد زنده یاد عزت الع مهرآوران با حضور در منزل و دیدار با خانواده این هنرمند پیشکسوت فقید یاد و خاطره او را زنده نگه داشت.

عزت الله مهرآوران هجدهم اردیبهشت سال 1328 در مسجد سلیمان به‌دنیا آمد و در روز 16 مهر سال 1400 بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان درگذشت.

مهرآوران از ششم دبستان به عرصه تئاتر وارد شد؛ در مدرسه نمایشی را برای اجرا تمرین می‌کردند و از او نیز خواستند تا در آن، نقش پسری یتیم را بازی کند. بازی در این نقش و ورود به دنیای تئاتر، شور و شوق عجیبی در او ایجاد کرد و باعث شد به تئاتر و نمایش جدی‌تری نگاه کند. بنابراین نوشتن را شروع کرد و اندیشه‌‌های مختلفی را که در ذهن داشت روی کاغذ آورد. تمرین نمایشنامه‌‌نویسی او از همان دوره سنی آغاز شد.

عزت‌اله مهرآوران فعالیت جدی و حرفه‌ای خود را در سینما با فیلم «می‌‌فروش» در سال ۱۳۵۳ به کارگردانی ولی محمدی شروع‌کرد و پس از آن در فیلم‌‌های مشهوری مانند «آژانس شیشه‌ای» ساخته‌ ابراهیم حاتمی‌کیا، «مرد عوضی» ساخته‌ محمدرضا هنرمند و «خوابم میاد» ساخته‌ رضا عطاران، حضور پیدا کرد.

او نمی‌خواهد از فضای تئاتر فاصله بگیرد و هرساله تعدادی کار تئاتر انجام می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین بازی‌های عزت‌اله مهرآوران در سریال «لیسانسه‌ها» بوده‌است؛ سال 1395 در 67 سالگی در این سریال نقش مهمی بازی کرد که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون بیشتر مطرح کند. او در این سریال با سروش صحت همکاری داشت و تجربه بازیگری موفقی را برای خود رقم‌زد.

عزت‌اله مهرآوران در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده و علاوه ‌بر بازیگری، در حوزه نویسندگی و کارگردانی سینما و تلویزیون نیز فعالیت داشته‌ است. مهم‌ترین اثر او در حرفه‌ نویسنده، سریال “انتظار” است.

از سریال‌هایی که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان «افسانه هزار پایان»، «ستارخان»، «ایراندخت»، «لیسانسه‌ها»، «فوق لیسانسه‌ها»، «خروس»، «دزد و پلیس»، «وضعیت سفید»، «مسیر انحرافی»، «حرفه‌ای‌ها»، «ارث‌بابام» و «هتل پیاده‌رو» را نام‌برد.

او همچنین در فیلم‌هایی مثل «آتیش بازی»، «شترمرغ»،  «بانوی من»، «مومیایی3»، «سیب سرخ حوا»، «آژانس شیشه‌ای»، «تارهای نامرئی»، «مرد عوضی» و «ایلیا نقاش جوان» نیز بازی کرده‌است.

عزت اله مهرآوران دارای مدرک درجه یک هنری داشت و از سال 1392 در مؤسسه هنرمندان پیشکسوت عضو بوده است.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا