بیانیه چهاردهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت در مشهد مقدس

بیانیه چهاردهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت در مشهد مقدس قرائت شد .

متن بیانیه هنرمندان پیشکسوت بدین شرح است :

به نام حضرت دوست

هنر برتر از گوهر آمد پدید

اینک در ماه ربیع ، ماه بهار دلها و با یاد  ابا عبدالله الحسین ( ع) که دلها را تازه و معرفتی کسب کردیم، در ماه میلاد پیامبر اکرم(ص) و آغاز امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، به یُمن رویش دوباره‌ و گردهم آیی شکوهمند در جوار امام رئوف، ثامن الحجج امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام ، سجده شکر به جای می آوریم.

هنرمندان پیشکسوت  معتقد هستند تجربیات و سوابق ایشان گنجینه ای است که می تواند منشاءآموزش، خیر و برکت برای نسل جوان و اعتلای فرهنگ و هنر جامعه باشد، لذا اینک که به همت عالی عزیزان موسسه هنرمندان پیشکسوت و حمایت های جناب عالی و معاونین محترم هنری و توسعه مدیریت و منابع  یکی دیگر از  تاریخی ترین جمع هنرمندان در وحدتی مثال زدنی گرد آمده اند، ضمن قدردانی  شایسته است متولیان فرهنگی از این گنجینه به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

با این مقدمه هنرمندان حاضر در چهاردهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت در مشهد مقدس بر این موارد تاکید داریم:

۱- با این باور که جناب آقای دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگرشی خردمندانه از حامیان اصلی این موسسه بوده و به عنوان اولین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر استقلال حقوقی و عدم ادغام موسسه تاکید دارد، ضمن قدردانی از ایشان خواستار حمایت های همه جانبه و پیگیری قول و قرار ریاست محترم جمهور درخصوص نامه هنرمندان در مراسم افطاری به ویژه در رابطه با کمک های مستقیم مالی، از سوی ایشان هستیم.

۲- با توجه به شأن و جایگاه رفیع هنرمندان پیشکسوت ، بر حمایت و دستورات لازم  وزیر محترم ، اعضای  محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای محترم عالی انقلاب فرهنگی برای  ارتقای این مجموعه از موسسه به بنیاد ملی هستیم .

۳- رسانه ملی برای مشارکت در تکریم هنرمندان پیشکسوت و انعکاس اخبار و وقایع مرتبط با موسسه و هنرمندان پیشکسوت دقت و تلاش بیشتری را مبذول داشته ، به ویژه که بخشی از اعضای موسسه از هنرمندان رادیو و تلویزیون می باشند.

۴_  مقامات وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری و در راس آن وزیر محترم با کمک و حمایت از این موسسه بر بی توجهی های ده ساله پایان دهند و به منظور تکریم جمع کثیری از اعضای این موسسه که در رشته های سنتی و صنایع دستی فعالیت دارند ، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشی بگیرد.

 ۵_ متاسفانه دریک تبعیض اداری  هنرمندان شاغل در دستگاههای دولتی  که قبل از تاریخ  ۱۳۸۵/۵/۹ درجه یک هنری دریافت کرده اند ، از مزایای  همطرازی این درجه با مدرک دکترا  برخوردار نشده اند، از متولیان ذیربط درخواست رسیدگی و   اعطای حق و حقوق هنرمندان متضرع را داریم.

۶- با توجه به ظرفیت اقتصادی و توانمندی عظیم هنری هنرمندان این سرزمین ، پیشنهاد می گردد، بازار بزرگ و بین المللی هنر ایران با رفع انحصار فروش آثار، به صورت سالانه برای تمام هنرمندان این عرصه فراهم گردد .

۷_ پیرو اتفاقات پیش آمده در هفته‌های اخیر ، ضمن تسلیت عمیق  به خانواده مرحوم مهسا امینی و همچنین خانواده های شهدای امنیت، بر سخنان اخیر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جهت شفافیت و اجرای عدالت و نگاه مثبت مسئولین به نقدها برای اصلاح امور  و همچنین دایر کردن مراکزی برای گفت و گو ، نقد و حتی اعتراض به برخی مشکلات و روش اجرای برخی قوانین و بر حفظ امنیت ملی و حریم و حرمت پرچم و وحدت و یکپارچگی ملی تاکید داریم .

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا