تجلیل از استاد اکبری مبارکه در اختتامیه تئاتر صاحبدلان

در اختتامیه دهمین‌ دوره تئاتر صاحبدلان از استاد کریم اکبری‌مبارکه تجلیل شد
موسسه هنرمندان پیشکسوت

به گزارش روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت در مراسم اختتامیه دهمین دوره تئاتر صاحبدلان هم‌زمان با تقدیر از برگزیدگان مسابقه نمایشنامه‌نویسی مراسم تجلیل از استاد فقید، کریم اکبر‌ی‌مبارکه نیز برگزارشد.

در این مراسم پسر استاد اکبری‌مبارکه به نمایندگی از خانواده ایشان حضور داشت.

هم‌چنین نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، محمود فرهنگ مدیر کانون تئاتر دینی، سیدعباس عظیمی مدیرعامل مجموعه فرهنگی برج‌آزادی و مدیرعامل اسبق موسسه هنرمندان پیشکسوت، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی و رئیس هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت، مریم معترف عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان نیز در این مراسم حاضر شدند.

یار همیشگی موسسه هنرمندان پیشکسوت

در ابتدای مراسم، محمودفرهنگ ضمن خوشامدگویی به حضار، یاد استاد کریم اکبری‌مبارکه را گرامی داشت و از او به عنوان یار همیشگی موسسه هنرمندان پیشکسوت در تمامی اقدامات و فعالیت‌‌ها یادکرد. او با تعریف خاطراتی از استاد، فضائل اخلاقی ایشان را خاطر نشان کرد و جای او را در عرصه فرهنگ و هنر خالی دانست.
در پایان مراسم برای گرامیداشت نام و یاد آن استاد فقید، لوح‌های یادبود و هدایایی از سوی موسسه هنرمندان پیشکسوت، بنیاد رودکی و هنرهای نمایشی به خانواده ایشان تقدیم شد.

تقدیر از برگزیدگان تئاتر “صاحبدلان” در ادامه مراسم

هم‌چنین پس از گرامیداشت نام و یاد استاد کریم اکبری‌مبارکه، نام برگزیدگان دهمین دوره تئاتر صاحبدلان  نیز قرائت و جوایز ایشان اهدا شد. “روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر” نوشته محمدرضا آریان فر- جایزه مقام اول
“مردی که خواب کسوف می دید” نوشته حمید نامق- جایزه مقام دوم
“قلندر” نوشته روزبه حسینی- جایزه مقام سوم، برگزیدگان این دوره از تئاتر صاحبدلان بودند.
 

استاد کریم اکبری‌مبارکه ۱۶ خرداد ۱۳۳۲ در تهران متولد شد. این هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی در آثار هنرمندانی چون قطب‌الدین صادقی، مجید سرسنگی، مجید جعفری، بهزاد فراهانی و… به ایفای نقش پرداخته‌بود. این هنرمند گرانقدر هشتم آبان ماه ۱۳۹۹ به دلیل ابتلا به کرونا دارفانی را وداع گفت. 
این مراسم روز چهارشنبه، اول بهمن ماه در سالن مشاهیر مجموعه تئاترشهر و توسط کانون تئاتر دینی با حمایت موسسه هنرمندان پیشکسوت، اداره‌کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، بنیاد فرهنگی هنری رودکی، امورهنری و نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای تخصصی تئاتر و طرح امام حسن(ع) برگزارشد.


 

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا