در دیدار با خانواده پرویز پورحسینی مطرح شد ؛ جسم استاد میان ما نیست اما تاثیرش تا ابد با ماست

نیکنام حسینی پور به دیدار با خانواده استاد پرویز پورحسینی رفت

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، نیکنام حسینی پور، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به دیدار با خانواده استاد فقید پرویز پورحسینی رفت. در این دیدار مریم معترف نیز به نمایندگی از هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت حضور داشت.

نیکنام حسینی پور با اشاره به این که سال ۹۹ برای فرهنگ و هنر سال بسیار بدی بود گفت: ما تعداد بسیاری از سرآمدان عرصه فرهنگ و هنر از جمله استاد خسرو سینایی، استاد اکبر عالمی، استاد کریم اکبری مبارکه،استاد چنگیز جلیلوند، استاد سیروس گرجستانی و استاد پرویز پورحسینی را در این سال از دست دادیم.

پرویز پورحسینی، فرزند فرهنگ و هنر

در ادامه حسینی پور خطاب به مادر استاد پور حسینی گفت: استاد پورحسینی فقط فرزند شما نبود، فرزند ایران بود، فرزند جامعه فرهنگ و هنر بود و همه اورا دوست داشتند.وی افزود: ایشان بسیار اخلاق مدار بود و سبک زندگی اش به گونه ای بود که انسانیت در اولویت بود و همین باعث می شد مردم اورا بیشتر دوست بدارند.

پنجاه سال فعالیت در عرصه هنر

مادر استاد ضمن بیان روند بیماری استاد پورحسینی برای فرزند خود بسیار دلتنگی کرد و گفت: فرصت نشد من از پرویز خداحافظی کنم. او برای درمان به بیمارستان رفت و دیگر نیامد. فرزند من پنجاه سال در تئاتر و سینما فعالیت کرد و نمی دانم چرا شرایط این طور شد.

حضور استاد با تاثیر و آثارش

در ادامه این دیدار حسینی‌پور به این نکته اشاره کرد که استاد پورحسینی بسیار اهل کتاب و با آن مانوس بود. استاد پورحسینی و خانواده ایشان بر گردن فرهنگ و هنر حق زیادی دارند.پورنگ پورحسینی، فرزند استاد ضمن تشکر گفت: ما هنوز رفتن پدر را باور نداریم، حتی من که تا آخرین لحظه کنار ایشان بودم نمی توانم نبود پدر را بپذیرم.او افزود: پدر تا آخرین لحظات هوشیار و قدرتمند بود. در آن شرایط بسیار محکم بود و تصویری که از خود به جای گذاشت باعث می شود ما نتوانیم نبود او را باور کنیم.حسینی پور افزود: درست این که جسم استاد در میان ما نیست اما آثار ایشان و تاثیری که از خود به جا گذاشتند تا همیشه مانا خواهد بود.

گرامی داشت یاد استاد پورحسینی

نیکنام حسینی‌پور در صحبت های پایانی خود گفت: نام و یاد استاد باید درحوزه های مختلف زنده نگاهداشته شود و باید برای آن برنامه ریزی های انجام شود..در انتهای دیدار لوح و هدیه ای به رسم یاد بود به خانواده استاد پورحسینی تقدیم شد. این دیدار روز چهارشنبه، بیست و هفتم اسفند صورت گرفت.

استاد پرویز پورحسینی، متولد شهریور ۱۳۲۰ و دانش آموخته بازیگری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. او در آثار کارگردان‌های مطرح تئاتر همچون پیتر بروک، آربی آوانسیان، حمید سمندریان، بهرام بیضایی و علی رفیعی ایفای نقش کرد.همچنین در فیلم‌هایی چون «کمال‌الملک» علی حاتمی، «کشتی آنجلیکا» محمد بزرگ‌نیا، «باشو، غریبه‌کوچک» بهرام بیضایی، «روز فرشته» بهروز افخمی، «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی، «شب حادثه» سیروس الوند و «طلسم» داریوش فرهنگ حضور داشت.

استاد پورحسینی هفتم آذر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ درگذشت.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا