مراسم تشییع پیکر استاد فخار منفرد برگزار شد

مراسم تشییع پیکر استاد مهرزمان فخار منفرد صبح امروز در قطعه هنرمندان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت مراسم تشییع پیکر استاد فقید، مهرزمان فخارمنفرد روز شنبه نهم مرداد با حضور خانواده محترم ایشان و جمعی از هنرمندان پیشکسوت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد. در این مراسم مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، نیکنام حسینی‌پور مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و سید عباس عظیمی رئیس مجموعه فرهنگی برج آزادی نیز حضور داشتند.
نیکنام حسینی‌پور ضمن عرض تسلیت به جامعه هنرمندان پیشکسوت و خانواده محترم استاد مهرزمان فخارمنفرد گفت: از شمار دو چشم يك تن كم وز شمارخرد هزاران بيش
‎غم از دست دادن بانوی هنرمند و هنرآفرین غم بزرگی است او که همواره در دنیای هنر پر تلاش بود و امیدوار و در مسیر اعتلای هنر نگارگری گام برمی‌داشت .من حدود 9 ماهی که خدمت شما هنرمندان هستم اولین دیدارم با این بانوی هنرمند بود.

بانوی هنرمند، دغدغه مند اهالی هنر

حسینی‌پور در ادامه صحبت هایش به ویژگی های شاخص استاد فخارمنفرد اشاره کرد و گفت: ایشان مناعت طبع عجیبی داشت و همیشه دغدغه اهالی هنر را داشت در اين مدت كه من در خدمت اهالي هنر هستم پيگير مسايل و مشكلات چندين هنرمند بود وحتي حال خانواده هنرمندان فوت شده را مي‌پرسيد و خودش به من می‌گفت خداوند بعضی از مسولیت‌ها را به من داده که نمی توانم از زیر بارش شانه خالی کنم .

آثار استاد، میراث هنرهای اصیل است

حسینی‌پور ادامه داد: استاد فخارمنفرد به هنرش عشق مي ورزيد و دغدغه‌مند بود كه هنرهاي اصيل ایرانی اسلامی در حال فراموشي هستند وذايقه ها تنزل پيدا كرده اند،تابلوي معراجش وتابلوهاي گل ومرغش ميراث ماندگار آن زنده‌ياد مي باشد و قطعا فرزند عزيزش اقا شاهين خوب ميراث داري خواهد بود كه از هنر مادرش ميراث‌باني كند. حفظ ونگهداری این اثار که متلق به یک دوره تاریخی هست به نظرم کار بسیار با اهمیتی هست ودر این خصوص هم هر کاری ازدست موسسه بربیاید کوتاهی نخواهد کرد زیرا آن زنده یاد آثارش را هم مثل فرزندش بسیار دوست می داشت.

حضور تاثیر گذار استاد فخار منفرد

نیکنام حسینی‌پور با اشاره به تجربیات گران‌بهای استاد افزود: ایشان در انتقال دانشش و معرفت و تجربه گرانسنگي كه داشت کوتاهی نمی کرد و شاگردان زيادي را تربيت كرد ومعرفتش نسبت به كارش بسيارزیاد بودالبته از نامهربانی های روزگار هم گله داشتند . استاد بسیار مهربان بود. همانگونه كه مهرزمان بود، نامش هم مهر می افزود.

وی اضافه کرد: منزل ایشان پاتوق هنرمندان بود وهنرمندان به راحتی درب منزلش را می زدند ودر همین گعده ها بود که مشکلات هنرمندان طرح می گردید وایشان خودشان را موظف به پی گیری می دانستند.وهر جا هم برنامه ای بود سعی می کرد حضوری تاثیر گذار داشته باشد وچقدرزوداین هنرمندی که دوران انتقال تجارب خودش راسپری می کرد از دست دادیم.

در ادامه مراسم سید عباس عظیمی، رییس مجموعه فرهنگی برج آزادی، ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری و خانواده گرامی استاد فخار منفرد اعلام کرد که دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز پیام تسلیتی فرستاده است.

هم چنین خواهر استاد فخار منفرد با خواندن ابیاتی اندوه خود از فراق استاد را بیان کرد، ابیاتی که بدین شرح بود:

این بغض نا شکیب دلم را شکسته است
با مرگ تو زمین و زمان هم گسسته است
مهرزمان که نقش نگارش جهان گرفت
سیمرغ وار در بر یارش نشسته است
……………………………………………………………………………
زندگی قافیه ی باران است
من اگر پاییزم
و درختان امیدم همه بی برگ شدند
تو بهاری
و به اندازه ی باران خدا زیبایی
…………………………………………………………………
و در پایان صحبت هایش را با این بیت به پایان رساند:
دلم گرفته برایت زبان ساده ی عشق است
سلیس و ساده بگویم، دلم گرفته برایت…

در ادامه استاد عشرت سیروس هنرمند پیشکسوت سفالگری، داود رواسانی هنرمند پیشکسوت عرصه خوشنویسی و صفا آقاجانی هنرمند عرصه هنرهای نمایشی درباره ایشان صحبت کرده و یاد استاد را گرامی داشتند.

در پایان شاهین مسلم، فرزند استاد مهرزمان فخار منفرد از حاضرین تشکر و قدردانی کرد.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا