هنرمندان پیشکسوت متولد خرداد شمع تولد خود را فوت کردند

در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد خرداد ماه نیز از هنرمندانی که بیش از نیم قرن از زندگی مشترکشان گذشته است در قالب طرحی به نام " مهر ماندگار " تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت ،مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد خردادماه و مهر ماندگار ظهر سه‌شنبه 30 خرداد ماه با حضور داریوش ارجمند برنده چند دوره سیمرغ جشنواره فیلم فجر و رئیس هیات مدیره موسسه ،محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و عضو هیات امنا موسسه ، حسن ریاحی سازنده سرود جمهوری اسلامی ایران و عضو هیات مدیره موسسه ، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و جمعی از هنرمندان پیشکسوت برگزار شد .

در این مراسم ابتدا به مناسبت ازدواج حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه زهرا (س) و روز ازدواج از هنرمندان پیشکسوتی که بیش از 50 سال از زندگی مشترک آن‌ها می‌گذرد در قالب طرحی به نام مهر ماندگار با اهدای لوح یادبود و هدیه تقدیر شد .

داریوش ارجمند ، ذبیح‌اله احمدی، غلامعلی لطیفی ، سعید امیرسلیمانی ،رضا بنفشه‌خواه ، عنایت بخشی ،خسرو حکیم‌رابط ، مهری شیرازی ، محمدرضا جعفری بهنام ، سیدعباس روحانی ، رحیم عزیت بقایی و حسن ریاحی هنرمندانی بودند که به همراه همسرشان در این مراسم تجلیل شدند.

سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم و تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و همچنین تبریک تولد  هنرمندان پیشکسوت متولد خرداد ماه ، درخصوص طرح مهر ماندگار و تجلیل از هنرمندانی که بیش از ۵۰ سال از زندگی مشترک آنان می گذرد توضیح داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : طرح مهر ماندگار نشان می دهد که خلاف تصور غلط در جامعه ،  هنرمندان بسیار پایبند به مسائل خانوادگی هستند و طی این ۱۱ سال که مستقیما با خانواده هنرمندان پیشکسوت در ارتباط هستم ، به جرات می توانم بگویم که از این نسل خانواده دوست تر و پایبندتر به اصول و چارچوب خانواده ندیده ام .

وی در بخش دیگری گفت : با توجه به شرایط سنی لازم است از اخبار سیاه و ناراحت کننده به دور باشید ، ضمن آنکه دشمنان ایران تلاش می کنند به صورت مجازی تصویر همه چیز را در این کشور سیاه و مایوس کننده نشان دهند ، هر چند که نمی توان منکر مشکلات اقتصادی ، مسکن و اشتغال جوانان بود.

وی گفت : اگر قرار باشد فقط شنونده و منعکس کننده ی دردها باشیم و اتفاقات مثبت و خوب را در کشور رصد نکنیم ، از پای خواهیم افتاد و از لحاظ روانی جامعه دچار معضلات جدی خواهد شد.

وی در پایان اشاره ای به حضور حدودا ۲۰۰ نفر از پیشکسوتان و خانواده ی انان در سفر اخیر به شمال کشور و منطقه ی ساحلی چاکسر کرد و از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین توسعه مدیریت و منابع و امور هنری و همچنین آقای افضلی مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر برای حمایت مادی و معنوی برای برگزاری این سفر قدردانی کرد.

داریوش ارجمند رئیس هیئت مدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت نیز بیان کرد: منتظر  هستیم دستورات اداری  آقای دکتر زاکانی شهردار تهران برای کمک به موسسه که به هنرمندان پیشکسوت لطف دارند محقق شود و همچنین وزیر محترم ارشاد هم قول داد پولی که وعده  آقای رئیس جمهور در ضیافت افطاری سال گذشته بود به زودی محقق می شود که هنوز خبری نشده است و همچنان منتظریم.

البته بد قولی در مملکت ما طبیعی است و خیلی ها قول دادند و زیرش زدند.

وی افزود: اما ما هنرمندان هیچ وقت زیر قولمان نزدیم ، که اگر می‌زدیم هنرمند نبودیم.ما وزیر را دوست داریم چون تلاش می‌کند و کار انجام می‌دهد اما خواهش داریم که به قولش عمل کند، همه ما ۷۰ تا ۸۰ سال سن داریم ولی عمر نوح نداریم.

وی در مورد هجوم روز گذشته عده ای به درب وزارت ارشاد نیز گفت: اگر با چیزی مخالفیم باید اصولش را دنبال کنیم. همچنان که خود ما هم در مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به مشکلاتی که هست از طریق قانون شکایت می‌کنیم و مدت‌ها برای چیزهایی که خواستیم از سمت‌ مجلس و وزیر و قانون دنبال خواسته مان بوده‌ایم.

عنایت بخشی پس از  دریافت  لوح مهر ماندگار و در جمع هنرمندان پیشکسوت متولد خرداد ماه گفت: سال گذشته این افتخار را داشتم که با جناب رییس جمهور راجع به مسائل مالی موسسه هنرمندان پیشکسوت صحبت کنم و ایشان هم به بنده و سایر عزیزان حاضر قول مساعدت داند،  کما اینکه آقای وزیر ارشاد هم ایستاده بود و رییس جمهور به وزیر تاکید کردند که حتما این کار انجام شود .

در این برنامه  به رییس جمهور گفتم که هستند هنرمندانی در این ملک که بیش از 50 سال از عمر گرامی خود را صرف اعتلای فرهنگ و هنر این مملکت کردند ولی هنوز که هنوز است حتی یک وجب جا برای نشستن ندارند .به هر صورت امیدوار هستیم و منتظر که وعده سال گذشته کمک رئیس جمهور محترم به موسسه تحقق پیدا کند.

در ادامه محمد کاسبی در گفتگوی مستقیم تلفنی با هنرمندان پیشکسوت متولد خرداد گفت:سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را تبریک عرض میکنم و برای تمام شما هنرمندان و همکاران عزیزم آرزوی سلامتی و تندرستی دارم و از خدا طلب عافیت دارم .

 این بازیگر با سابقه سینما ادامه داد : خیلی ناراحت هستم که در حال حاضر در این جشن در کنار شما نیستم ، اما دلم پیش شماست .

کاسبی با اشاره به وعده های مسئولان گفت : آقایان وعده هایی برای کمک  به موسسه هنرمندان پيشكسوت داده بودند که هنوز محقق نشده است.از آقای رئیس جمهور و وزیر ارشاد می خواهم برای ما دعا کنند که عمر ما به دنیا باشد که تحقق وعده های ایشان را ببینیم.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح و هدیه نقدی از هنرمندان پیشکسوت متولد خرداد ماه تجلیل شد .

محمدتقی شاهرخ ( لابراتوار سینما ) ، شهین پزشکی ( رودوزی سنتی ) ، یوسف صمدی بهرامی ( مرمت فرش دستباف ) ، حسین فخیمی ( مجسمه ساز ) ،بهناز ذاکری ( نوازنده سنتور ) ، محمدرضا رحمانی لشگری ( طراح صحنه ) ، سیدعباس روحانی( گچبری سنتی ) ، فرمان مرادی( ساخت سازهای سنتی) ، مریم شیخ مهدی ( میناسازی) ، علی نعمتی (آهنگساز) ، مهری شیرازی ( چهره‌پرداز سینما ) ،فریدون شهبازیان ( رهبر ارکستر ) ، محمدرضا خاکی ( نویسنده و کارگردان تئاتر ) ، عبدالحی شماسی( نمایشنامه نویس) ، مهدی عتیقی مقدم ( مرمت نسخ خطی ) ،هادی منتظری ( آهنگساز و نوازنده ) ،زیداله طلوعی (نوازنده تار) ، محمدرضا جعفری بهنام( صدابردار موسیقی ) ، اکرم‌السادات حسینی (طراحی سنتی (طراحی گره)) ، خانواده زنده‌یاد ناصر هوشمند وزیری (مجسمه‌ساز) ، جعفرنجیبی ( مجسمه ساز) ، زهره شکوفنده ( صداپیشه ) و هنگامه اخوان (خواننده) هنرمندان متولد خرداد ماه حاضر در این مراسم بودند .

همچنین در این مراسم استاد داود فیاضی به همراهی نوازندگی استاد هادی منتظری با سه‌تاری که توسط استاد فرمان مرادی ساخته شده بود دقایقی به اجرا پرداخت .

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا