پائیز به زمستان افتاد!

روز گذشته ۱۹ بهمن مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد آبان و آذر برگزار شد .


به گزارش روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت ، روز گذشته ۱۹ بهمن ماه مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد آبان و آذر با حضور داریوش ارجمند ، انسیه شاه‌حسینی ، محسن علی اکبری – به ترتیب رئیس هیئت مدیره ، عضو هیئت مدیره و مشاور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت -و سیدمجید پوراحمدی-مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به میزبانی سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در مجموعه باغ زیبا برگزار شد .


اجرای این مراسم بر عهده احسان حاجی‌پور -نمایشنامه‌نویس ، کارگردان تئاتر و دبیر کانون کارگردانان تئاتر‌ ایران بود .


در‌ابتدا سیدعباس عظیمی به عنوان میزبان ضمن خیر مقدم و تبریک به متولدین ماهها ی آبان و آذر و خانواده های آنان از تاخیر در برگزاری مراسم عذرخواهی کرد و گفت: مشکلات بودجه ای امسال فرصت بسیاری از خدمات را از این موسسه گرفت و باعث شد با تاخیر سالروز تولدتان را برگزار کنیم و عملا پاییز به زمستان انداخت .وی ادامه داد : هر چند که از نگاه متولیان موسسه هیچ زمانی را نباید برای تکریم پیشکسوتان عزیز از دست داد و تولد شما عزیزان بهانه‌ای است برای دور هم جمع شدن و تجدید دیدار کردن و حتی اگر زمان آن هم گذشته باشد بسیار شیرین و لذت بخش خواهد بود و فرصتی است که دوستان قدیمی و خانواده هایشان با هم دیدار و به یکدیگر اظهار محبت داشته باشند.

عظیمی در ادامه با عذرخواهی مجدد گفت : مشکل بحث اعتباری است که امسال از لحاظ بودجه ای بسیار سخت گذشت و امیدوارم به پایان سال که نزدیک می شویم همانند شب یلدا برای نوروز هم شرمنده نشویم.


بودجه این موسسه در سال جاری از لحاظ رقم نسبت به سال ۹۸ نزدیک به ۴۰ درصد کاهش داشته که اگر تورم را هم در آن حساب کنیم دیگر اسم بودجه نمیشود روی آن گذاشت!
عظیمی ادامه داد : در سال ۹۸ ، ۳ سفر بزرگ و مفصل به شهرهای مشهد مقدس، کیش و قشم داشتیم اما امسال تنها با حمایت ویژه دکتر اسلامی معاون محترم وزیر فرصتی برای سفر زیارتی مشهد پیش آمد که جا دارد از ایشان تشکر کنم .

سیدعباس عظیمی با اشاره به رونق ارسال بسته‌های مناسبتی در سال‌های قبل از کرونا گفت : ناامید نمی‌شویم و به هر دری میزنیم تا بودجه را برای سال بعد افزایش دهیم .


او اضافه کرد : امسال با اعضای هیات مدیره کفش آهنی به پا کرده‌ایم‌ و هر جا که باشد می‌رویم تا در بودجه سال بعد افزایشی در خور شان هنرمندان پیشکسوت داشته باشیم .

اتفاق خوبی که افتاده این است که مسئولان در نهادهای دیگر از جمله شهردار محترم تهران ، بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و … دارند به این باور می‌رسند که این موسسه چکیده فرهنگ و هنر این مرز و بوم است و اگر قول و قرارها آنگونه باشد که شنیده ایم ، قطعا سال آتی مشکلات بودجه ای در حد بسیار سخت امسال نخواهد بود.


عظیمی با اشاره به ساختار موسسه گفت : موسسه هنرمندان پیشکسوت کم خرج ترین و کوچکترین مجموعه از لحاظ ساختاری در وزارت فرهنگ است به طوری که با کمترین نیروی انسانی اداره می‌شود اما از لحاظ محتوی بی نظیرترین و متمایزترین موسسه در ایران است ، چرا که اعضای آن چکیده و عصاره هنر ایران زمین هستند و با زحماتی که همکارانم در موسسه مثل یک خانواده می کشند بیشترین رضایتمندی از طرف اعضا را ایجاد کرده و این یک ادعا نیست و قابل بررسی است .

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در ادامه گفت : اگر روزی اعضای موسسه فکر کنند موسسه یک اداره است و اگر آنجا را خانه خود ندیدند ، آنروز روز مرگ موسسه است ، این موسسه اداره نیست و به گفته هنرمندان رنگ و بوی خانه پدری دارد.


عظیمی گفت : به همین خاطر است که تلاش کرده ایم که بروکراسی اداری در موسسه وجود نداشته باشد ، تا جایی که بعضی از اتفاقاتی که توسط همکارانم پیگیری می شود در چارچوب اداری آنان تعریفی نشده و به صرف علاقه مندی است .


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : هر چند سالهاست که شما هنرمندان پیشکسوت لطف دارید و از خدمتگزاران تان در موسسه تعریف می‌کنید اما خواهش می‌کنم برای پیشبرد اهداف و پیشرفت موسسه ما را از نقد‌های جدی خود بی‌نصیب نگذارید و باعث پویایی موسسه خودتان شوید .


عظیمی گفت : موسسه هنرمندان پیشکسوت و صندوق اعتباری هنر و سایر موسسات مرتبط ، بال های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که اگر خوب کار کنند و باعث جلب رضایت هنرمندان شوند ، باعث پرواز بی‌نظیر این وزارت‌خانه برای خدمتگزاری به جامعه فرهنگی و هنری می‌شوند .

عظیمی در پایان از مجموعه شهرداری تهران برای توجه ویژه به موسسه هنرمندان پیشکسوت تشکر کرد و گفت : با توجه جلسات خوبی که با شهردار محترم تهران ، معاونین و مشاورین ایشان و شهردار منطقه ۷ برای حل مشکلات به ویژه در مسایل بودجه ای داشتیم امیدوار هستم اتفاقات خوبی تا پایان سال رقم بخورد و همچنین برای سال ۱۴۰۲.


در ادامه داریوش ارجمند به عنوان رئیس هیات مدیره موسسه گفت : ما مشکل پول در موسسه داریم .

هر چند نداری که عار نیست . اما به امید خدا و‌ کفش‌های آهنینی که به پا کرده‌ایم درست می‌شود .


این‌هنرمند پیشکسوت در ادامه گفت : در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردیم و توضیح دادیم که این موسسه چیه و چه شخصیت‌های مهمی در آن عضو هستند ، به جرات می‌توان گفت هر کدام از آن‌ها تاریخ شفاهی هنر و فرهنگ ایران هستند.


او‌ ادامه داد : خوشبختانه به خوبی موضوع را درک کردند و قول‌های مساعدی به ما دادند که امیدواریم ثمره آن را در سال آینده ببینیم چرا که نمی‌شود امید را از انسان گرفت .


مطمئن باشید خود من تا آخرین نفس برای این موسسه میدوم .علت هم این است که جای‌ دیگری‌ نداریم‌ و تنها این موسسه است که حال ما را می‌فهمد و به آن احترام می‌گذارد.


این بازیگر با سابقه سینما و‌تلویزیون در بخشی از صحبت‌هایش انتقاد تندی به بی تفاوتی وزارت ارشاد برای ارسال کارت دعوت یا بلیط جشنواره برای هنرمندان پیشکسوت کرد.


ازجمند در ادامه با مخاطب قرار دادن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از او برای حمایت از موسسه و هنرمندان پیشکسوت گفت:آقای دکتر اسماعیلی از شما خواهش میکنم نگاهت به هنرمندان پیشکسوت باشد تا دیگر شاهد این اتفاق‌های ناراحت کننده برای خدمت رسانی به آنان نباشیم .


ارجمند با اشاره به هنرمندان هنرهای سنتی عضو این موسسه گفت : نزدیگ به ۱۳۰ هنرمند پیشکسوت هنرهای سنتی عضو این موسسه هستند اما تا به حال آقای دکتر ضرغامی وزیر محترم میراث فرهنگی نیم‌نگاهی به این موسسه نداشته‌اند که این ناراحت کننده است و البته در این ده سال که از عمر موسسه می گذرد هیچ یک از متولیان میراث فرهنگی نداشته اند.


در این مراسم سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بود که ضمن ابراز محبت به هنرمندان پیشکسوت و تبریک تولد آنان توضیحاتی در خصوص خدمات بیمه ای ، کمک های مالی ، مسایل درمانی و … از طریق صندوق اعتباری هنر ارایه داد.

علی‌اکبر بنی‌اسدی ، مرتضی قدوسی ،غلامعلی لطیفی ، عباس جهانگیریان ،کمال‌الدین شاهرخ ، محمد ابهری ،نوروز رسولی ،تاجبخش فنائیان ،طاهر شیخ‌الحکمایی،سوسن مقصودلو ، سعید امیرسلیمانی ،منصور خلج ،مهدی طوسی ، محمدرضا بهارناز ،قاسم فرجی ،مصطفی محدثی خراسانی،محمد نگینی ، سید حمید ساسانی ،حسن فیضی‌راد عطا‌اله ذی‌نوری ،راضیه تجار ، محمدعلی بنی اسدی ،محمدرسول محمدی‌فرد ،خسرو‌عمارلویی ،رضا حیدری ،ناصر نوروزی منش ، اسماعیل عباسی،عباس ملکی ، سعید صادقی ،مرتضی یوسف‌دوست، اسماعیل آذر ،حمیدرضا عاطفی ، اسدالله تابع‌منش ،علیرضا عابدی ، اسماعیل خلج ،اسدالله یکتا ، پرویز بیگی حبیب‌آبادی ،هرمز سیرتی و سیدعلی محمد صنعتی هنرمندان پیشکسوت متولد آبان و آذر تجلیل شده در این‌مراسم بودند.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا