پیکر پیشکسوت موسیقی به خاک سپرده شد

پیکر زنده‌یاد استاد علی کبرپور با حضور خانواده و دوستدارانش به خاک سپرده شد.

به گزارش روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت ، ظهر پنجشنبه (29 دی 1401) پیکر استاد علی اکبرپورسیاه‌اسطلخی معروف به علی اکبرپور در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) و در کنار مزار زنده‌یاد استاد تورج شعبانخوانی به خاک سپرده شد .

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در این مراسم با اشاره به عدم حضور محمود سالاری – معان هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به علت جلسه فوری پیش‌آمده ،پیام سلام و تسلیت وی را رساند.

سیدعباس عظیمی با اشاره به منش استاد اکبرپور گفت :استاد مثل یک پدر به همه محبت می‌کرد . تمام کسانی که او رامی‌شناختند می‌دانند که چه میزان مهربان و با تواضع در جامعه رفتار می‌کرد.و این رفتار ایشان در بین اعضای موسسه زبان‌زد بود.

عظیمی ادامه داد :استاد اکبرپور علی‌رغم تخصص بالایی که در موسیقی داشت تا حدی که به او لقب “بتهون گیلان” داده بودند بسیار صمیمی، شفاف و بی ادعا زندگی کرد.

عظیمی با اشاره به ساخته‌های اکبرپور گفت : آثار استاد ماندگار و ماناست و یکی از آثار موسیقی وی که برای همه مردم ایران آشناست، موسیقی شهید وطن افتخار میهن با صدای استاد مهرداد کاظمی است و امروز شهدای عزیزمان به استاد اکبرپور خوش آمد خواهند گفت.

در ادامه عظیمی گفت : یکی از مهمترین اهداف موسسه هنرمندان پیشکسوت ایجاد انگیزه و امید در زندگی هنرمندان پیشکسوت است . برنامه های این موسسه طوری تنظیم شده که در زمان حیات این سرمایه‌های بسیار مهم فرهنگی و هنری کشور قدر و منزلتشان را ارج می نهیم.

عظیمی در پایان سخنانش گفت :هر زمان که برای بدرقه با استادی به این مکان می‌آیم تکه‌ای ازقلبم کنده میشود چرا که در موسسه رفتار اداری وجود ندارد و همه اعضا همچون خانواده و من و همکارانم چون فرزندان کوچک در خدمتشان هستیم. و امروز زخمی بزرگ از فراق ابدی استاد اکبرپور بر قلبمان نشست.

در ادامه این مراسم استاد داود فرشباف‌رواسانی –استاد پیشکسوت خوشنویسی و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت – که اجرای مراسم نیز بر عهده او بود دقایقی به بیان خاطره ای از این هنرمند پیشکسوت پرداخت.

همچنین سهیل محمودی –شاعر و ترانه‌سرای پیشکسوت – نیز درمورد آثار و نحوه زندگی این هنرمند پیشکسوت سخن گفت .

شاهرخ شیردوست کسمایی (آهنگساز و خواننده سرشناس گیلکی) نیز قطعه‌ای را به یاد استاد علی اکبرپور خواند.


فرزند مرحوم شیون فومنی نیز در این مراسم با ذکر تسلیت به نیابت از خانواده و دوستداران جوان استاد اکبر پور به خاطراتی از استاد و مرحوم فومنی اشاره کرد.

در ادامه ناهید اکبرپور دختر استاد اکبرپور از خدمات موسسه هنرمندان پیشکسوت و همه کسانی که در این سال‌ها برای ان مرحوم زحمت کشیده بودند تشکر کرد .

درپایان پیکر استاد علی اکبرپور با پخش صدای یکی از آثار خود بر روی کلام شیون فومنی به خاک سپرد شد.

استاد علی اکبرپور عضو فقید موسسه هنرمندان پیشکسوت روز سه‌شنبه 27 دی ماه در سن 88 سالگی بر اثر بیماری درگذشت.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا