دیدار نیکنام حسینی پور با خانواده استاد اسماعیل نظری

‎به گزارش روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه به همراه استاد مهرزمان فخار منفرد، برای دیدار با خانواده استاد فقید اسماعیل نظری به منزل ایشان رفتند.
موسسه هنرمندان پیشکسوت

‎به گزارش روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه به همراه استاد مهرزمان فخار منفرد، برای دیدار با خانواده استاد فقید اسماعیل نظری به منزل ایشان رفتند.

‎در این دیدار ضمن گرامی‌داشت یاد استاد نظری، خانواده ایشان به بی‌مهری‌هایی که نسبت به این هنرمند پیشکسوت شده‌بود اشاره کردند و افزودند که متاسفانه هنر ایشان ارج نهاده نشد.

روزگار ناخوش هنر

‎استاد مهرزمان فخارمنفرد در این راستا گفت: متاسفانه بسیاری از هنرمندان این نسل مورد بی‌مهری واقع شده‌اند و دلیل آن عوامل بیرونی است.
‎او در ادامه افزود: متاسفانه روزگار خوبی برای هنر نیست، به ویژه هنر ما که چنان ظرایفی دارد و کاری نیست که هر فردی بتواند آن را انجام‌دهد‌.

‎هنر عشق می خواهد

‎نیکنام حسینی‌پور در صحبت‌هایش با اشاره به ذات هنر گفت: هنر حوصله و عشق می‌خواهد. اگر عشق نباشد نمی‌توان هنر را ادامه داد.
‎او افزود: طبع هنرمند لطیف است و کوچک‌ترین ناملایمتی او را می‌آزارد. باید این سرمایه‌های گرانسنگ را قدر دانست و ارج نهاد. وی افزودمتاسفانه بعضی سازمان‌ها که باید میراث‌بانی هنر را انجام دهند هیچ دغدغه ای ندارند و توجهی حتی به هنرهای سنتی هم ندارند.

ارائه آثار استاد اسماعیل نظری

‎در ادامه این دیدار از آثار استاد اسماعیل نظری بازدید شد و تصمیم گرفته‌شد تا تلاشی در جهت فروش آثار ارزشمند این استاد برجسته هنرهای تجسمی صورت‌گیرد.

‎زنده‌یاد استاد اسماعیل نظری مهرماه سال۱۳۲۴ در تهران متولد شد. ایشان از کودکی در مدرسه صنایع قدیمه که نخستین کانون آموزش هنر‌های ملی و سنتی بود، رشد کرد و هنر آموخت. این هنرمند فقید عرصه هنرهای تجسمی با بهره‌گیری از محضر استادانی چون محمدعلی زاویه، محمد تجویدی، استاد عبدالله باقری و… مینیاتور و تذهیب معاصر را فراگرفت و درک کرد.

‎او در رشته‌های مینیاتور، گل و مرغ و تذهیب هنرآفرینی می‌کرد و در تمام این رشته‌ها به صورت حرفه‌ای فعالیت داشت. استاد‌‌اسماعیل نظری ۱۸ آبان ماه سال 1398، پس از تحمل یک دوره‌ بیماری، در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

‎این دیدار صمیمانه عصر روز چهارشنبه، اول بهمن ماه در منزل استاد اسماعیل نظری و با حضور همسر و فرزند ایشان صورت‌گرفت.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا