پیام تسلیت مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت برای درگذشت ایرج یکه‌زارع

نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پیامی درگذشت ایرج یکه‌زارع – هنرمند پیشکسوت کاریکاتور – را تسلیت گفت.

در متن نیکنام حسینی‌پور چنین آمده است:

«سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند»

هزار آه و هزار درد و هزاران فغان از این روزگار تلخِ حُزن‌انگیز. سوگ در سوگ به عزا نشسته‌ایم و در بی‌مرهمی سرگردان. تا ذهن از رفتگانِ دیروز خالی می‌شود ناگاه داغ دیگری بر دل می‌نشیند. چه سخت است وداع و سخت‌تر از آن هجرتِ ناگهانی آیینه‌دارانی از تبارِ هنر و لبخند و خاطره. در بیستمین روز از پاییز برگ‌ریز خبردار شدیم که «ایرج یکه‌زارع»، هنرمند پیشکسوت و کاریکاتوریست صاحب‌نام کشورمان زندگی را بدرود گفت و به دیاری ابدی رهسپار شد. هنرمندی که دردهای مردم زمانۀ خود را در قالب طنزی گزنده، اما سرشار از تفکر و تأمل، نقش می‌زد. بزرگمردی که چشمِ بیدار و دلِ آگاه جامعه بود و تا واپسین دمِ حیات، از رسالت هنرش دست نکشید. استادی بی‌بدیل که خلاقیت و نوآوریِ آثارش چشم هر بیننده‌ای را می‌ربود، اینک در جوار رحمت الهی آرام گرفته و روح بلندش میهمان ملکوتیان است.

گرچه یکه‌زارعِ مهربان مسافر آسمان شد، اما خاطرۀ هنر و هنرمندی‌اش تا همیشه در ذهن و ضمیرِ دوستان و دوستدارانش مانا و جاودانه خواهد ماند.

اینجانب از طرف خودم و همۀ همکارانم در مؤسسۀ هنرمندان پیشکسوت، درگذشتِ این هنرمند عزیز و دوست‌داشتنی را به خانوادۀ داغدار ایشان، جامعۀ هنری ایران اسلامی و هنردوستان تسلیت می‌گویم. امید که روح والای ایشان با نیکان محشور شود و خداوند به خانوادۀ ارجمندش صبر عطا فرماید. روحش آرام و چراغ یادش همواره پرفروغ.

ایرج یکه زارع کاریکاتوریست پیشکسوت کشور به دلیل عوارض ناشی از ابتلا به بیماری کرونا ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در سن ۸۰ سالگی در منزل درگذشت.

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

تحریریه موسسه هنرمندان پیشکسوت

سایر اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا